Bout afgebroken

sphere2

MF veteraan
26 dec 2007
1.652
2
Ik heb een bout door de swingarm gesloopt toen ik mijn achterwiel uit wilde bouwen. Er is geen moer op te lassen, het restant zit in het gat. Heeft iemand een adres om dit omg. Leiden eruit te laten halen?
 
Nummer 6:

CE_3006_1.jpg
 
Is dat gat door en door schroefdraad?

Zou gewoon proberen uit te boren, waarschijnlijk krijgt je boortje vanzelf zoveel grip dat hij begint te draaien en komt hij er aan de achterkant uit.

Spuit eerst ff wat kruipolie van te voren (liefst even in laten werken) aan beide kanten er in.
 
Achteraf kijk je een koe in zijn reet zeggen ze hier, maar die kruipolie had eerst gemoeten. Als zo'n bout zit vastgerot in aluminium, dan draait hij waarschijnlijk een stukje en vreet zich helemaal vast, waarna met meer kracht de boel breekt en krijg dan dat stukje er maar eens uit.

Misschien is een nieuwe of gebruikte goede swingarm de beste optie.
 
Achteraf kijk je een koe in zijn reet zeggen ze hier, maar die kruipolie had eerst gemoeten. Als zo'n bout zit vastgerot in aluminium, dan draait hij waarschijnlijk een stukje en vreet zich helemaal vast, waarna met meer kracht de boel breekt en krijg dan dat stukje er maar eens uit.

Misschien is een nieuwe of gebruikte goede swingarm de beste optie.

ik moest gelijk aan de grimsby brothers denken :
:P
 
Denk eerder dat er gewoon een lijm aan zat als borgmiddel
Met wat verhitten ( een elektrische verfafbrander b.v.)is meestal afdoende om het borg middel uit te schakelen .
Maar daar is het nu te laat voor , nu moet er wat andere middelen ingezet worden om het stompje er uit te halen

Ik zou een as die er uit moet kunnen niet vast zetten met een borgmiddel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan