Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

Kom binnen lopen met motorpak aan, helm met handschoen in de hand (zoals elke week met de motor)
Collega " Ben je vandaag met de motor?"
Ik "Nee, ik fiets graag veilig."
Collega "Owh ik dacht dat dat je motorpak was...."
Ik :X
 
Oud collega: "Jouw motor heeft een V-blok."
Ik: "Nee, dat is een vier-in-lijn. Hij heeft 4 cilinders die naast elkaar liggen. Bij een V-blok staan de cilinders onder een hoek ten opzichte van elkaar en vormen ze optisch de letter V."
O-C: "Nee, dat bedoel ik niet. Als je start klinkt het 'vvvvvVVVvvvvvVVV'."
_O- _O-
 
Vandaag, een rare vraag ... niet van een koekblikker, ale ja, hij zal ook wel koekblikbestuurder zijn, maar op het moment dat hij de vraag stelde was hij eerder bestuurder van een ijzeren vogel.

Ik kom toe op mijn werk, in motorpak en helm in de hand. Voor we beginnen, moeten wij ook zelf eerst door de security check, net als vliegtuigcrew en alle personeel op de luchthaven. Daarvoor zijn twee "dienstlijnen" opgesteld, zodat wij niet hoeven te wachten.

Achter mij komt ook net een crew van Etihad toe.
De captain: "nice helmet. For what do you use it?"
Ik: "eu ... driving the motorcycle off course ;) "
Captain: "strange, I did not yet see a motorcycle around my plane. What job do you do with your motorcycle on airside between the planes?"
Ik: "I dont drive on the tarmac, it is not allowed. I drive frome home to work and back by motorcycle."
Captain: "Ohw yes off course :$ ." ... hij valt effe stil, en vervolgt weer, "so, than you can sleep longer than your colleagues."
Ik: "you're so right! ;) " ... en toen moest de rest van de crew wel is lachen _O-
 
Vandaag, een rare vraag ... niet van een koekblikker, ale ja, hij zal ook wel koekblikbestuurder zijn, maar op het moment dat hij de vraag stelde was hij eerder bestuurder van een ijzeren vogel.

Ik kom toe op mijn werk, in motorpak en helm in de hand. Voor we beginnen, moeten wij ook zelf eerst door de security check, net als vliegtuigcrew en alle personeel op de luchthaven. Daarvoor zijn twee "dienstlijnen" opgesteld, zodat wij niet hoeven te wachten.

Achter mij komt ook net een crew van Etihad toe.
De captain: "nice helmet. For what do you use it?"
Ik: "eu ... driving the motorcycle off course ;) "
Captain: "strange, I did not yet see a motorcycle around my plane. What job do you do with your motorcycle on airside between the planes?"
Ik: "I dont drive on the tarmac, it is not allowed. I drive frome home to work and back by motorcycle."
Captain: "Ohw yes off course :$ ." ... hij valt effe stil, en vervolgt weer, "so, than you can sleep longer than your colleagues."
Ik: "you're so right! ;) " ... en toen moest de rest van de crew wel is lachen _O-
Hij was wel goed wakker :P

Mag ik toch hopen voor zijn passagiers :+
 
Zo oma daar zijn we weer.
Ik stond vanmiddag naast mijn BMW K1600GT: helm opzetten enz. komt er een vrouw aangefietst, ze reed speciaal er voor om, en dondert bijna tegen de K aan.
Zegt heel enthousiast "dat is precies zo'n motor als wij hebben" ik zeg wat rijden jullie dan? Ze zegt een Suzuki Varadero.
Ik: OK _O- :W
 
Zo oma daar zijn we weer.
Ik stond vanmiddag naast mijn BMW K1600GT: helm opzetten enz. komt er een vrouw aangefietst, ze reed speciaal er voor om, en dondert bijna tegen de K aan.
Zegt heel enthousiast "dat is precies zo'n motor als wij hebben" ik zeg wat rijden jullie dan? Ze zegt een Suzuki Varadero.
Ik: OK _O- :W

|(
 
Hahaha, die bestelt bij de Mc Donalds ook gewoon een "Mac Whopper". :}
 
Vanochtend met de motor naar het werk
Nu hebben we bij de hoofdingang wel parkeerplekken voor de motor, maar ik werk in een ander gedeelte en ga dan ook via andere ingang naar binnen.
In het verleden waren hier wel motorplekken, maar de lijnen zijn blijkbaar zo ver vervaagd dat het nu als parkeerplaats voor auto’s wordt gebruikt.
Toen ik aankwam rijden stond er al een motorrijder langs de fietsenstalling die in gesprek was met een beveiliger. Dus ik denk fijn, dan zet ik hem daar ook neer. Verteld die bewaker dat we motoren eigenlijk niet daar neer mochten zetten. Maar zegt ie, dat vak waar mijn auto op staat is eigenlijk motor parkeervak. :X Hij bleek zelf motorrijder te zijn, en gaf aan dat ze gewoon meer motorparkeerplaatsen moesten maken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik liep in vol tenue in de supermarkt,kreeg ik de vraag lekker op de motor?
Nee zo zit ik voor m,n eigen veiligheid in de auto was mijn antwoord.
Het ergste is dat hij ook motorrijder is!
 
Ik liep in vol tenue in de supermarkt,kreeg ik de vraag lekker op de motor?
Nee zo zit ik voor m,n eigen veiligheid in de auto was mijn antwoord.
Het ergste is dat hij ook motorrijder is!
-O- vermits het een andere motorrijder is, en hij toch een ietwat normale vraag stelt, wijst het mij erop dat hij gewoon een leuk motorrijders gesprekje probeerde aan te knopen hoor ...
 
-O- vermits het een andere motorrijder is, en hij toch een ietwat normale vraag stelt, wijst het mij erop dat hij gewoon een leuk motorrijders gesprekje probeerde aan te knopen hoor ...
Toen ik hem nog eens las had ik ook zoiets op zich niet gek van ut gaande dat hij bedoelde of de temperatuur lekker was tijdens rijden.
 
Een welgemeende vraag of de topkoffer de benzinetank is.. :/
Dat moet nogal eens een actieradius geven! :]

Mijn topkoffer, 45L, +21L in de voorste tank, zou goed zijn voor ongeveer 1400km! :} :]

Maar ... dan zou ik eerst mij GIVI Wingrack eens terug moeten monteren, zodat ik er mijn topkoffer toptank weer kan opzetten ...

En laten die twee 36L zijkoffers ook nog tanks zijn, hmmm ... +3000km! *O* :} :]

Dat wordt een mooie vakantie, effe voltanken in Luxembourg 8-)
:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet nogal eens een actieradius geven! :]

Mijn topkoffer, 45L, +21L in de voorste tank, zou goed zijn voor ongeveer 1400km! :} :]

Maar ... dan zou ik eerst mij GIVI Wingrack eens terug moeten monteren, zodat ik er mijn topkoffer toptank weer kan opzetten ...

En laten die twee 36L zijkoffers ook nog tanks zijn, hmmm ... +3000km! *O* :} :]

Dat wordt een mooie vakantie, effe voltanken in Luxembourg 8-)
:+
:) , waarschijnlijk voeren ze dan ook meteen een nieuwe rijbewijs categorie in. A-tanker status.

Altijd grappig om vragen te krijgen van mensen die nog nooit echt een motorfiets van dichtbij bekeken hebben.
 
Dat moet nogal eens een actieradius geven! :]

Mijn topkoffer, 45L, +21L in de voorste tank, zou goed zijn voor ongeveer 1400km! :} :]

Maar ... dan zou ik eerst mij GIVI Wingrack eens terug moeten monteren, zodat ik er mijn topkoffer toptank weer kan opzetten ...

En laten die twee 36L zijkoffers ook nog tanks zijn, hmmm ... +3000km! *O* :} :]

Dat wordt een mooie vakantie, effe voltanken in Luxembourg 8-)
:+
Ideaal! Tanken in Luxemburg, rondje van 3 weken door de Alpen en de Dolle Mietjes en op de terugweg weer tanken bij dezelfde pomp.

Vraag me nu alleen af waar je dan je kleding voor die 3 weken moet opbergen...
 
:) , waarschijnlijk voeren ze dan ook meteen een nieuwe rijbewijs categorie in. A-tanker status.

Altijd grappig om vragen te krijgen van mensen die nog nooit echt een motorfiets van dichtbij bekeken hebben.
En een ADR plaatje achteraan en op de zijkanten :P

Ideaal! Tanken in Luxemburg, rondje van 3 weken door de Alpen en de Dolle Mietjes en op de terugweg weer tanken bij dezelfde pomp.

Vraag me nu alleen af waar je dan je kleding voor die 3 weken moet opbergen...
Kleding :?
Af en toe stoppen bij een (berg)rivier(tje) en de kleding die je draagt uitwassen op ((bet(over))grootmoederse wijze ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hotel van de week.
Sphyr aan de balie: Motorpak aan, helm op de balie. Dame: heeft u uw auto in de parkeergarage gezet? Ik: Raad eens? Dame: Ik zou het niet weten. Ik: Motor? Dame: Oh ja....
 
Hotel van de week.
Sphyr aan de balie: Motorpak aan, helm op de balie. Dame: heeft u uw auto in de parkeergarage gezet? Ik: Raad eens? Dame: Ik zou het niet weten. Ik: Motor? Dame: Oh ja....

Wellicht krijgen ze daar vaker klanten met een bepaalde fetish _O- :+
 
Hotel van de week.
Sphyr aan de balie: Motorpak aan, helm op de balie. Dame: heeft u uw auto in de parkeergarage gezet? Ik: Raad eens? Dame: Ik zou het niet weten. Ik: Motor? Dame: Oh ja....
Haha, doet me denken aan cassieres als ik bij de kassa alleen een statiegeldbonnetje heb. Hoewel ik nog een balkje extra neerzet en daar met dat bonnetje in m'n klauwen sta, ruimen ze toch altijd twee balkjes achter elkaar op om toch de boodschappen van de de ander te willen scannen. Dat zit er echt ingeramd.

Toen het gisteren/eergisteren lekker weer was was er hier iemand op kantoor die zei "Zo, jullie nemen het ervan. Ik zie een cabrio en een motor op de parkeerplaats staan". Ikke: "Ik ben 's winters ook gewoon doorgereden, dus ik heb hier hard voor gewerkt ;) "
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan