Bout koppelingskorf R1 afgebroken - hoe verwijderen

Zdenek

MF'er
19 aug 2004
247
0
Groningen
Goedenavond,

Ik was bezig met het vervangen van de koppelingsplaten en 1 van de 6 bouten om de deksel op de koppelingskorf te zetten, die met de veren ertussen knapte al bij het handvast draaien.

Zie foto, is dit mogelijk om nog eruit te halen of moet ik de koppelingskorf vervangen?

351izjn.png
 
Als t goed is, zit t draadeind niet te vast.

Ik weet het niet uit mij hoofd, maar soms is het handig om de korf uit de motor te halen om er aan te kunnen werken, en kun je er vanaf de achterzijde beter en handiger bij.
 
Kun je er van de achterkant nog bij?
Zo ja, boortje erop en draaien maar (gewoon rechtsom). Niet de bedoeling om te boren, maar als hij iets grip heeft draai je hem er zo uit (Zit geen spanning op)
Is mij ook wel eens gebeurd.
 
Zet zelf altijd met hamer en een klein beiteltje een sleufje die je vaak zo met de schroevendraaier los maakt. Dan een beetje deblock oil erin spuiten, even laten weken en je bent hem zo kwijt. Maar zoals vermeld is het mooiste eerst de korf eruit te trekken.
 
Als t goed is, zit t draadeind niet te vast.

Ik weet het niet uit mij hoofd, maar soms is het handig om de korf uit de motor te halen om er aan te kunnen werken, en kun je er vanaf de achterzijde beter en handiger bij.
nog nooit gezien dat die gaten doorlopend waren en ik heb er best veel gezien.

Als het stukje eruit is, alle boutjes nieuw erin.

Stukje gaat er gemakkelijk uit met een links draaiende boor
 
nog nooit gezien dat die gaten doorlopend waren en ik heb er best veel gezien.

Als het stukje eruit is, alle boutjes nieuw erin.

Stukje gaat er gemakkelijk uit met een links draaiende boor
Kan goed zijn dat het zeldzaam is. Ze zijn er wel. Eigenlijk nooit acht op geslagen.

Wat voor mij het belangrijkste advies is, is uit het blok halen. Werkt prettiger, en voorkomt potentieel andere ellende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nog nooit gezien dat die gaten doorlopend waren en ik heb er best veel gezien.

Als het stukje eruit is, alle boutjes nieuw erin.

Stukje gaat er gemakkelijk uit met een links draaiende boor
Zowat elke honda die ik los heb gehad had doorlopende gaten,voor zover ik me herinner. Maar niet alle met doorlopend schroefdraad.
 
Geen reactie van Zdenek.
Kunnen we daaruit concluderen dat het probleem is opgelost??

Er zijn nu genoeg ideeën/mogelijkheden aangedragen. Misschien wel even netjes om als het gelukt is even te laten weten welke methode heeft gewerkt. Zijn we weer wat ervaring rijker.
 
Geen reactie van Zdenek.
Kunnen we daaruit concluderen dat het probleem is opgelost??

Er zijn nu genoeg ideeën/mogelijkheden aangedragen. Misschien wel even netjes om als het gelukt is even te laten weten welke methode heeft gewerkt. Zijn we weer wat ervaring rijker.

Krijg je er van als je alles behalve een linkse tap gebruikt om een afgebroken boutje los te halen. Dit hebben jullie op je geweten, hoor je me? B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan