De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Vraagje aan Boutje: was je brik inclusief de berg zooi onder de 500 Euro ?

Want dan is je brik binnen budget. Verkoop je wat komt dat weer bij budget. En heb je iets nodig wat niet in de berg onderdelen zit dan koop je het en gaat het van het budget af. Tenminste zo ging het in 2015.

Zo dit is de mening van een ex-Challenger.

Dat is ook mijn mening. Maar de spanningsregelaars zou ik maar houden en eventueel eentje meenemen tijdens de Challenge. Die willen het nogal eens begeven bij die oude Honda's.
 
Aanvullend, ik heb de challenge 2015 met een 1983 Honda gereden. En ja, ik had maar 1 reserve onderdeel bij mij...

Te weten een spanningsregelaar (gelukkig niet nodig gehad, maar ja dat weet je niet van te voren).
 
Na het kampeertopic doorgelezen te hebben, begint het eindelijk een beetje door te dringen hoeveel zooi ik mee moet hebben :o . Volgens mij is het al eens ter sprake gekomen, bijvoorbeeld 'in hoeverre moet bv iedereen kookgerei mee hebben?'.

Aangezien ik op een tent, ehbo-kit en tanktas na, hélémaal niets van dat spul heb, ben ik begonnen met uit te zoeken A wat moet er echt mee en B waar laat ik dat op de motor. Leuke speurtocht :Y

Zo had ik hem nu in gedachten:
1j17af.jpg

Rood = set zadeltassen nog aan te schaffen.
Blauw = 1 of 2 grote rol/compressietassen waar de tent + slaapzak + slaapmat + stoel in moeten - ook nog aan te schaffen.
Groen = tanktas, hey die heb ik! (+/-14 liter).
Paars = 2 liter jerrycan voor benzine, wil ik er 1 (of 2, beide kanten) van zien te plaatsen in een zelf te lassen beugel.
 
een gouden regel die je vaak terug ziet komen op HUBB is dat je zo min mogelijk moet meenemen.

ik weet nog dat Bas de 2e avond ravioli gemaakt heeft terwijl de rest in het restaurant bij de camping aan het bier met schnitzels zat.
volgens mij was de rekening voor het bier altijd hoger dan het eten, wat los van het gezuip, kwam door de redelijke prijzen voor een schnitzel met toebehoren, maar ook de andere gerechten.

tenminste dat is mijn ervaring met de plekken die Sjoerd had geregeld in 2015.
bij de eerste overnachting konden we meedoen met de bbq voor 25 euro.
dit bleek inc. de overnachting te zijn en ja , dan lig je bij iemand in de achtertuin onder de waslijs, maar dat was wel kei leuk met alle leuke verhalen en anekdotes van blackmule .
de bbq ging nergens over , een tray van 1,5 meter bij 1,5 werd naar binngen gebracht in het restaurant en dat waren alleen nog maar de koude hapjes met vis e.d, al het vlees, brood sauzen en salades waren apart en waren los al 25 euro waard geweest.

maar terugkomend op de vraag.

uit schuld gevoel heb ik de 8e dag ofzo mijn koffiezet apparaat tevoorschijn gehaald, maar al snel liet ik Wim weer kofffie zetten omdat zijn koffie gewoon lekker was.
qua tijd kan het wel handig zijn om koffie in 1 keer te zetten voor meerdere personen, aangezien de groep nu ook groter zal zijn.


qua benzine zou ik me niet te veel zorgen maken, men houd als het goed is toch rekening met de grootste verbruiker.
en het is europa he, daar zijn benzinepompen.

los daarvan zal je genoeg momenten hebben dat je denkt dat je op een andere planeet bent.
dat had ik iig in Zwitserland, ook al betaal je er een tientje voor een frietje en 5 euro voor een koffie.
 
je vergat de gezamelijke kook partij in brienz .lepenszeur wat op zich een lekkere macaroni maaltijd was . en qua benzine kan ik als toenmallige grootverbruiker beamen dat extra jerrycans niet noodzakelijk ik .in ergste geval als je zonder komt te staan kan er altijd wat uit andere tanks geheveld worden
 
Extra benzine jerrycans is een persoonlijk iets. In het kort: bij de vorige groep was ik de persoon die altijd bij 190km moést tanken - en dat werd willens en wetens genegeerd, want de rest kon 220km. Klinkt kinderachtig, maar de echte oorzaak is mij nog steeds onbekend. Dus niet meer met die groep mee en meer zelfvoorzienend zijn dit jaar.

Moet alleen nog bedenken hoe ik ze veilig kan monteren (de jerrycan met benzine moet niet het eerste ding zijn wat de grond raakt bij een eventuele valpartij/ stilstand omvallen).
 
kan alleen zeggen kiwi dat dit echt een groepstrip zal worden . niemand werdt de vorige edities achtergelaten .en wie met pech kwam te staan werd geholpen door wie ook kon . had in de dolomieten bv zelf een probleem met vaporlock .plek waar ik stond was niet ideaal. een man stond bij mij totdat ik aangaf dat hij doorrijdden moest ivm veiligheid.toen iik verder kon stond helegroep.nog geen 5 km verder te wachten .
 
Juist Bas, Het is een groepstrip. Dergelijk gedrag als Kiwi beschrijft wordt door geen van de vaste rijders getolereerd. In principe is het zo dat degene met de kleinste actieradius de tankstops bepaalt. En als er eentje tankt, tankt iedereen (tenzij er iemand mee gaat doen met een 7 liter tank natuurlijk).

Er wordt ook regelmatig gestopt om te tanken/roken/pissen. Voor de rest gaan we afspraken maken over het rijden tijdens de PreMeet.
 
Ik heb campingspul ter overname.

2x koepeltentje. 1 nooit gebruikt, 1 1x gebruikt.
Stoeltjes, diverse.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het kort: bij de vorige groep was ik de persoon die altijd bij 190km moést tanken - en dat werd willens en wetens genegeerd, want de rest kon 220km.
Gaat hier niet gebeuren.
Tanken is tanken.
Kleinste actie radius bepaalt.

Als iemand on welke reden dan ook wil of moet stoppen, dan stoppen we.
 
Gaat hier niet gebeuren.
Tanken is tanken.
Kleinste actie radius bepaalt.

Als iemand on welke reden dan ook wil of moet stoppen, dan stoppen we.

én toch heb ik als eens met iemand langs de weg gestaan wiens tank in één keer leeg was op miraculeuze wijze.
 
Ik heb campingspul ter overname.

2x koepeltentje. 1 nooit gebruikt, 1 1x gebruikt.
Stoeltjes, diverse.


[afbeelding]
Wat voor model stoel? Wil niet op 20cm van de grond zitten _O-

Tent kan ik nu nog niet beslissen - zal mijn huidige eens bij iemand in de tuin opzetten bij flink wat regen.
 
El Classico

Met bierfleshouder.
Ooit bij lidl gekocht denk ik.
Gebruikt? Misschien, geen idee. Iig weinig.
10 euro

full

full

full

full

full
 
Opklapbaar veldbedje
190 lang
Ooit 1x gebruikt
25 euro

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EasyCamp tarp
3x3 mtr als ik t goed heb.
1x gebruikt
25 euro

full

full

full

full
 
Heerlijk stoeltje. Heb m zelluf ook...

Van anwb

15 euro

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helinox cheap ass kopie

3 gekocht, 2 nodig
Moet nog ff tjekken of ik de andere 2 kan vinden...
Zo ja, 25 euro ongebruikt

full

full
 
Zo had ik hem nu in gedachten:
[afbeelding]
Rood = set zadeltassen nog aan te schaffen.
Blauw = 1 of 2 grote rol/compressietassen waar de tent + slaapzak + slaapmat + stoel in moeten - ook nog aan te schaffen.
Groen = tanktas, hey die heb ik! (+/-14 liter).
Paars = 2 liter jerrycan voor benzine, wil ik er 1 (of 2, beide kanten) van zien te plaatsen in een zelf te lassen beugel.

Als ervaringsdeskundige met een 450cc motor de challenge rijden wil ik je dit afraden. Ik had vorig jaar evenveel bagage op mijn Cb450s geknoopt en dat stuurde met bagage niet fijn. Heel erg licht en met handen los trillingen in het stuur. Met een beetje goed pakken moet alles in een grote bagagerol passen en een topkoffertje (of tweede bagagerolletje). Ik had vorig jaar een 52L topkoffer, een bagagetas en een tanktas. Achteraf gezien had ik veeeeel te veel spullen mee. Ik zal kijken of ik hier morgen een fotootje van kan toevoegen. Wat je moet proberen om zoveel mogelijk gewicht op je tank te krijgen. Wat je achterop knoopt is toch wel zwaarder en zorgt voor inbalans in mijn ervaring. Bij lichtere fietsen met relatief lichte bestuurders heb je er dan dubbel last van.

De benzine zou ik je gewichtstechnisch afraden. Eventueel een litertje in je tanktas (ivm verdeling van het gewicht) als het voor je gemoedstoestand echt nodig is, maar jou motor rijd met gemak 1 op 20. Die bankstellen van de borisz en kawastefan halen 1 op 15 niet en ook een rf600 haalt niet meer dan 1 op 16. Kortom, voordat jij stilstaat heb je al talloze kilometers in je eentje gereden. Mijn ervaring met de groep is ook dat mocht er iemand zonder peut komen tr staan, dan wordt er met een flesje de groep rondgegaan en de andere tanks geplunderd tot je weer kan rijden. Dit is de organisator in 2014 gebeurd als ik het me goed herinner...
 
Terug
Bovenaan Onderaan