Yoshimura RS-3 - DB Killer ?

Firefly165

Rookie
3 aug 2016
12
1
Heerlen
Beste motorliefhebbers,

Ik zit met een dilemma, ik heb namelijk een Yoshimura RS-3 uitlaat op mijn YZF-R1 zitten, en daar heb ik tot dus ver nog geen problemen mee gehad, maar aangezien ik binnenkort voor een paar dagen door Duitsland ga rijden zal ik een DB killer nodig hebben.

Nu heb ik op internet al verschillende modellen gevonden die in mijn uitlaat zouden moeten passen, maar ik mis volgens mij de juiste bevestiging voor de DB killer en is mijn vraag of jullie iets weten hoe ik toch een DB killer in de uitlaat kan zetten.

Voorbeeld van 2 types, ik heb dus de rechter:
1254759937_3089_FT132983_db-killer_rs3.jpg


Nu kom ik verschillende soorten DB killers tegen die zogenaamd voor de RS-3 zouden moeten zijn, maar ik vraag me af hoe ik deze dan in mijn uitlaat krijg. Er zit ook nergens een klein gaatje waar een schroefje in kan ofzo.

Alvast bedankt voor de hulp :}
 
Ik heb jaren lang met een Yoshi RS3 op mijn ZXR750 door Duitsland gereden, maar ik ben nog nooit staande gehouden.
Ritten waren grotendeels in het grensgebied met Enschede, maar ook meerdere keren per jaar richting Sauerland of Tecklenburg e.o.
En trouwens ook al jaren lang met een BOS Superbike (120 dB) en nu met de Superpole GP #1 (ook 120 dB) door Duitsland gereden en nog nooit problemen gehad mit polizei.
 
Hmm oke, ja ik wil het risico niet lopen. Ik ga de Eifel in en daar zijn op sommige dagen gewoon punten waar ze allen motoren staan op te wachten, en als je dan geen DB killer bij je hebt mag je naast de boete betalen je motor ook laten staan.
 
Fair enough, eigenlijk gaf ik ook helemaal geen antwoord op jouw vraag, slechts mijn ervaring met het rijden in Duitsland....

Wellicht kan je er 1 laten maken en een gaatje boren onder in het tuutje en hem daar dan bevestigen.....
 
Of even tijdelijk de originele pot erop zetten voor de trip naar Duitsland indien je die nog hebt liggen.
De boetes zijn niet mals daar in Duitsland dus het risico nemen zou geen optie zijn als je slim bent.
Vr Gr E
 
Het lijkt erop dat je zelf 2 gaatjes moet boren en draad erin tappen.
op de foto te zien is er voldoende materiaal om dat te doen


Ja op de eerste foto lijkt het idd of er wel een randje zit maar dan zonder de gaatjes, heb even een foto gemaakt recht op de ingang en daar zie je dat er niks zit van een randje.

2dtsn77.jpg


Dus zal een andere manier van bevestigen moeten vinden.

Of even tijdelijk de originele pot erop zetten voor de trip naar Duitsland indien je die nog hebt liggen.
De boetes zijn niet mals daar in Duitsland dus het risico nemen zou geen optie zijn als je slim bent.
Vr Gr E

Die heb ik helaas niet, en ja daarom wil ik proberen er op een of andere manier een DB killer in te krijgen, aangezien de uitlaat opzicht al geen E Keur heeft
 
Inderdaad gaatje boren onderin.
DB-killer laten maken bij plaatselijke metaalboer, moertje in laten lassen en klaar.
Heb er een maand geleden zelf nog 1 gemaakt, als je een beetje met een lasapparaat om kan gaan is het niet moeilijk.

Als je geen E-keur hebt en je wordt aangehouden heb je sowieso al een probleem in Duitsland ;)
Het gaat ze niet om de meting.
 
Laatst bewerkt:
Als je geen E-keur hebt en je wordt aangehouden heb je sowieso al een probleem in Duitsland ;)
Het gaat ze niet om de meting.

Hmm ja, maar denk dat ze me wel minder interessant vinden om aan te houden als ik een db killer er in heb zitten, aangezien ik dan een stukje minder aandacht trek.

Aangezien de politie vaak zegt wie aandacht wilt kan het krijgen van hun.

Ik zal eens even kijken of ik er ergens een custom made kan krijgen, en anders zelf een standaard probeer passend te krijgen.
 
Zou het risico niet nemen als ik jou was, zijn regelmatig (iig in het weekend) algemene controles en dan checken ze echt alles. Geen keurmerk in je demper ga je sowieso nat. :( Standaard demper regelen en die monteren als je in de Eifel gaat spelen dus. :P

[me="Mar1tin"]been there...., done that.[/me] O:)


Heb hier trouwens nog een standaard '99 demper (carbon dus) liggen met wat schaafspoortjes, volgens mij past die gewoon en mag je gratis hebben, wél ff ophalen in Weert.

misc.php
 
Zou het risico niet nemen als ik jou was, zijn regelmatig (iig in het weekend) algemene controles en dan checken ze echt alles. Geen keurmerk in je demper ga je sowieso nat. :( Standaard demper regelen en die monteren als je in de Eifel gaat spelen dus. :P

[me="Mar1tin"]been there...., done that.[/me] O:)


Heb hier trouwens nog een standaard '99 demper (carbon dus) liggen met wat schaafspoortjes, volgens mij past die gewoon en mag je gratis hebben, wél ff ophalen in Weert.

[afbeelding]


Dat zou super zijn als dat kan, ik zal je even een PB sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan