Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm als je ziet wat Lowes vandaag laat zien. Dan is er veel werk aan de winkel voor Michael.

Verder een super mooie race :Y
De R1 doet het wel, beter als de Fireblade, maar dat hadden we al voorspeld :X

Lowes op pole morgen en startplek 6 voor Mickey.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je Lowes zo voorin tekeer ziet gaan dan kan je eigenlijk wel concluderen dat de Yamaha het wel doet. En Michael die dan een zit te stoeien om en eigenlijk geluk heeft dat die door twee crashes voor hem geen 11de word en dus geen voordeel haalt aan de nieuwe startregels.

Benieuwd wat race twee brengt en of die bij de kopgroep aan kan pikken.
 
Tja vond het nog niet eens heeeeel slecht, Lowes laat inderdaad zien wat mogelijk is en 't nog steeds vdMark's 1e race op dat ding..

Fijn om te zien dat ze in ieder geval voor de honda's zitten.
 
Hmm als je ziet wat Lowes vandaag laat zien. Dan is er veel werk aan de winkel voor Michael.

Verder een super mooie race :Y

Beetje matig optreden van VDM, heeft de juiste afstelling nog niet gevonden (?). Wel goed om te zien dat Lowes wel mee kon doen. Zat het veld dichterbij elkaar als vorig seizoen of leek dat maar zo?
 
Tja verhaal met 2 kanten. Hij stond uiteindelijk iets meer naar voren als de trainingen en testen. ook in de race in de top 10 (mede vanwege uitvallers)

maar de cijferfeiten liegen er niet om. een kleine 12 seconden achter P1 en een 1,1 seconde langzamer als de Rea. Dat is gewoon fors.

Werk genoeg voor onze Nederlandse hoop in bange dagen.
 
Prachtige eerste race. :}
Het leek wel of iedereen bang was om zijn achterband aan gort te rijden, wat niet ondenkbaar is op PI natuurlijk.
Dat betekent helaas wel dat het in race 2 waarschijnlijk nog een tandje harder zal gaan, ben benieuwd of Mickey wat heeft gevonden voor morgen.
Dit is 1 van zijn favoriete circuits, waar hij altijd goed uit de voeten kan.

Vorig jaar 2e plek in race 2 en zelfs 6 ronden aan kop op die oude Fireblade 🤔

2016_phillip_island_sunday.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja vond het nog niet eens heeeeel slecht, Lowes laat inderdaad zien wat mogelijk is en 't nog steeds vdMark's 1e race op dat ding..

Fijn om te zien dat ze in ieder geval voor de honda's zitten.

Die paar tienden gaat hij tzt wel goedmaken , denkt dat hij zo al zo wijzer is geworden om gewoon de punten te pakken en voorlopig nog geen risico's te nemen .
 
Die paar tienden gaat hij tzt wel goedmaken , denkt dat hij zo al zo wijzer is geworden om gewoon de punten te pakken en voorlopig nog geen risico's te nemen .


Welke paar tienden bedoel je nu? tussen Lowes en hem? Want tussen bijvoorbeeld Rea en vdm zijn het wel meer dan een paar tienden toch?
 
Het leek wel of iedereen bang was om zijn achterband aan gort te rijden, wat niet ondenkbaar is op PI natuurlijk.
Dat betekent helaas wel dat het in race 2 waarschijnlijk nog een tandje harder zal gaan, ben benieuwd of Mickey wat heeft gevonden voor morgen.
Dit is 1 van zijn favoriete circuits, waar hij altijd goed uit de voeten kan.

Vorig jaar 2e plek in race 2 en zelfs 6 ronden aan kop op die oude Fireblade 🤔

[afbeelding]
Of wat te denken van zijn Superbike debuut, toen hij eveneens tijdelijk aan de leiding lag? 8-)

Ik weet niet op welke zender je de race hebt gekeken, maar op worldsbk.com gaf Rea na afloop van de race inderdaad aan dat het hem te langzaam ging en dat hij zich een aantal keer tactisch heeft laten terugzakken. Hij vergeleek het met een wielrenwedstrijd waarin niemand tempo wilde maken... :+

Ben inderdaad benieuwd of het tempo morgen omhooggaat, maar dit gaf wel spektakel zo. Kawasaki, Ducati (jammer van Melandri, goed gedaan van Fores), MV Agusta en Yamaha, ze zaten er goed bij hoor. :Y
 
Net de race gekeken: Prachtige en tegelijk ook interessante race.

Yamaha heeft me positief verrast met Lowes! Prachtige inhaalacties zonder onderuit te gaan. Hij kan het dus wel! En heeft daarmee laten zien dat Yamaha wel degelijk stappen heeft gemaakt. Genoeg om mee te doen met de titel? Nee, verre van dat. Maar wel degelijk genoeg om podiumplekken te kunnen pakken. Gezien Lowes' prestaties had ik vdM toch wel verder naar voren verwacht. Maar dit was zijn eerste race op de Yamaha. Hij zit er waarschijnlijk nog niet helemaal lekker op, maar dat komt echt wel.

Melandri heeft weer laten zien waar hij goed in is: Als een gek van start gaan en er wederom af gaan. Sorry voor de Melandri fans, maar dit is niet nodig voor iemand met zijn ervaring. Kijk naar Davies: Keurig zijn race opgebouwd en wordt netjes 2e.

En daarmee beginnen we dan toch weer, waar we vorig jaar geëindigd zijn: Het gaat tussen de Kawa's en de Duc's en de rest doet mee voor dagsuccessen.
 
Net de race gekeken: Prachtige en tegelijk ook interessante race.

Yamaha heeft me positief verrast met Lowes! Prachtige inhaalacties zonder onderuit te gaan. Hij kan het dus wel! En heeft daarmee laten zien dat Yamaha wel degelijk stappen heeft gemaakt. Genoeg om mee te doen met de titel? Nee, verre van dat. Maar wel degelijk genoeg om podiumplekken te kunnen pakken. Gezien Lowes' prestaties had ik vdM toch wel verder naar voren verwacht. Maar dit was zijn eerste race op de Yamaha. Hij zit er waarschijnlijk nog niet helemaal lekker op, maar dat komt echt wel.

Melandri heeft weer laten zien waar hij goed in is: Als een gek van start gaan en er wederom af gaan. Sorry voor de Melandri fans, maar dit is niet nodig voor iemand met zijn ervaring. Kijk naar Davies: Keurig zijn race opgebouwd en wordt netjes 2e.

En daarmee beginnen we dan toch weer, waar we vorig jaar geëindigd zijn: Het gaat tussen de Kawa's en de Duc's en de rest doet mee voor dagsuccessen.

Werd Melandri er niet afgetikt toen hij ingehaald werd door Lowes?
 
Lowes kennende is zijn optreden meer geluk dan wijsheid. vdM heeft het dichtst tegen de grens aan gereden hem kennende van wat mogelijk is met de R1 op dit moment.
Lowes rijdt over de grens wat dit keer gelukt is dat ie er op bleef zitten. Is een kwestie van tijd en dan stuitert ie er weer af en rijdt ie ook weer in de buurt van P8.
Ik denk dat op dit moment met de R1 beter rijden dan P6 al niet mogelijk is. Zowel kawa als (oude) ducs zijn beter dan de R1 en de Honda's.
Benieuwd naar morgen
 
Ik vond Aprillia teleurstellend, begreep dat ze meer fabrieks ondersteuning kregen en ze hebben 2 prima rijders. Was wel een geweldige race, vooral van Camier. Ten Kate gaat echt nog wel stappen maken, ze hadden dat ding pas net uit de krat gehaald. Benieuwd of Eurosport de 300 klasse uit gaat zenden als het circus in Europa beland.
 
Ik vond Aprillia teleurstellend, begreep dat ze meer fabrieks ondersteuning kregen en ze hebben 2 prima rijders. Was wel een geweldige race, vooral van Camier. Ten Kate gaat echt nog wel stappen maken, ze hadden dat ding pas net uit de krat gehaald. Benieuwd of Eurosport de 300 klasse uit gaat zenden als het circus in Europa beland.

Stock 600 deden ze ook niet.... dus 300 ook niet denk
 
Lowes kennende is zijn optreden meer geluk dan wijsheid. vdM heeft het dichtst tegen de grens aan gereden hem kennende van wat mogelijk is met de R1 op dit moment.
Lowes rijdt over de grens wat dit keer gelukt is dat ie er op bleef zitten. Is een kwestie van tijd en dan stuitert ie er weer af en rijdt ie ook weer in de buurt van P8.
Ik denk dat op dit moment met de R1 beter rijden dan P6 al niet mogelijk is. Zowel kawa als (oude) ducs zijn beter dan de R1 en de Honda's.
Benieuwd naar morgen

...of Michael gaat gewoon nog niet zo goed met de R1 als dat mogelijk is. De R1 kan niet beter dan P6, terwijl Lowes er letterlijk zojuist p4 mee gereden heeft en constant bij dat voorste groepje te vinden was? Ik ben bang dat je jezelf iets wijs probeert te maken om Michael's negende plaats goed te praten.

Wat mij betreft is goedpraten niet nodig. Alex Lowes heeft ook weer de nodige ervaring achter de rug ondertussen, en is nu eenmaal geen langzame coureur. Laat hem de lat maar lekker hoog leggen, en laat ons maar juichen wanneer Michael daar overheen gaat! Eén ding is zeker: hij stond zaterdag vóór de Honda's, dus die winst is alvast binnen.
 
Keurig 7e plek, behaald zonder uitvallers, dus eigen verdienste.
Gelukkig zit hij niet meer op die Fireblade, wat een drama is dat voor Ten Kate 😶
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan