Airbox vervangen voor 4 aparte filters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Die ene

Die hard MF'er
18 jun 2013
301
4
Bemmel
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Kawasaki GPX600R uit 1991.
Vorige eigenaar heeft geen onderhoud gepleegd en er héél weinig mee gereden.
Ben al met een flush bezig geweest omdat hij zwaar inhield vanaf 7000 toeren.
Dat gaat nu wat beter, maar nog steeds niet echt lekker zeg maar.
Bij het demonteren van de tank om de bougies eens los te schroeven zag ik dat de airbox slecht aansloot op de carburateurs.
Bij onbelast toeren maken houdt hij nu niet echt meer in, rijdend echter wel.
Dus ik dacht, ik haal die zooi daar eens los en zorg dat het beter past.
Dat lukt dus niet zo best, ik krijg die tussenrubbers er nu niet goed meer in en heb geen zin om alles los te gaan halen (ja ik weet het ik ben lui)
De makkelijkste oplossing zou zijn, airbox eruit en losse filters per carb. monteren.
Ziet er dan ook nog wel leuk uit.
Kan het dan zijn dat dit problemen gaat geven met de afstelling?
Ik heb geen zin om dáár dan ook weer een probleem te hebben.
Veel geld ga ik er ook niet insteken, want hij kostte me maar 151 euro en het is dan ook een leuk hebbedingetje maar ook niet meer dan dat.
Wie helpt me met dit hobbyprojectje?
 
ja losse filters = problemen.

Staan x-aantal gevallen van op het forum.

Als je bereidt bent om 200+ euro uit te geven voor goede filters, + 125 euro voor dynojet kit + de kosten van een testrun op een bank + bijkomende kosten van afstellen.

Of je moet elcheappo powerfilters kopen, een doos met sproeiers in alle maten/variaties en een hele lange adem hebben....
 
Hmm, dat is balen!
Niet doen dus...
Dan gaan we van het weekend maar eens frutten met die k*t airbox.
Was eigenlijk niet van plan om de carbs eraf te schroeven maar zie dan eigenlijk geen mogelijkheid om die rubbers er goed en heel in te krijgen, nog tips hiervoor?
 
heb ook zo'n GPX gehad, en die airbox er ook af gesmeten.
losse filters + dynojet kit gestoken. heb daar toen niet al te veel meer aan moeten afstellen, hooguit wat verschillende naaldposities geprobeerd.
 
En leg die rubbers in een badje met warme olie. Niet heet, dan verharden ze, maar lekker warm; graad of 40. Dan monteren met behulp van de verffohn op de lage stand.
En als je een scheurtje ontdekt in de rubbers; dichtsmeren met zwarte Polymax van Bison nadat je eerst heel goed ontvet hebt met remmenreiniger en thinner. 24 uur laten drogen en monteren maar weer.
 
Hmm, alles schoon en weer gemonteerd....zo lek als een mandje.
Eén van de vlotterbakken lekt en de aansluiting van de rubbers is wel wat beter maar ook daar loopt bij 1 rubber de benzine eruit. Testritje maar even laten zitten...

Ga maar eens op zoek naar vloeibare pakking voor die vlotterbak en 4 borgringen slangklemmen voor die fijne rubbers.

Maar nu eerst ff 3 weken vakantie vieren.
 
Laatst bewerkt:
Als hij goed loopt en niet meer lekt ben ik al tevreden, diepte investeringen ga ik echt niet aan beginnen.
Motor loopt, krijgt benzine en stationair trekt hij door, dus schone carbs.
Testritje niet kunnen doen om te zien of hij nog inhoud bij de 7000 toeren.
Nu dus alleen nog wat aan de benzinelekkage doen.
Vloeibare pakking laat ik ook eerst 24 uur drogen op de rand van de vlotterbak, ik wil ook geen smeerboel ;)
 
Je moet de oorzaak van het lekkage aanpakken(vlotters, vlotternaalden/zittingen) en niet prutsen met vloeibare ellende.
Vaak is vlotterhoogte goed afstellen en naald/ zitting goed reinigen voldoende.
 
Tja, lezen is ook een vak, volgens mij heb ik aangegeven dat het allemaal niks mag kosten.
Dan zie ik me toch wat kostbare tips voorbijkomen...

Vóór het schoonmaak verhaal lekten ze niet, logische conclusie is dan (tevens met de ogen geconstateerd) dat er benzine uit de vlotterbak komt.
Als ik hem losmaak zal ik even testen op vlotterlekkage maar het lijkt mij sterk.
Héél misschien dat ik ook even een diepteinvestering ga doen en alle boutjes vervang....
Ok, zie jullie over 3 weken.
 
Denk eens even na:
Als je de vlotterhoogte moet controleren of afstellen, denk je dan dat het niveau van de brandstof HOGER komt dan de bak , of dat het niveau IN de bak blijft...
Dat in het achterhoofd, waaom zou de brandstof dan toch overlopen en ( volgens u dan) toch uit de vlotterbakken stromen????

En ja dit eenpuntslesje kost je niets
 
Denk eens even na:
Als je de vlotterhoogte moet controleren of afstellen, denk je dan dat het niveau van de brandstof HOGER komt dan de bak , of dat het niveau IN de bak blijft...
Dat in het achterhoofd, waaom zou de brandstof dan toch overlopen en ( volgens u dan) toch uit de vlotterbakken stromen????

En ja dit eenpuntslesje kost je niets

Aan wie is deze vraag gericht? O-)
 
Ik heb toch nooit gezegd dat het ook niet zou kunnen, het leek me zeer onwaarschijnlijk. ..dat wel.
Voorheen lekte er niets. Demontage, schoonmaak en montage en voila er is een lek.

O ja, zou het wat uitmaken dat ik er een brandstoffilter tussen heb gezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan