Koppeling slipt door (kawasaki zzr 600)

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Goed ,

Het project zzr loopt inmiddels bijna op z'n eind. Het laatste probleem wil ik ook nog graag opgelost hebben.

Op hoge toeren (half gas en meer) dan slipt de koppeling door. Heb de kabel al helemaal terug gesteld.

Zou dit een kwestie zijn van de beklede platen vervangen onlangs het nog wat anders zijn?
 
Als je het zeker wilt weten, moet je ondrdelen gaan bekijken en inspecteren.

Zoiets doe je bijv preventief bij het vervangen van een koppelingsdeksel.
 
Als je het zeker wilt weten, moet je ondrdelen gaan bekijken en inspecteren.

Zoiets doe je bijv preventief bij het vervangen van een koppelingsdeksel.

Mee eens. Maar ik wilde eerst weten of de motor goed draaide voor dat ik de rest ging doen. De deksel moet er zoiezo nog een x vanaf om de pakking te vervangen. Dus dan zou ik de platen gelijk mee willen doen. Hoe kan ik zien of meten dat de platen versleten zouden zijn?
 
Mee eens. Maar ik wilde eerst weten of de motor goed draaide voor dat ik de rest ging doen. De deksel moet er zoiezo nog een x vanaf om de pakking te vervangen. Dus dan zou ik de platen gelijk mee willen doen. Hoe kan ik zien of meten dat de platen versleten zouden zijn?
Als t slipt, is er iig iets aan de hand.

Wat precies, moet je nagaan en of meten.

Zie mn wphb
 
Probleem is opgelost.

Na het monteren van de nieuwe koppelingsdeksel is het slippen begonnen. Nu heb ik vanmorgen de ouwe schakelas in de nieuwe kap gemonteerd en het doorslippen was weg.

Visueel is er geen verschil te zien in de assen , maar toch zit er verschil in.

Belangrijkste is , probleem is opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan