kleine lpg tank

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.111
9.273
Deventer
Ben op zoek naar een kleine lpg tank, voor een scooter ofzo, 20-30 liter.

Enkele jaren geleden was er een kleine hype van scooters op lpg.

Ben op zoek naar een klein tankje, maar nergens te vinden.

Heb een tuk tuk gekocht, deze staat op kenteken nog op lpg, maar dat is er uitgehaald, niet terug gekeurd. Wil weer lpg gaan inbouwen, maar kan nergens een klein tankje vinden.

Er zijn op MF wel topics over motoren op lpg, iemand nog wat liggen? of een adres voor een kleine tank?
 
Duur en service kennen ze niet.

Ja,had ik ook gevonden,ca250,-- voor enkel de tank.
Dat wordt me wat veel, omdat hij niet gekeurd hoeft,voldoet in principe elke 2e hands installatie van een paar tientjes.

Die in engeland is me niet helemaal duidelijk of ik dan heb wat ik nodig heb,of dat er nog veel bij komt.
 
Ja,had ik ook gevonden,ca250,-- voor enkel de tank.
Dat wordt me wat veel, omdat hij niet gekeurd hoeft,voldoet in principe elke 2e hands installatie van een paar tientjes.

Ik weet niet of je het weet, maar een lpg tank die de lucht ingaat geeft een bijzonder spectaculaire knal. Ongekeurd spul in discutabele staat monteren is een klein beetje heel dom.
 
Dat vind ik een klein beetje kolder , sorry/
eenmaal gekeurd word er naar een lpg installatie noot meer omgekeken, bij een onderbouwtank zou je na een jaar of twintig eens aan doorroesten kunnen gaan denken , maar verder?
 
Ik heb een bijna nieuwe kleine(half jaar in een auto gezeten) ringtank van 32 liter.
Deze heb ik ooit zelf nieuw gekocht, inclusief de binnenwerk(multivalve).
Een 80 liter heb ik eventueel ook :+
Mocht je een verdamper o.i.d nodig zijn O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik een klein beetje kolder , sorry/
eenmaal gekeurd word er naar een lpg installatie noot meer omgekeken, bij een onderbouwtank zou je na een jaar of twintig eens aan doorroesten kunnen gaan denken , maar verder?

Niet het beste argument om een ander te overtuigen van je kennis. Vast nog nooit gehoord van boiling liquid expanding vapor explosion, kortweg bleve. Misschien een worst case scenario maar je stuk stuk ligt dan overal.
 
Niet het beste argument om een ander te overtuigen van je kennis. Vast nog nooit gehoord van boiling liquid expanding vapor explosion, kortweg bleve. Misschien een worst case scenario maar je stuk stuk ligt dan overal.

Angst voor een normale LPG tank is overdreven, tanks worden op 27 bar afgeperst en gekeurd, veiligheidsventiel staat op 10 bar, als je gewoon je 80% klep er in laat zitten is er niets aan de hand.
Ik rijd al mijn hele leven LPG , en heb er 100den ingebouwd, en heb zelf altijd ZONDER 80% klep gereden
 
en heb zelf altijd ZONDER 80% klep gereden

Ha, herkenbaar. Me to. (zonder 80% klep)

Gemonteerd in een Corsa Van. Tank van 60 liter direct (dwars) achter de twee stoelen.
Gewoon +/- 58-60 liter tanken. (actieradius van hier tot Tokio) ;)

Veiligheidsventiel heeft in al die jaren van gebruik, nooit gesist.
 
En daarom zit die veiligheid erop er gebeurt nooit wat allemaal onzin die 80 procent vulling.
Ik zeg dat is voor watjes.

Dat zeg ik ook weer niet, maar een tank zonder 80% klep ( wat voor 1985 standaard was) tankte ik nooit tot de nok toe vol als ik wist dat hij daarna in de volle zon kwam te staan, maar verder niets aan de hand
 
Leuke annekdote..
Ik werkte bij een LPG inbouwer, en op een gegeven moment gaat de telefoon daar, tankstation om de hoek in paniek....

Een dame had gas staan tanken in een auto waar de installatie uitgehaald was, maar de buitenvuller was blijven zitten...
120 liter gas zo de de kofferbak in gepompt...
die hebben we de accu afgekoppeld, naar een weiland gesleept, en daar met open kofferbak in de zon rustig laten verdampen
 
Heren,

Dank voor reacties en aanbiedingen tot nu toe.

Ik snap de bezorgdheid van sommigen, installatie word netjes ingebouwd, enkel zie ik het nut van een nieuwe installatie niet,2e hands werkt in een 2e hands auto ook, voor een keuring mag je niet her gebruiken, 30 jaar laten zitten mag wel...........
Ik ga echt niet lopen kloten.

Ik kan max 230mm diameter kwijt, ringtank past niet.
Belgie is een beetje ver om te neuzen.

Ik wil nog op een paar sloperijen kijken, diameter is het meest lastig.
 
En daarom zit die veiligheid erop er gebeurt nooit wat allemaal onzin die 80 procent vulling.
Ik zeg dat is voor watjes.


Het was in die tijd het enige "spannende" in mijn leven. :Y
Lekker rijden met een bom, vooral in de zomer(hitte), die zomaar kon ontploffen.
(en het dorp waar ik woonde van de aardbodem kon wegvagen)
Ik denk er met weemoed aan terug. :+
 
Heren,

Dank voor reacties en aanbiedingen tot nu toe.

Ik snap de bezorgdheid van sommigen, installatie word netjes ingebouwd, enkel zie ik het nut van een nieuwe installatie niet,2e hands werkt in een 2e hands auto ook, voor een keuring mag je niet her gebruiken, 30 jaar laten zitten mag wel...........
Ik ga echt niet lopen kloten.

Ik kan max 230mm diameter kwijt, ringtank past niet.
Belgie is een beetje ver om te neuzen.

Ik wil nog op een paar sloperijen kijken, diameter is het meest lastig.
Een 2dehands mag je zeker hergebruiken mits deze nog geen 10 jaar oud is met een certificaat(geen probleem) en niet verroest.
Succes met de tuk tuk, Wat voor een motor zit daarin?
 
Terug
Bovenaan Onderaan