CBR600F3 warm zadel

FewzrNL

Rookie
13 mei 2016
7
0
Sittard
Hallo allemaal,

Mijn CBR wordt erg warm aan het begin van het zadel.

Is hier iets aan te doen? Bijv. hittebestendige folie / tape oid onder het zadel bevestigen?

Ik heb een topic gevonden waar werd beschreven dat de motor warmer werd met de standaard uitlaat. Deze heb ik ook gemonteerd en nu valt het me eigenlijk pas op.

Het is vrij ongemakkelijk warm.

Ik hoor graag van jullie.

Gr Paul.
 
Dat was t niet, meer een aansporing. Misschien staat daar wat nuttigs voor je in.

Ik ben ff te lui, maar wellicht komt iemand met n link :)
 
Hallo allemaal,

Mijn CBR wordt erg warm aan het begin van het zadel.

Is hier iets aan te doen? Bijv. hittebestendige folie / tape oid onder het zadel bevestigen?

Ik heb een topic gevonden waar werd beschreven dat de motor warmer werd met de standaard uitlaat. Deze heb ik ook gemonteerd en nu valt het me eigenlijk pas op.

Het is vrij ongemakkelijk warm.

Ik hoor graag van jullie.

Gr Paul.
Het zou best een idee kunnen zijn.
Er is hittefolie, die behoorlijk wat kan afketsen, qua warmte.

Kwestie van even opzoeken wat er is, en het te plaatsen is. Indien niet te duur en bewerkelijk, is het wellicht iets om te proberen.
 
Wanneer merk je dat het warm wordt? Na een serieus ritje, nadat je 'm even laat draaien of wellicht meteen al? Een van de weinige dingen die bij je f3 daar onder 't zadel hebt zitten is je accu.

Ps. Je weet ook zeker dat je niet in je broek piest? :P
 
Haha, nee ik pis niet in m'n broek.

Ik merk het ongeveer na 20 KM. ( Het viel me wel op dat het ook weer afneemt na een tijdje )

Ben vandaag terug gekomen uit de eifel en vind ook dat het zadel enorm is doorgezeten. ( lees: ik zit op het plastic / ijzer met als gevolg dat het echt niet meer comfortabel is gebleken. )

Ik heb een ander zadel besteld zodra dit binnen is zal ik direct naar de accu en het hitteschild kijken.

Mengsel te rijk lijkt me niet. Alhoewel ik wel ben veranderd van uitlaat.

Iedereen thanks voor de reacties.

I'll keep you posted.
 
Had ik met mn F3 (en later met mn F sport) ook last van. Warm kruis krijg je er van.
Meerdere malen onderzocht waar het aan kon liggen maar nooit iets gevonden.
Denk dat het een combinatie van rijwind die de warmte van het blok onder de tank door richting zadel stuwt.
 
Zadel past niet, volgens Boonstra een zadel geschikt voor een '98 model. Maar dit zadel is te rond past er niet op.
Jammer.
Tm 98 is PC31
Miv 99 is PC35

Ff ter info
Ik weet niet of er binnen de modelcodes nog verschillende zadels zijn gebruikt, doorgaans gebeurt dat niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan