suzuki gsx 750 es bj:1993

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
Hallo mede forumers,

Momenteel ben ik bezig met het motorblok van mijn suzuki gsx 750 es uit 1983.

Dit blok ligt momenteel op de werkbank met de cilinderkop eraf en de cilinderbank eraf aangezien dit blok nogal wat olie verbruikte als ik ermee ging rijden.

Ik ben op zoek naar in ieder geval een nieuwe voetpakking,een nieuwe koppakking, nieuwe zuigerveren, en nieuwe klepseals aangezien deze nodig vervangen moeten worden.

Weet iemand hier waar ik deze onderdelen goedkoop kan bestellen en is het handiger om alles los te bestellen of kan ik beter een complete pakkingset bestellen en wat zit er allemaal in een complete pakkingset ?

Met vriendelijke groet,
Emiel
 
Laatst bewerkt:
hmm, Suzuki onderdelen, waar zou je die nu toch kunnen bestellen
a015.gif
 
Motorcyclespareparts.eu

Ik zou wel voor origineel gaan. Je hebt ook sets van athena en/of saito maar de pasvormen zijn niet altijd 100%.

In een set zitten (als het goed is) alle pakkingen die je nodig hebt. Meestal geen keerringen of andere rubber ringetjes.

Je kan ook kiezen voor een toppakkingset, zit alleen het spul in voor bovenkant blok. Dus vanaf je cylinders naar boven.

En als alles losligt ook de zuigers/ cylinders/cylinderkop/kleppen laten opmeten.
Bij nieuwe zuigerveren ook hohnen.

Is dit alles financieel nog de moeite waard?
Aangezien de es-jes voor 500-750 euro op mp/ speurders staan?
 
Laatst bewerkt:
Deze afweging heb ik zelf ook in gedachten gehad KwaSuz.

Het blok wat ik nu heb is verder prima op het olie verbruik na.

Als ik voor een paar honderd euro een andere motor koop weet ik niet wat ik in huis haal.

Als ik een paar honderd euro in mijn eigen blok stop dan weet ik dat de zuigerveren, pakkingen, kleppen en klepseals vervangen zijn, dan ga ik ervanuit dat de compressieverhouding weer goed is en de olielekkage verholpen is.

De cilinderwanden kan ik met een Hoonsteentje zelf wel even opruwen i.v.m.de nieuwe zuigerveren en de kleppen kan ik zelf wel opnieuw inslijpen.

Vandaar mijn vraag m.b.t. pakkingsets en eventueel nieuwe zuigerveren en waar ik deze het beste kan bestellen.
 
inmiddels is alles besteld en grotendeels binnen.
cilinderbank hebben we zelf gehoond, cilinderkop zijn alle kleppen opnieuw van ingeslepen en nieuwe klepseals geplaatst.
het wachten is op de zuigerveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan