Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besteden ze eindelijk eens aandacht aan de motorsport is het weer niet goed.
Het interview met van't Schip ging ook nergens over, net als het facetimen met Verstappen.
Er stond een R1 in de studio en het publiek reageerde met een kreet van bewondering door de studio toen ze Michael zijn momentje lieten zien in Meeuwenmeer, waarop Michael reageerde met 'Oh ja, daar had ik wel geluk dat ik niet viel'.

We moet ons beseffen hoe klein de motorsport is in Nederland. Daarentegen is F1 weer heel groot in Nederland, maar dat is in het buitenland geen schim meer van wat het ooit was.
Gewoon tof dat ze in de media (eindelijk) aandacht besteden aan onze Michael, Bo en Jeffrey.
 
Besteden ze eindelijk eens aandacht aan de motorsport is het weer niet goed.
Het interview met van't Schip ging ook nergens over, net als het facetimen met Verstappen.
Er stond een R1 in de studio en het publiek reageerde met een kreet van bewondering door de studio toen ze Michael zijn momentje lieten zien in Meeuwenmeer, waarop Michael reageerde met 'Oh ja, daar had ik wel geluk dat ik niet viel'.

We moet ons beseffen hoe klein de motorsport is in Nederland. Daarentegen is F1 weer heel groot in Nederland, maar dat is in het buitenland geen schim meer van wat het ooit was.
Gewoon tof dat ze in de media (eindelijk) aandacht besteden aan onze Michael, Bo en Jeffrey.

:Y stelletje azijnzeikers
 
Een bijzonder interview met Michael van der Mark door Jack van Gelder bij Peptalk (Ziggo Sport). Wat mij namelijk vooral opvalt: wat is "onze" motorsport toch een onbekende tak van sport! Het verschil tussen prototype MotoGP en productie Superbikes moest even uitgelegd worden - dat is niet zo gek - maar verder gaat het over hoe hoog de snelheden zijn, en hoe gevaarlijk motorracen is. Van Peptalk mag je verwachten dat er sportliefhebbers naar kijken, maar overduidelijk is dat de mannen aan tafel (en in het verlengde daarvan, het publiek) echt onbekend zijn met motoren en motorracen.

Als het over voetbal gaat, weet iedereen precies hoe alles zit. Trainers, clubs, geschiedenis, geen enkel detail blijft onbesproken of wordt voor onbekend verondersteld. Voor Formule 1 geldt, zij het in mindere mate, hetzelfde. Tussendoor wordt even gegeild op Max Verstappen door een Facetimegesprekje (en terecht, de heerlijke droogkloot!). Je ziet gelijk het verschil: niemand die zich afvraagt hoe hard een F1 auto gaat, niemand die zich afvraagt of dat niet een beetje link is, niemand die zich verwondert over het lef dat een coureur moet hebben. Dat zijn de vragen die Michael vooral krijgt, terwijl het enige significante verschil tussen hem en Max is dat er twee wielen minder aan het voertuig zitten...

Door zo'n basaal interview word je met de neus op de feiten gedrukt. "Nederlanders", het grote publiek, heeft de ballen verstand van motoren of motorsport. Ze snappen dat ze er doodsbang van zijn, en zelf nog niet eens dichtbij zouden durven staan, laat staan rijden op een motor. Het is een niche sport die, door middel van succesvolle Nederlandse coureurs, hopelijk steeds vaker van zichzelf laat zien. Ik hoop het in ieder geval!

Michael rijd niet op het hoogste niveau in de motorsport, ook in de autosport rijden diverse nederlanders mee in de lagere klassen waar ik nooit van gehoord heb, voor Max in de F1 plaatsnam had ik nog nooit over hem gehoord, (autosport boeit me dan ook bijzonder weinig), waarom zou een Nederlander die niets met auto- of motorsport heeft Michael of deze sport dan wel op detail moeten kennen? Er zijn zoveel sporten waar Nederlanders internationaal in actief zijn die nooit het nieuws halen, wees blij dat we af en toe onze helden af en toe wel in de media zien... dat journalisten zich nauwelijks nog verdiepen in hun gast of onderwerp is niets nieuws meer.
 
:Y stelletje azijnzeikers
Ik wil het graag zien. :Y
Waarschijnlijk gewoon een relaxt no nonsense programma.
Op Youtube zie ik alleen nog maar MAX Peptalk filmpjes.
Azijnzeiken kunnen ze daar ook. :+

Het is zeker een vak.
Kort door de bocht genomen is het gewoon een niveauloos bagger programma dat kant noch wal raakt.
Zonde van de zendtijd.
Wat doet die domme dikke boer daar aan tafel, wat een achterlijke vragen zeg.
Echt de meest idiote vragen stellen om het Max zo ongemakkelijk mogelijk te maken, k** gast
Wat is die jack van gelder toch n mongool 'kan ie meteen zn oren laten nakijken'. Die man is aan de dood ontsnapt, beetje respect voor die crash, vooral als je nergens van af weet
symphatiek dat van Hanegem het ff voor Max opneemt.

Laatste reactie.. toch een soort Mart Smeets dus? :P
 
Laatst bewerkt:
Besteden ze eindelijk eens aandacht aan de motorsport is het weer niet goed.
Het interview met van't Schip ging ook nergens over, net als het facetimen met Verstappen.
Er stond een R1 in de studio en het publiek reageerde met een kreet van bewondering door de studio toen ze Michael zijn momentje lieten zien in Meeuwenmeer, waarop Michael reageerde met 'Oh ja, daar had ik wel geluk dat ik niet viel'.

We moet ons beseffen hoe klein de motorsport is in Nederland. Daarentegen is F1 weer heel groot in Nederland, maar dat is in het buitenland geen schim meer van wat het ooit was.
Gewoon tof dat ze in de media (eindelijk) aandacht besteden aan onze Michael, Bo en Jeffrey.
Nou zeker wat kunnen wij blij zijn met dat slappe geouwehoer.
Het zal helaas nooit veranderen.
 
Ik vond het schitterend dat vd Mark daar in de studio zat.
Hij is uiteindelijk "slechts" 4e geworden voor de buitenwacht.

En idd, motorrace is voor de meeste mensen onbekend.
Je mag al blij zijn als ze weten wat MotoGP is.
Hooguit hebben ze ooit van "Rossi" gehoord.

Wanneer vd Mark races gaat winnen en om het kampioenschap gaat strijden, komt de media vanzelf.
Je zag het ook bij F1.
Voordat Max meereed, keken alleen nog een paar liefhebbers.
Nu is het een hype en praten ze bij de koffie-automaat erover.

Nu zal motorracen natuurlijk nooit zo populair worden als F1, maar hoe meer media-aandacht hoe beter, voor de Nederlandse coureurs.
 
Ik kwam laatst een oude facebookpost tegen..

vd mark stond op het podium (of had gewonnen in de supersport) en hetzelfde weekend was max uitgevallen of achterin geeindigd. En als nog stonden de kranten vol over Max Verstappen...

Je kan het nog zo goed doen in de motorsport, je zal altijd ondergeschikt zijn aan de vierwielers.
 
Boeie....ben al lang blij dat er niet zo'n gekte is als bij de F1...waarbij iedereen direct een dikke krijgt van Max.
Mensen die nooit F1 hebben gekeken en nu hysterisch achtrt de tv zitten te kijken en achteraf het geblaat. Van zo'n supporters die alleen maar 'fan' zijn als er iets te juichen valt.
 
Laatst bewerkt:
Boeie....ben al lang blij dat er niet zo'n gekte is als bij de F1...waarbij iedereen direct een dikke krijgt van Max.
Mensen die nooit F1 hebben gekeken en nu hysterisch achtrt de tv zitten te kijken en achteraf het geblaat. Van zo'n supporters die alleen maar 'fan' zijn als er iets te juichen valt.

Ik zie nooit wat achter de tv , ja snoertjes en pluggen.
 
Besteden ze eindelijk eens aandacht aan de motorsport is het weer niet goed.
Het interview met van't Schip ging ook nergens over, net als het facetimen met Verstappen.
Er stond een R1 in de studio en het publiek reageerde met een kreet van bewondering door de studio toen ze Michael zijn momentje lieten zien in Meeuwenmeer, waarop Michael reageerde met 'Oh ja, daar had ik wel geluk dat ik niet viel'.

We moet ons beseffen hoe klein de motorsport is in Nederland. Daarentegen is F1 weer heel groot in Nederland, maar dat is in het buitenland geen schim meer van wat het ooit was.
Gewoon tof dat ze in de media (eindelijk) aandacht besteden aan onze Michael, Bo en Jeffrey.

Ik schrok na mijn post hier wel van de gigantisch zure reacties eronder... :X Ik vond het namelijk wel leuk dat Michael er zat (anders zou ik het programma ook niet gekeken hebben). Juist dat besef kwam zo hard binnen, en da's helemaal niet raar of erg. Laat ze die oppervlakkige vragen gerust stellen. En nodig Michael gewoon weer uit volgend jaar, of vraag Bo om op bezoek te komen nadat-ie op Assen een podium pakt ofzo. (One can hope, right?)
 
Wij leven een beetje in een geïsoleerde wereld. Wij snappen niet dat mensen die niets met motoren hebben daar niets vanaf weten.
Wat zijn zij dom.....


Rare jongens die motor rijders ;)


Wees blij met deze aandacht!

Het zal best dat het domme vragen waren, het zal best dat er meer in had verdiept kunnen worden. Tja. Dat doen ze met alle sporten. Even het moment pakken, standaard vragen en de volgende. Afgezien het voetbal en nog wat uitzonderingen.
Stel je eigen verwachtingen bij, het is echt geen doel om een uitgewogen, diepgaand interview te doen!
 
Laatst bewerkt:
Wij leven een beetje in een geïsoleerde wereld. Wij snappen niet dat mensen die niets met motoren hebben daar niets vanaf weten.
Wat zijn zij dom.....


Rare jongens die motor rijders ;)


Wees blij met deze aandacht!

Het zal best dat het domme vragen waren, het zal best dat er meer in had verdiept kunnen worden. Tja. Dat doen ze met alle sporten. Even het moment pakken, standaard vragen en de volgende. Afgezien het voetbal en nog wat uitzonderingen.
Stel je eigen verwachtingen bij, het is echt geen doel om een uitgewogen, diepgaand interview te doen!


klopt voor de goede interviews gaan we gewoon racesport live kijken.

Het is gewoon mooi dat er aandacht is en het wat grotere publiek nu even een beeld krijgt wat een worldsuperbike race nu is.
 
klopt voor de goede interviews gaan we gewoon racesport live kijken.

Het is gewoon mooi dat er aandacht is en het wat grotere publiek nu even een beeld krijgt wat een worldsuperbike race nu is.

Ik heb ook geen verstand van schaken , maar als daar iemand iets mee heeft gepresteerd en er wordt aandacht aan besteed...prima ik zie dat positief .
 
Boeie....ben al lang blij dat er niet zo'n gekte is als bij de F1...waarbij iedereen direct een dikke krijgt van Max.
Mensen die nooit F1 hebben gekeken en nu hysterisch achtrt de tv zitten te kijken en achteraf het geblaat. Van zo'n supporters die alleen maar 'fan' zijn als er iets te juichen valt.
Helemaal mee eens. :Y
 
.
full
 
Over het feit dat Cheque van Gelder domme vragen stelde en dat ze net doen alsof het publiek er geen verstand van heeft: dat heeft het publiek ook niet. En het WK Superbike is al helemaal onbekend. Ik volg de motorsport nu 35 jaar en ik heb de illusie opgegeven dat motorsport ooit een mainstream sport wordt. Big deal, ik geniet gewoon en dat het totaal aan 98% van de rest van Nederland voorbij gaat dat is dan maar zo.

En daarom vind ik het gescheld op Eurosport dat ze eens een keer iets niet op ES1 maar op ES2 uitzenden totaal niet reëel. Ik denk dat we onze handjes mogen dichtknpijpen knijpen dat het überhaupt live te zien is op tv in NL.
 
Op Youtube staat nog wel een uitzending van Ron's Honeymoon quiz met Jack Middelburg als sinterklaas. _O- _O-
 
Over het feit dat Cheque van Gelder domme vragen stelde en dat ze net doen alsof het publiek er geen verstand van heeft: dat heeft het publiek ook niet. En het WK Superbike is al helemaal onbekend. Ik volg de motorsport nu 35 jaar en ik heb de illusie opgegeven dat motorsport ooit een mainstream sport wordt. Big deal, ik geniet gewoon en dat het totaal aan 98% van de rest van Nederland voorbij gaat dat is dan maar zo.

En daarom vind ik het gescheld op Eurosport dat ze eens een keer iets niet op ES1 maar op ES2 uitzenden totaal niet reëel. Ik denk dat we onze handjes mogen dichtknpijpen knijpen dat het überhaupt live te zien is op tv in NL.

Helemaal mee eens!
 
Op Youtube staat nog wel een uitzending van Ron's Honeymoon quiz met Jack Middelburg als sinterklaas. _O- _O-

:Y

Die is bekend! Dat hij met een crossmotor de studio inrijd. Toen al totaal geen serieuze aandacht van de media. Maar er was tenminste aandacht en Jack genoot ervan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan