Voeding chinavigatie stuk.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.006
8.190
Assen
Op mijn terugreis ging onderweg de voeding van de peaklife(?) stuk.(op het ding en verpakking staat geen merk, alleen china gps, maar als ik 'rage'google ziet hij er ook net zo uit.. ik weet dus niet eens zeker welke navi ik heb?? :$)
Actiefoto van het ding;

Het aparte voedingskastje kreeg wel accuspanning en massaverbinding was goed. Toen ik er voorzichtig tegenaan tikte ging het rode ledje nog 1 keer flauw opgloeien en at was het dan.. -O-

Goed, op dx en banggood(die graties verzenden)heb je navi-voedingen maar die hebben een kleine usb-stekker.
De voeding die ik heb, heeft een 'gewoon'rond stekkertje.

Den hamvraegh; Kan ik de usb stekker er afknippen, de 2 draden pakken en de oude ronde stekker er op vast bakken? of werkt een usb stekker heel anders?

Of weet iemand een bron voor een k&k voeing?
 
Er komt vlgs het boekje 5V, 1,5A uit.
Bij een stekker is de buitenzijde normaal de min, hoe en wat dit bij een usb werkt weet ik niet, maar je kan dit dus gewoon omwisselen? Toll! op ebay e.d heb je z'n ding voor 3 euro.. koop ik er meteen een paar reserve..?
Bij chinavision, waar ik het heel ding gekocht heb, zijn ze er ook, maar dan ben je 4 maal het bedrag aan verzendkosten kwijt... -O-
 
Laatst bewerkt:
Er komt vlgs het boekje 5V, 1,5A uit.
Bij een stekker is de buitenzijde normaal de min, hoe en wat dit bij een usb werkt weet ik niet, maar je kan dit dus gewoon omwisselen? Toll! op ebay e.d heb je z'n ding voor 3 euro.. koop ik er meteen een paar reserve..?
Bij chinavision, waar ik het heel ding gekocht heb, zijn ze er ook, maar dan ben je 4 maal het bedrag aan verzendkosten kwijt... -O-

Stroom is stroom, ongeacht het stekkertje.. eraf knippen.. ff meten.. en ander stekkertje erop..
 
Er komt vlgs het boekje 5V, 1,5A uit.
Bij een stekker is de buitenzijde normaal de min, hoe en wat dit bij een usb werkt weet ik niet, maar je kan dit dus gewoon omwisselen? Toll! op ebay e.d heb je z'n ding voor 3 euro.. koop ik er meteen een paar reserve..?
Bij chinavision, waar ik het heel ding gekocht heb, zijn ze er ook, maar dan ben je 4 maal het bedrag aan verzendkosten kwijt... -O-
goedkoop is duurkoop :D schriepers gonna schriep :+
 
Dit ding staat bekend als de "Rage" gps.
Ik meen me te herinneren dat een aparte voeding wel via chinavasion te krijgen was/is.

Vanavond zal ik eens kijken of ik wat kan vinden.

Overigens, vraag Martell eens. Hij heeft geloof ik wel een aantal losse cradle's gehad, dus misschien dat hij ook voedingen heeft van dit specifieke type.

Ligt het trouwens aan de kabel of aan de cradle? Indien de kabel, lekker vervangen.
Een kabel met 12v -> 5v omzetter ertussen meen ik moet het dan zijn.
FF naar de lokale elektronica zaak gaan, hebben ze vast.
Stekkertje, zou ik meteen dan een superseal connector gebruiken ( https://www.google.nl/search?q=supe...KEwjS5ubPiqXOAhUJJcAKHdHQANIQ_AUIBigB&dpr=0.9 )
Houdertje met zekering ertussen en klaar :)
 
Was pas niet in het nieuws dat al die goedkope China voedingen behoorlijk brandgevaarlijk en inferieur waren?
Dat waren geloof ik telefoon opladers.. Desalniettemin, blijft dit ook een chineesie natuurlijk.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik hem al ... 3 jaar zo'n beetje, werkt nog steeds prima :) (de oplader - de navi begint wat "stroef" te worden)
 
Op mijn terugreis ging onderweg de voeding van de peaklife(?) stuk.(op het ding en verpakking staat geen merk, alleen china gps, maar als ik 'rage'google ziet hij er ook net zo uit.. ik weet dus niet eens zeker welke navi ik heb?? :$)
Actiefoto van het ding;
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0051_zpsm22d7fvd.jpg"]afbeelding~][/URL]
Het aparte voedingskastje kreeg wel accuspanning en massaverbinding was goed. Toen ik er voorzichtig tegenaan tikte ging het rode ledje nog 1 keer flauw opgloeien en at was het dan.. -O-

Goed, op dx en banggood(die graties verzenden)heb je navi-voedingen maar die hebben een kleine usb-stekker.
De voeding die ik heb, heeft een 'gewoon'rond stekkertje.

Den hamvraegh; Kan ik de usb stekker er afknippen, de 2 draden pakken en de oude ronde stekker er op vast bakken? of werkt een usb stekker heel anders?

Of weet iemand een bron voor een k&k voeing?
In je doosje zit ook een 12v auto-plug.

Daar kun je zo draadjes aan maken tbv aansluiten op je accu.
 
Ik zou het niet doen, als de originele 5 volt is...
Het is maar de vraag hoe ie gebouwt is en of ie ermee om kan gaan.. (of er een regulator inzit)
Slechste geval fry je dat ding.

Fuck! ik zie nu pas dat het 12V output heeft..(heb 'm al bestelt :+ |( )
staarde me blind op gps laer, dus zal wel 5,1V zijn..
 
En ik mis dus de electronica-kennis om dit te snappen :$
Maar er zijn 2 dx-dingesen onderweg..
1 ervan heeft een beveiliging dat hij stopt met laden als de accuspanning onder de 12V duikt, en dus de accu niet leeg zal trekken bij stilstand..
Hoeft ook niet, zet ik je gratis op je fiets, heb die dingen toch liggen. Kost je alleen maar een ritje Drenthe <> Limburg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan