De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
je had de jawa toch al??? jottum
Ik heb besloten dat de Jawa het niet gaat worden. Ik zal met de Jawa de groep alleen maar ophouden. Het tempo van moderne fietsen (ja 20+ vind ik ook modern) ligt nu eenmaal hoger dan dat de Jawa aankan. Ik zal dus met een andere fiets gaan rijden.
Het lijkt me wel leuk om een roadtrip te doen met de Jawa, helemaal met nog meer Jawa rijders erbij. Een ritje door Denemarken lijkt me wel wat.
 
Ik heb besloten dat de Jawa het niet gaat worden. Ik zal met de Jawa de groep alleen maar ophouden. Het tempo van moderne fietsen (ja 20+ vind ik ook modern) ligt nu eenmaal hoger dan dat de Jawa aankan. Ik zal dus met een andere fiets gaan rijden.
Het lijkt me wel leuk om een roadtrip te doen met de Jawa, helemaal met nog meer Jawa rijders erbij. Een ritje door Denemarken lijkt me wel wat.
Jammer, vond hem er echt een extra klassieker tintje aan geven. Heb je al een zoekrichting? Goliath of David?
 
Jammer, vond hem er echt een extra klassieker tintje aan geven. Heb je al een zoekrichting? Goliath of David?
Ik heb er ook een tijdje over gedaan om dit te besluiten.
Hij gaat niet weg! Een motor die mij zoveel plezier geeft blijft in mijn collectie.

Of het een David of een Goliath wordt? Ik kan het nog niet beantwoorden. Ik zoek een motor waar ik gevoel bij heb dat 'ie bij me past. Het zal in ieder geval een tourmodel zijn anders houd mijn ruggetje het niet (licht voorover zitten).

Mocht ik helemaal niets vinden dan zal het waarschijnlijk wel een diversion 600 worden. Die zijn het hele jaar door voor minder dan €500 wel te koop. Heb nog even gedacht aan een diversion 900 van 1995 die dan na afloop donor kan worden voor mijn huidige diversion. Maar behalve een rempomp heb ik niets nodig. Aan die fietsen gaat amper wat stuk. Over een paar jaar weliswaar nieuwe bochten nodig maar dat zie ik dan wel weer.
 
Er moet toch wel iets spannenders dan een Divje te vinden zijn? ;)

Heb ook bij een Diversion en ook een GS500e het idee dat ze helemaal niet zo oud zijn, terwijl ze toch al 24 jaar (Div) en 27 jaar (GS) oud zijn.

Is misschien zoiets nog leuk - of deze?
 
Er moet toch wel iets spannenders dan een Divje te vinden zijn? ;)

Heb ook bij een Diversion en ook een GS500e het idee dat ze helemaal niet zo oud zijn, terwijl ze toch al 24 jaar (Div) en 27 jaar (GS) oud zijn.

Is misschien zoiets nog leuk - of deze?

Dit is wel heel sterk! Ik zit al een tijdje over dezelfde advertentie te denken van de VX800! Ik wilde het alleen nog niet noemen.
 
die deadline valt nog mee...

ik moet voor de 14e weten wanneer ik volgend jaar vakantie opneem. moet ik verdorie nog gaan zitten rekenen ook...want het prettigste is natuurlijk als mijn vakantie tussen 2 vrije weekenden valt. scheelt me een week aan vakantiedagen.

en waarheen? tsja...zit te denken aan een rondje Schotse kust, www.Northcoast500.com.
 
Nog 6 maanden en 4 weken :)
Ga je nou druk opbouwen???
mario_relaxing_2454385.jpg
 
Mochten er mensen belang hebben bij een 3 delig kofferset met mountframe, in het verkoop topic heb ik een bericht staan. Mag weg voor een schijntje. ( paar tientjes )
 
Ik heb er ook een tijdje over gedaan om dit te besluiten.
Hij gaat niet weg! Een motor die mij zoveel plezier geeft blijft in mijn collectie.

Of het een David of een Goliath wordt? Ik kan het nog niet beantwoorden. Ik zoek een motor waar ik gevoel bij heb dat 'ie bij me past. Het zal in ieder geval een tourmodel zijn anders houd mijn ruggetje het niet (licht voorover zitten).

Mocht ik helemaal niets vinden dan zal het waarschijnlijk wel een diversion 600 worden. Die zijn het hele jaar door voor minder dan €500 wel te koop. Heb nog even gedacht aan een diversion 900 van 1995 die dan na afloop donor kan worden voor mijn huidige diversion. Maar behalve een rempomp heb ik niets nodig. Aan die fietsen gaat amper wat stuk. Over een paar jaar weliswaar nieuwe bochten nodig maar dat zie ik dan wel weer.

Te koop: Opknap yamaha 300euro :+
 
Yamaha tour? Op zich een goede ontwikkeling. De twee laatste edities waren Honda tourtjes geworden. Er waren in 2015 al deelnemers die het erover hadden om voor de editie van 2017 Honda's te verbieden.
 
ik herinner me om die strafpunten te geven vanwege te betrouwbaar etc.
misschien dat jouw ervaring herinnering daar anders in was/is ;) :P
 
Dat heb ik allang verdrongen!!!
Geloof ik. :X :X :X :X :X :X


Gelukkig hebben we de beelden nog!
20150625_123711_zpsx56shhem.jpg
 
Laatst bewerkt:
Binnen enkele dagen bekendmaking van mijn challengebike. Geen Honda. 100pk bij 11.500tpm uit vier cilinders zorgt ervoor dat een tunnel omgevormd wordt naar een music hall. Weer een aanvulling op mijn collectie!
 
Binnen enkele dagen bekendmaking van mijn challengebike. Geen Honda. 100pk bij 11.500tpm uit vier cilinders zorgt ervoor dat een tunnel omgevormd wordt naar een music hall. Weer een aanvulling op mijn collectie!
100pk (onbekend)...87pk (XJ750)...130pk (FJR1200)...en tenslotte de 44pk van mijn GSX. Ik denk dat ik maar een dagje eerder start _O-
 
Laatst bewerkt:
de winnaar van 2015 had de kleinste inhoud, minste vermogen en de kleinste rijder ;)

ben nieuwsgierig Jottum :Y

jammer en ook wel begrijpelijk dat de Jawa niet doorgaat.
 
Laatst bewerkt:
de winnaar van 2015 had de kleinste inhoud, minste vermogen en de kleinste rijder ;)

ben nieuwsgierig Jottum :Y

jammer en ook wel begrijpelijk dat de Jawa niet doorgaat.
Kleinste rijder ga ik niet halen - doe wel een gooi voor het grootste formaat _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan