Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhhh, de laatste keer dat ik de stand bekeek, stond vd Mark nog boven Hayden hoor....
Dat wel, maar over het hele seizoen valt het mij toch ietsjes tegen als ik eerlijk ben. Begin van het seizoen begon geweldig, maar de laatste tijd zit hij te vaak achter Hayden. Als je MotoGP ambities hebt mag dat eigenlijk niet gebeuren. Dus maar lekker genieten van wat jaartjes SBK bij Yamaha.
 
Dat wel, maar over het hele seizoen valt het mij toch ietsjes tegen als ik eerlijk ben. Begin van het seizoen begon geweldig, maar de laatste tijd zit hij te vaak achter Hayden. Als je MotoGP ambities hebt mag dat eigenlijk niet gebeuren. Dus maar lekker genieten van wat jaartjes SBK bij Yamaha.


Hij heeft na zijn vertrek aankondiging de tragere fiets van Hayden gekregen !! Iets met eerste rijder en tweede rijder zijn.
 
De Honda maakt te weinig progressie, en Hayden is inmiddels wat gewend aan de Pirelli banden.
In vergelijking met de banden in de MotoGP voelt het gelijk alsof er een drop off is. 'Rijden op eieren'. :')
(Gewoon andere feedback)

Maar misschien communiceren ze wel beter dan de Michelins dit jaar.. al die valpartijen.. :X
 
Laatst bewerkt:
Dat wel, maar over het hele seizoen valt het mij toch ietsjes tegen als ik eerlijk ben. Begin van het seizoen begon geweldig, maar de laatste tijd zit hij te vaak achter Hayden. Als je MotoGP ambities hebt mag dat eigenlijk niet gebeuren. Dus maar lekker genieten van wat jaartjes SBK bij Yamaha.

dit vind ik dus ook. hij zit er iets te vaak achter!
 
Ik vind zelf vdMark z'n resultaten helemaal niet zo slecht..

Kawa en Duc lijken me toch wel behoorlijk dominant, plus dat er gewoon een hele rits wereldkampioenen meerijden die allemaal bakken ervaring en skills hebben.

Vd mark zit eigenlijk altijd wel top 6-7.. Op een motor die vermoedelijk toch wel minder is dan de kawa en de duc.. Rijdt consistent..is nog relatief jong en geen wereldkampioen motogp.

Volgend jaar gaan we zien of ze die Yamaha een schop naar voren kunnen geven en hij continu voor de podiums mee kan rijden..

Tevens denk ik wel, als vdMark bij honda was gebleven hij echt wel 1 van de invalbeurtjes van Hayden had mogen hebben maar dat is het risico van switchen en dat wist ie ongetwijveld..
 
Beetje stil hier. Michael heeft zijn 2e seizoen in de WSBK afgesloten met een P4 in het kampioenschap. Lijkt me helemaal zo slecht nog niet. En zo te zien heeft ook hij een mooi afscheidscadeau van Ten Kate gekregen:

sunday_losail_2016.jpg


Bron: VAN DER MARK FOURTH IN THE CHAMPIONSHIP AFTER QATAR - Michael van der Mark.COM | Official website
 
Topic is net als de resultaten naar de achtergrond verdwenen. Wel mooi de vierde plek veilig gesteld. Goed om te zien dat de Yamaha de laatste races steeds meer potentie laat zien. Denk dat al spijt hebben dat ze Lowes hebben gehouden in plaats van Guintolli.
 
Topic is net als de resultaten naar de achtergrond verdwenen. Wel mooi de vierde plek veilig gesteld. Goed om te zien dat de Yamaha de laatste races steeds meer potentie laat zien. Denk dat al spijt hebben dat ze Lowes hebben gehouden in plaats van Guintolli.

Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen van tevoren. Die Yamaha zou ons volgend jaar nog wel eens kunnen verassen.

VDM was de laatste races niet helemaal in zijn gebruikelijke vorm. Voorheen zag je dat hij na ca. 60% van de race gas begon te geven en 1 v/d snelste in het veld was, maar dat bleef nu uit. Wat daar de oorzaak van is weet ik niet, maar ik hoop dat het voortkwam uit het verstand om de 4de plek zeker te stellen.
 
Topic is net als de resultaten naar de achtergrond verdwenen. Wel mooi de vierde plek veilig gesteld. Goed om te zien dat de Yamaha de laatste races steeds meer potentie laat zien. Denk dat al spijt hebben dat ze Lowes hebben gehouden in plaats van Guintolli.

Ik vraag me ook af waarom er voor Lowes gekozen is. Wellicht heeft Lowes een 2 jarig contract en Guintoli een 1 jarig?
De Lowes broers hebben nogal last van de zwaartekracht.
 
Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen van tevoren. Die Yamaha zou ons volgend jaar nog wel eens kunnen verassen.

VDM was de laatste races niet helemaal in zijn gebruikelijke vorm. Voorheen zag je dat hij na ca. 60% van de race gas begon te geven en 1 v/d snelste in het veld was, maar dat bleef nu uit. Wat daar de oorzaak van is weet ik niet, maar ik hoop dat het voortkwam uit het verstand om de 4de plek zeker te stellen.

Ook dat en in z'n achterhoofd ook denkend van neem geen risico's want wil m'n eerste test met de Yamaha niet afzeggen i.v.m. een eventuele blessure ;)
 
Laatst bewerkt:
Lowes kan een paar ronden echt hard gaan,
daarna is er een groot verval of hij stuiterd eraf, geen echte garantie om een wk binnen te halen,
zijn tweelingbroertje in de Moto2 precies hetzelfde verhaal,is er dit seizoen al een keertje of 30 afgevallen :X
 
Lowes kan een paar ronden echt hard gaan,
daarna is er een groot verval of hij stuiterd eraf, geen echte garantie om een wk binnen te halen,
zijn tweelingbroertje in de Moto2 precies hetzelfde verhaal,is er dit seizoen al een keertje of 30 afgevallen :X


De monteurs in zijn team die hebben nu allemaal een burn-out :+
 
Vond de Yamaha's trouwens best sterk in de laatste wedstrijden kweet niet of jullie ook opgelet hebben en het gezien hebben ?
 
Vond de Yamaha's trouwens best sterk in de laatste wedstrijden kweet niet of jullie ook opgelet hebben en het gezien hebben ?

Weinig gezien ,...ben in slaap gevallen van het treintje rijden , moet echt verandering in komen .....gevechten wil ik zien , anders wordt het in een raceweekend alleen maar Moto3 kijken want die klasse zet mij wel op het puntje van m'n stoel ....maar Motogp :N
 
Weinig gezien ,...ben in slaap gevallen van het treintje rijden , moet echt verandering in komen .....gevechten wil ik zien , anders wordt het in een raceweekend alleen maar Moto3 kijken want die klasse zet mij wel op het puntje van m'n stoel ....maar Motogp :N
Gezien het topic denk ik niet dat die vraag over de M1 motoren gaat, maar de R1M motoren van Guintoli en Lowes. ;-)

Een dagsuccesje voor Yamaha betekent wat mij betreft weinig: Honda heeft die successen gedurende het jaar net zo goed geboekt en dat vindt men niet goed genoeg / is niet goed genoeg om ieder weekend voor podium of zelfs maar winst te vechten. Ik zie ook niet gebeuren dat de Yamaha motoren volgend jaar ineens wel met de Kawasaki's meekunnen. Ze moeten eerst nog op het niveau van Ten Kate Honda geraken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan