hoge toeren virago XV 700 '86 (bij koude motor)

11 okt 2003
43
0
Zuid Holland
Heyy, ik heb een yamaha virago 700cc uit '86.

Wanneer ik wil gaan rijden en de motor is nog koud dan geeft hij een totaal verkeerde ontbranding.

Ik hoor dan knallen en "Pang Panggggg" .....
Na verloop van tijd (zo'n 15 minuten rijden) is het totaal verdwenen en loopt hij als een zonnetje.

Ik ga deze week een afspraak maken met de garage om hem na te laten kijken.

Iemand misschien een idee waaraan dit kan liggen? '(
 
Heb je geen klapband ? :+

Geintje...

Neem aan dat je op de choke rijdt? Als ie koud is?
Dat zal de oorzaak zijn.(denk ik)

Als de motor warm is en je de choke uitdoet is het brandstofmengsel weer o.k.

Viragoman
 
Uhm, ja ik gebruik de choke wel, ja...

Maar... ik vraag me af of dat normaal is (die knallen), want dit is uiterst onaangenaam :X

Zodra de motor warm is dan schuif ik de choke weer in, maar dan blijft ie t nog steeds doen :?
 
Dus als ik het goed begrijp blijf je zo'n 15 minuten met de Choke open rijden (dus veel te rijk mengsel). De choke moet in principe zo kort mogenlijk gebruikt worden (AFAIK). Als je vlak na het wegrijden niet meer hoeft te stoppen voor stoplichten e.d. en met en constante snelheid kan blijven rijden kun je de Choke eigenlijk al na een paar honderd meter weer sluiten. De choke moet je maar gebruiken (en net zover openzetten) net zo lang als nodig is dat de motor niet meer afslaat bij stationair draaien.
 
Uhm, ja ik gebruik de choke wel, ja...

Maar... ik vraag me af of dat normaal is (die knallen), want dit is uiterst onaangenaam :X

Zodra de motor warm is dan schuif ik de choke weer in, maar dan blijft ie t nog steeds doen :?

Dit is dus wat anders dan wat je zei in je eerste bericht. Als ik het goed begrijp blijven die knallen dus ook als de motor warm is.

Dit lijkt op wat ik dus ook heb gehad. Ik had het bij 4000 toeren dat de motor inhield en weer op gang kwam met 1 of 2 enorme knallen...

De dealer dacht aan een electrische storing (bougie slaat een keer over en dus wanneer hij wel vonkt krijg je een enorme klap) maar daar kon hij dus geen bewijs voorgeven. Hij heeft bij mij alles schoongemaakt, dus ook de carbs, en nu is het bij mij weg. (een hele enkele keer houdt de motor heel effe in maar dat is nagenoemd niets)
Ik denk dus dat je carbs en sproeiers schoongemaakt dienen te worden.
Heb je soms eens op z'n reserve gereden ?

Hier zou ik het eerste naar kijken.

Viragoman.
 
Sorry dat ik een hele tijd niet gereageerd heb, had hem (half jaarje geleden :P ) laten repareren en het bleken dus de carburateurs te zijn, als benzine lange tijd in de carburateurs stil blijft liggen schijnt er een filmlaag op te komen. Dit is dan weer slecht voor de motor. Maar heb hem meteen een grote winterbeurt laten krijgen. Nu rijdt ie weer prima :]

Dus ben weer helemaal blij *D (behalve dat hij vorige week van zn standaard afgereden is door een oud omaatje in dr wagen :( , gelukkig alleen het linker knipperlicht kapot)

groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan