Keramisch vet op achteras

H-I-A-1981

MF'er
31 mei 2016
33
0
Beste mensen,

Een vraag. Als ik op de achteras van mijn motor keramisch vet smeer , in hoeverre kan dit voor problemen zorgen?

Was namelijk even mis met de tube en heb er keramisch op gesmeerd, alles weer vast gezet en eigenlijk geen zin het los te halen. Maar als het kwaad kan doe ik dat uiteraard als nog.

Alvast dank!

Martijn
 
Beste mensen,

Een vraag. Als ik op de achteras van mijn motor keramisch vet smeer , in hoeverre kan dit voor problemen zorgen?

Was namelijk even mis met de tube en heb er keramisch op gesmeerd, alles weer vast gezet en eigenlijk geen zin het los te halen. Maar als het kwaad kan doe ik dat uiteraard als nog.

Alvast dank!

Martijn

Er zijn zoveel soorten vet. Daar valt op deze manier niks over te zeggen.
Merk / type e.d. staat op de tube/bus...neem ik aan ? Dan kun je toch
achterhalen wat de eigenschappen en het toepassingsgebied is.
 
Vet op je achteras heeft toch geen smerende werking maar is toch meer ter bescherming bedoeld, of vergis ik me nu? Het zijn je lagers die gesmeerd moeten worden, daar zou ik geen keramisch vet voor willen gebruiken.
 
het is keramische pasta
welke niet smeert maar tegen hele hoge temperaturen kan.
ik geloof 1600 graden celcius
full
 
Overigens stomme vraag wellicht maar draaien de bussen waar de as doorheen gaat niet om de as heen? Of draait het wiel om die bussen heen?
As en bussen zitten vast. Die draaien niet.

Binnendeel van de wiellagers zit ook 'vast' aan as en bussen. Buitendeel vd wiellagers draait daar omheen. En daaraan zit de rest vh wiel weer vast.
 
Dat is pas erg. Alles veert mee en je kan nergens bij om roest weg te halen.
Ik heb wel eens de as mogen doorslijpen, terwijl het nog in het frame zat :X

Volledig vastgerot met de lagers (kwaal van het model).

Op twee punten doorgeslepen, toen kon het wiel er pas uit met de ellende.
Als het los is, is het beter en zorgvuldiger werken
 
Terug
Bovenaan Onderaan