bobines kawasaki gpz600r

shopjan

Die hard MF'er
12 mrt 2008
521
0
vlijmen
Mijn kawasaki stopt er na een tijdje mee heb dan ook geen stroom [ niks doet het].
Als je even wacht heb je weer stroom had ergens gelezen dat het de bobines kunnen zijn als deze warm worden.
Nu is mijn vraag van welk type kunnen er bobines op of alleen van de gpz600 hij is van bouwjaar 1986.
 
Als niks het doet zijn het niet de bobines.
Kijk eens of je kabels goed vast zitten op je accu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat doet het dan niet meer?
als er helemaal niks meer doet dan is er iets anders stuk dan de bobines.
als de motor er alleen mee stopt, dan kan het wel aan de bobines liggen.
 
hij begint te hikken en inhouden [loopt dan maar op 2 cilinders ] slaat helemaal af je hebt dan ook geen lampjes meer branden [ zoals bij contact aan ].
Even wachten contact weer aanzetten en lampjes branden weer starten en weer verder rijden tot hij weer het zelfde doet.
 
Uhhhm.
Het slechte lopen kan te wijten zijn aan bobine's die nadat ze wat opgewarmd zijn het niet meer doen.
Maaaaar, dat probleem in combinatie met het totale uitvallen van alle electra niet echt.

Beetje een raar geval, mogelijk 2 problemen los van elkaar.

Heb je anders nooit last van uitvallende electra?

Controleer voor de zekerheid je accupolen en massa eens op corrosie.
De massa van de accu een keer losmaken en alles goed schoonmaken en met een multimeter doorpiepen om te kijken of hij goed aarde maakt.

Groeten en succes ermee.
 
Heb de motor pas dus weet niet of dit vaker voorkwam accu polen zitten vast zal de massa kabel eens goed bekijken.
Alle stekkers had ik al nagekeken in verband met langer stilstaan.
Wil toch even nog vragen welke bobines er op passen en heeft iemand die nog liggen misschien.
 
Laatst bewerkt:
Heb je inmiddels al een oorzaak gevonden, ik heb sinds dit weekend soortgelijke problemen,
Merk dat de motor eerst begint in te houden en het gas niet meer oppakt en na verloop van tijd ( Max 2 km ) valt de motor uit en daarbij ook de verlichting van de tellers en controlelampjes,
Na 5 /10minuten wachten start de motor weer alleen de ene keer doet alles het weer en dan doet de toerenteller het niet meer of de thermometer ( verschilt per keer)
Heb hiervoor geen enkel probleem gehad met de motor ( 4 jaar)
 
Heb de motor pas dus weet niet of dit vaker voorkwam accu polen zitten vast zal de massa kabel eens goed bekijken.
Alle stekkers had ik al nagekeken in verband met langer stilstaan.
Wil toch even nog vragen welke bobines er op passen en heeft iemand die nog liggen misschien.


Ik heb al minimaal 14 jaar 2 bobines van een Honda VF750c bouwjaar 88 in de garage liggen. Merk is hetzelfde als jouw GPZ, namelijk TEK.
Als het nog nodig is dan mogen ze van mij weg.
 
Laatst bewerkt:
Controleer de geel zwarte draad vanaf de min van de accu eens, die wil wel eens loskomen en of beschadigen. Zorgt voor spanning voor licht, dasboard en ontsteking...

Anders kabels van het contact eens controleren, heb bij mn gpz ook eens een kabelbreuk gehad daar en lang moeten zoeken. Kabel leek onbeschadigd maar met wat jutteren viel de verbinding af en toe weg, heb heel wat keren stil gestaan daardoor... en ook dan vaak weer starten alsof er niks aan de hand was 5 minuten later.
 
Terug
Bovenaan Onderaan