De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Hmmmmmm,

Te koop: Honda Xl 250 Oldtimer

Bedenk wel dat je dan op een 1 pitter 250 cc een paar duizend kilometer moet rijden in twee weken en daarbij ook nog de nodige zooi moet meezeulen.

Dan wordt de challenge ook fysiek een challenge... ;)

En aangezien je zelf ook niet het kleinste postuur hebt zou ik dat best wel willen zien :+
 
Bedenk wel dat je dan op een 1 pitter 250 cc een paar duizend kilometer moet rijden in twee weken en daarbij ook nog de nodige zooi moet meezeulen.

Dan wordt de challenge ook fysiek een challenge... ;)

En aangezien je zelf ook niet het kleinste postuur hebt zou ik dat best wel willen zien :+



Euhhhh, Auke en ik waren eigenlijk van plan om samen op die Honda te gaan :+ .
 
Laatst bewerkt:
Hem. Beetje lullen en een beetje handelen en de Challenge in geen Challenge meer!

Maar da's best een mooi fietsje! En daar zal ook nog wel de nodige kilometers mee gereden kunnen worden.....

Harmony,
Hans.
( jammer dat het geen Honda is ..... :) )
 
ik ga even een oude post van mij hier plaatsen om een overzicht te houden van de types die mogelijk geschikt zijn voor de challenge.

Dat lijkt me handig voor iemand die het leuk lijkt om mee te doen en door middel van die types wat gerichter kan zoeken.

ik zit te denken aan deze, bouwjaar 1992 :
yzf750sp_199303.jpg


daar zitten dan wel wat strafpunten aan vast, maar als ik de challenge 2 keer rijd is dat een extra 20 punten ;)


als die niet onder de 500 te vinden is dan zoiets :

honda-cbr600f-1988-5.jpg


geld de extra oostblok punten ook voor deze 1 pitter ? 1994 :

full


word wel even zoeken voor 500 euro ;)

de eerste honda cb500 modellen.
suzuki gs500
honda xl600
suzuki dr350
suzuki gsx400 impulse
suzuki vx800
bmw k75
kawa zzr600
kawa ex500
kawa gpx/gpz 500/600
kawa vulcan 700
kawa ltd 550
kawa gtr1000
kawa gpz400
kawa en500

zelfs een jawa is niet uitgesloten : Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen


om mogelijke deelnemers maar even wat inspiratie te geven ;)

mocht iemand er naar vragen dan verwijs je gewoon naar deze link:
LePensZeur in "De 500 Euro Challenge 2017: David vs Gol..."
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister een goliath opgehaald Te koop: Yamaha FJ1200 3CW

Ik denk er over, maar heb nog geen idee of ik mee kan.

Heb ook alleen snel gekeken, beide ventielen op, vergeten te vervangen bij laatste bandenwissel, en die daarvoor.
Wiellagers voor rot, daar kwam ik achter bij balanceren. Maar dat is weer verholpen. Morgen achterwiel, dan weet ik daar ook meer over.

Remmen ok, ketting ok, banden ok, verlichting ok, blok klinkt ok, koppeling ok. 1 achterlichtje stuk :)

Zelfs als ik de plastidip die ik voor ogen heb mee tel, ga ik wss onder de 500 euro blijven. Alleen wat meer cc tjes dan jullie van plan zijn.
 
Dat was een goede deal.
Tis een ok prijs voor leeftijd en km stand.

Er is altijd variatie is prijszetting, en dit was lager dan gemiddeld. Maar we hebben het niet over honderden euros verschil hoor :)


Gewoon prima aankoop, en verkoper kon er mee instemmen. Geld in de hand en vrijwaring is ook wat waard, eerlijk is eerlijk. En ik heb gehoord waar de centjes naar toe gaan, dus hij is straks ook blij :)
 
en tenminste iets wat comfortabel rijd.
Ik zie mezelf die hele afstand toch niet rijden op een cb250 hoor :N

waarbij ik niet zeg dat ik het niet zal doen ;)

ik wou nog vragen of er geen kofferset bijkomt, maar alles gaat waarschijnlijk onder 1 groot net met een spin er overheen ? ;)
 
gisteravond gewoon maar is wat gaan bieden.
geboden op een vf400f voor 300,- maar vraagprijs was 425. hij wild dit verschil door 2 delen en dat is het oke dus hoop dat hij akkoord gaat met 350 en dan heb ik een mooie bike :]
 
Gisteravond mijn Excelbestand van de XS850 geraadpleegd.

Door de aanpassing van de reglementen ivm kosten zit mijn XS850 nu weer binnen budget :) Maar de motor heeft nog geen meter gereden (behoudens het in- en uit de garage duwen van de motor).Dus als er nog "ongein" boven water komt als hij eenmaal rijdt heb ik geen budget meer... :X

Motor voldoet natuurlijk niet aan reglement omdat deze sinds juli 2015 op mijn naam. De motor is overigens nog steeds niet rijdend '( , dus wat dat betreft is er geen verschil met een brik dat nu aangeschaft zou worden (sterker nog sommige brikken die nu gekocht worden rijden wel.... ;) )
 
Net als dat je pluspunten krijgt voor elk jaar ouder dan 20 zou je ook strafpunten kunnen krijgen voor elk jaar dat de motor langer in bezit is :)

hoef ik tenminste niet elke dag zelf koffie te zetten...
 
Eerst maar zorgen dat de motor (XS850) de weg op kan (motor is ondertussen wel verzekerd en 1 kwart wegenbelasting betaald). Maar zonder remmen en banden uit het jaar kruik is rijden niet mogelijk... :N

Begin volgend jaar maar eens een vakantieplanning maken en kijken of de twee weken "500 Euro challenge" is in te passen.
 
Motor voldoet natuurlijk niet aan reglement omdat deze sinds juli 2015 op mijn naam. De motor is overigens nog steeds niet rijdend '( , dus wat dat betreft is er geen verschil met een brik dat nu aangeschaft zou worden (sterker nog sommige brikken die nu gekocht worden rijden wel.... ;) )
Troost je, ik heb in november een TDM850 gekocht die, behalve de aanschafdatum, zo mee kan doen in de challenge. Dus ook die kan niet meedoen... Maar een David lijkt me ook erg leuk. Dus een 250cc gaat het waarschijnlijk worden. Ben eerst op zoek naar iets ludieks. Gaat dat niet lukken dan een CB'tje oid.
 
Troost je, ik heb in november een TDM850 gekocht die, behalve de aanschafdatum, zo mee kan doen in de challenge. Dus ook die kan niet meedoen... Maar een David lijkt me ook erg leuk. Dus een 250cc gaat het waarschijnlijk worden. Ben eerst op zoek naar iets ludieks. Gaat dat niet lukken dan een CB'tje oid.
Die regel is natuurlijk een papieren tijger.

2x overschrijven, en de motor voldoet weer...
 
Omdat de bagagemogelijkheid buiten het budget valt ben je zo klaar :}
Oh ja, das waar ook.
Ik dacht aan een kofferset van een maat van me (heeft motorsloperij, en onlangs twee sloop fj's overgenomen van mij, met koffers... :') ) en een nieuwe topkoffer. Alleen zou ik dan met aanschaf buiten budget vallen.
Als het niet mee telt, kan ik alsnog een vrije keuze maken. Nieuwe topkoffer heb ik namelijk in doos klaar staan (was niet te duur).
 
Net als dat je pluspunten krijgt voor elk jaar ouder dan 20 zou je ook strafpunten kunnen krijgen voor elk jaar dat de motor langer in bezit is :)

hoef ik tenminste niet elke dag zelf koffie te zetten...


Geen paniek, Sjors gaat deze keer ook mee. Sjors en Jottum! waren het koffieteam van 2014!!
 
Ik heb gister een goliath opgehaald Te koop: Yamaha FJ1200 3CW

Ik denk er over, maar heb nog geen idee of ik mee kan.

Heb ook alleen snel gekeken, beide ventielen op, vergeten te vervangen bij laatste bandenwissel, en die daarvoor.
Wiellagers voor rot, daar kwam ik achter bij balanceren. Maar dat is weer verholpen. Morgen achterwiel, dan weet ik daar ook meer over.

Remmen ok, ketting ok, banden ok, verlichting ok, blok klinkt ok, koppeling ok. 1 achterlichtje stuk :)

Zelfs als ik de plastidip die ik voor ogen heb mee tel, ga ik wss onder de 500 euro blijven. Alleen wat meer cc tjes dan jullie van plan zijn.



Dus Martell,.....ik kan jou ook op de deelnemersijst zetten?
 
Dus Martell,.....ik kan jou ook op de deelnemersijst zetten?
Nee, nog niet.

Hangt voor mij af wat mijn omstandigheden tzt zijn. Is te ver weg om in te plannen :)

Maar ik houd er gewoon rekening mee, als optie op een mogelijkheid ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan