Voeding chinavigatie stuk.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.105
8.239
Assen
Op mijn terugreis ging onderweg de voeding van de peaklife(?) stuk.(op het ding en verpakking staat geen merk, alleen china gps, maar als ik 'rage'google ziet hij er ook net zo uit.. ik weet dus niet eens zeker welke navi ik heb?? :$)
Actiefoto van het ding;

Het aparte voedingskastje kreeg wel accuspanning en massaverbinding was goed. Toen ik er voorzichtig tegenaan tikte ging het rode ledje nog 1 keer flauw opgloeien en at was het dan.. -O-

Goed, op dx en banggood(die graties verzenden)heb je navi-voedingen maar die hebben een kleine usb-stekker.
De voeding die ik heb, heeft een 'gewoon'rond stekkertje.

Den hamvraegh; Kan ik de usb stekker er afknippen, de 2 draden pakken en de oude ronde stekker er op vast bakken? of werkt een usb stekker heel anders?

Of weet iemand een bron voor een k&k voeing?
 
Vertel me dan nog eens wat er precies stuk is. Want ik denk niet dat ik het snap.

Wel, je hebt de houder waar het apparaat in zit.. en een accu...
12V spanning vind het ding niet leuk dus er zit een soort transformator tussen accu(en geknutseld tuimelschakelaartje)en de houder van het apparaat.
Deze 'transformator' voorzien van een rood ledje indien werkt, ies kapoet..
Vandaar de hier gepostte links voor vervanging, en het alie-express ding.. dat is'm wel zo ongeveer..
 
http://nl.aliexpress.com/item/MT-43...id=26bd807e-a027-4159-9f0f-0336f920380e&tpp=1

hier voor 14 dollar inklusief cradle heb je die gelijk reserve.

wel ff wachten tot hij binnen is,

maar je kan ook bij een electronicazaakje omvormer 12v naa 5 volt halen, stekkertje van doosje af.

(rood/zwart accu dan doosje, dan stekkertje) dit stekkertje aan nw omvormer de kern is dan +5 volt en de buitenkant is dan massa, dan werkt het weer.

grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan