Givi / gitaarkoffer

Franzemer

Rookie
14 jul 2016
3
0
Beste mensen,

Ik heb een Givi monokey kofferset, incl bevestigingsbeugels en een gitaarkoffer. En de mooiste manier om de gitaar op de motor mee te nemen lijkt mij als zijkoffer. Dus ik zou de gitaarkoffer willen ombouwen tot Givi-monokey-zijkoffer. Ik heb met googlen geen onderdelen kunnen vinden waarmee je een gewone (gitaar)koffer kan ombouwen zodat hij op een monokey-givi bevestiging past.

Heeft iemand tips?
 
dat is toch gewoon een buizen rek? dan zou je prima een pucks van touratech kunnen gebruiken.
https://shop.touratech.de/anbausatz-fur-alukoffer-15-mm.html
zijn er ook in 18mm pijpdiameter en er zijn vulplaatjes te koop van 1,5 mm mocht je met de standaard maten niet uit komen.
het zit dan niet met een sleutel vast maar het zit wel vast. alleen tijdens het parkeren moet je de koffer dan meenemen.
je zal waarschijnlijk wel een beetje creatief moeten zijn om het aan de gitaarkoffer te bevestigen want het is gemaakt om van binnenuit de koffer vast gedraaid te worden maar dat moet van buiten ook wel lukken met wat kleine aanpassingen.
 
Bedankt voor het meedenken en de tips.

Ik ga wel eens kijken wat ik met een oude koffer kan . . . Bij de koffers is het gedeelte dat aan het rek klikt gecombineerd met de koffersluiting, dus dat wordt wel even puzzelen.

Het is niet gewoon een buizenrek, dus de pucks van touratech gaan helaas niet werken.

Het gewicht van de koffer met gitaar valt wel mee, het is niet zwaarder dan een gevulde 36l koffer... En ik krijg hem vast wel achterop gebonden (mijn vrouw past ook achterop, dus een gitaarkoffer moet ook wel lukken), maar het leek me vooral leuk om hem als zijkoffer te kunnen monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan