Blackbird houdt in

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Goeindag!

Ik loop tegen het probleem aan dat bij "vol" gas geven mijn blackbird inhoudt en een laag gegrom laat horen en dan ineens (wanneer weet je nooit) wegspringt. Speelt op bij 4 a 5 k touren en dan richting de 6.5 tot 7.5 weer.

Ik heb geprobeerd met de choke te spelen, die half uit te zetten verhelpt bij de 4 a 5 al aardig wat, maar de 6.5 tot 7.5 wordt weer erger.

Geef ik echt lomp vol gas springt hij er direct in ongeacht het toerental. Met "springt hij er in" bedoel ik dan het rare brommen en het amper vooruit komen.

Uiteraard is het mogelijk om gewoon wat rustiger te rijden, maar dan koop ik wel n'en Harley.
 
Laatst bewerkt:
Goeindag!

Ik loop tegen het probleem aan dat bij "vol" gas geven mijn blackbird inhoudt en een laag gegrom laat horen en dan ineens (wanneer weet je nooit) wegspringt. Speelt op bij 4 a 5 k touren en dan richting de 6.5 tot 7.5 weer.

Ik heb geprobeerd met de choke te spelen, die half uit te zetten verhelpt bij de 4 a 5 al aardig wat, maar de 6.5 tot 7.5 wordt weer erger.

Geef ik echt lomp vol gas springt hij er direct in ongeacht het toerental. Met "springt hij er in" bedoel ik dan het rare brommen en het amper vooruit komen.

Uiteraard is het mogelijk om gewoon wat rustiger te rijden, maar dan koop ik wel n'en Harley.

Een BB 1989 1000cc of is dat zijn oudere broer?
Bouwjaar en km's?
Injectie of carb?
 
Laatst bewerkt:
Goeindag!

Ik loop tegen het probleem aan dat bij "vol" gas geven mijn blackbird inhoudt en een laag gegrom laat horen en dan ineens (wanneer weet je nooit) wegspringt. Speelt op bij 4 a 5 k touren en dan richting de 6.5 tot 7.5 weer.

Ik heb geprobeerd met de choke te spelen, die half uit te zetten verhelpt bij de 4 a 5 al aardig wat, maar de 6.5 tot 7.5 wordt weer erger.

Geef ik echt lomp vol gas springt hij er direct in ongeacht het toerental. Met "springt hij er in" bedoel ik dan het rare brommen en het amper vooruit komen.

Uiteraard is het mogelijk om gewoon wat rustiger te rijden, maar dan koop ik wel n'en Harley.

flikker de dyno kit eruit is mijn eerste gedachte
 
@mean-machine, SC 35 uit 96. Kilometers rond de 60 a 70k geloof ik. Heb em ff niet binnen 10 meter staan.
@zot, mijn eerste gedachte is dan, eh, wat?
@basman, ja, maar hij doet het echt alleen rond die tourentallen...
 
Laatst bewerkt:
@zot, mijn eerste gedachte is dan, eh, wat?


Dynojet Carburatie Kit voor Honda CBR1100 XX (1996)

Alle carburateur BB hebben rond de 3000/4000 toeren een milieu-dipje.
Zaak van goed afstellen, bij mij hielp een dyno kitje.

Na verloop van jaren slijten gasnaalden e.d. Dan gaat ie dus ook onregelmatig lopen.


Verschillende settings / onderdelen hebben invloed in verschillende toerentallen.
Zaak je carbs eens los te laten en inwendig de onderdelen op slijtage te controleren.
 
Mijn ZRX had een beetje t zelfde probleem,Factory kitje zit er zo n 20K in ,ik heb de naalden eruit gehaald en t cipje 1 groefje hoger gezet en t probleem is uit de wereld
 
Goeindag!

Ik loop tegen het probleem aan dat bij "vol" gas geven mijn blackbird inhoudt en een laag gegrom laat horen en dan ineens (wanneer weet je nooit) wegspringt. Speelt op bij 4 a 5 k touren en dan richting de 6.5 tot 7.5 weer.

Ik heb geprobeerd met de choke te spelen, die half uit te zetten verhelpt bij de 4 a 5 al aardig wat, maar de 6.5 tot 7.5 wordt weer erger.

Geef ik echt lomp vol gas springt hij er direct in ongeacht het toerental. Met "springt hij er in" bedoel ik dan het rare brommen en het amper vooruit komen.

Uiteraard is het mogelijk om gewoon wat rustiger te rijden, maar dan koop ik wel n'en Harley.
Ineens gekomen, geleidelijk, iets aan gedaan?
 
Toen ik hem kocht was het al zo, volgens de verkoper van het lange stilstaan.

Ik moet eerlijk zijn dat ik dat ding niet zomaar los wil trekken, ik heb geen idee hoe alles daar in elkaar steekt, iemand wat tips om eerst eens te proberen etc?
 
zal niet liggen aan rommel in de tank, maar ik doelde meer op het feit dat als je de carburatie schoonmaakt het zonde zou zijn als er weer rommel in het systeem komt.
 
Ah op die manier.

Carburatie nazien gaat me halve motor demonteren kosten, dus ik denk dat ik maar ff een tijdje doorrij en dan met een experienced iemand dat vant najaar wel een keer probeer.
Enig idee over "makkelijker" uit te proberen dingen?
 
als je niks los wel trekken kan je carburateur reiniger in de tank doen.

als je wil weten of je met troep (van het stilstaan ) te maken hebt zou je slangen aan de vlotters kunnen vast maken en de vlotterkamers opendraaien.
daarvoor hoeft alleen de tank eraf (zelfde werk als luchtfilter bekijken) en weet je al heel wat meer.

als de eigenaar weet dat het van het lange stilstaan komt, heeft hij het met rijden zelf ondervonden.. dan reed hij dus stond de motor niet stil... dan heeft hij de motor net zo goed weer een tijd stil laten staan ...? beetje wazig allemaal.
 
Blijft hij ook echt op dat toerental hangen? Brommen?

Klinkt mij heel bekend in de oren (gsx-r750) bleek een iets gecorrodeerd contactje van 1 bobine te wezen.
Ik kwam erachter door de 4 bougies te vervangen en het electrische gedeelte even na te lopen.
 
Blijft hij ook echt op dat toerental hangen? Brommen?
.

Nee langzaam aan komt hij er wel door heen, maar het gaat dus echt traag zeg maar.

Ff naar Frank brengen, die heeft dat zo opgelost :)
Wie is Frank? :-)

En waarom niet even naar een motorzaak? Alstie lang stilgestaan heeft, is het sowieso verstandig om een kenner er naar te laten kijken.
En dikke kans dat je BB na die beurt helemaal als vergif gaat...
Tja, de enige Honda zaak in de buurt heeft er wel eens naar gekeken, maar eh, ze wisten het zo niet....
als je niks los wel trekken kan je carburateur reiniger in de tank doen.

als je wil weten of je met troep (van het stilstaan ) te maken hebt zou je slangen aan de vlotters kunnen vast maken en de vlotterkamers opendraaien.
daarvoor hoeft alleen de tank eraf (zelfde werk als luchtfilter bekijken) en weet je al heel wat meer.

als de eigenaar weet dat het van het lange stilstaan komt, heeft hij het met rijden zelf ondervonden.. dan reed hij dus stond de motor niet stil... dan heeft hij de motor net zo goed weer een tijd stil laten staan ...? beetje wazig allemaal.

Ik zal er eens van dat spul intyfen. Tip voor merk/type? Vlotters zal ik ook eens bekijken. Bedankt!
 
Als het probleem elektrisch zou zijn.. dan klopt je openingspost niet, daar zeg je dat spelen met de choke invloed heeft.

Je stelt vragen, krijgt antwoorden maar negeert ze omdat het teveel werk is cq je het zelf niet kan.

10:1 = Je probleem zit in de carburateurs.
Die eraf halen is niet zo moeilijk. Carburateurs ultrasoon laten reinigen en sproeiers/gasnaalden/gasbuizen controleren, daarna carburateurs synchroon stellen en hij gaat weer als de brandweer.
 
Laatst bewerkt:
Als het probleem elektrisch zou zijn.. dan klopt je openingspost niet, daar zeg je dat spelen met de choke invloed heeft.

Je stelt vragen, krijgt antwoorden maar negeert ze omdat het teveel werk is cq je het zelf niet kan.

10:1 = Je probleem zit in de carburateurs.
Die eraf halen is niet zo moeilijk. Carburateurs ultrasoon laten reinigen en sproeiers/gasnaalden/gasbuizen controleren, daarna carburateurs synchroon stellen en hij gaat weer als de brandweer.

't Is niet moeilijk nee, maar ook geen klusje voor een beginnende beginner. Je zult de eerste niet zijn die crasht vanwege een hangende gaskabel. En gezien de reacties van TS, zou ik hem nogmaals adviseren om naar een goede motorzaak te gaan. Scheelt hem uiteindelijk toch geld tov zelf slopen, vermoed ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan