De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
als de tomtom aangeeft, 40 km rechtdoor dan kan je ff :W en weet de rest dat je even moet krabben en wacht je op het punt waar je af moet slaan, of een punt waar men af zou KUNNEN slaan, met andere woorden de doorlopende weg volgen , maar soms is de weg die doorloopt niet voor iedereen logisch.

afgezien daarvan werkt het prima.

los van alles denk ik dat het wel goed komt hoor.

ik ken overigen wel het begrip bezemwagen , maar dweilmotor ? :?

en dan ook nog met groene spaken.... :X

als het nou echt heel erg is wil ik wel mee op mijn xt600 hoor 8-) scheelt mij weer die aprillia kopen dus iets van 500 euro , neem ik wel een xxl pak gevulde koeken mee ;)
 
als de tomtom aangeeft, 40 km rechtdoor dan kan je ff :W en weet de rest dat je even moet krabben en wacht je op het punt waar je af moet slaan, of een punt waar men af zou KUNNEN slaan, met andere woorden de doorlopende weg volgen , maar soms is de weg die doorloopt niet voor iedereen logisch.

afgezien daarvan werkt het prima.

los van alles denk ik dat het wel goed komt hoor.

ik ken overigen wel het begrip bezemwagen , maar dweilmotor ? :?

en dan ook nog met groene spaken.... :X

als het nou echt heel erg is wil ik wel mee op mijn xt600 hoor 8-) scheelt mij weer die aprillia kopen dus iets van 500 euro , neem ik wel een xxl pak gevulde koeken mee ;)
Die Aprillia is wel gaaf ja....

Rotaxblokje, als ik het goed heb. Geen Italiaanse meuk. Wel extra punten, toch?


edit
Mijn mod powers laten me weten dat die Aprillia allang weg is, zo niet nog 6 man op t vinketouw zitten voor vraagprijs....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha komt goed, maar een pasje is vrij gemakkelijk. Ge start boven of beneden en eindigd boven of beneden. Een ieder rijdt zn eigen tempo, dus wacht je boven of beneden, want de groep valt toch uit elkaar. En je gaat pas verder als de achterrijder in beeld is ;)
 
als de tomtom aangeeft, 40 km rechtdoor dan kan je ff :W en weet de rest dat je even moet krabben en wacht je op het punt waar je af moet slaan, of een punt waar men af zou KUNNEN slaan, met andere woorden de doorlopende weg volgen , maar soms is de weg die doorloopt niet voor iedereen logisch.

afgezien daarvan werkt het prima.

los van alles denk ik dat het wel goed komt hoor.

ik ken overigen wel het begrip bezemwagen , maar dweilmotor ? :?

en dan ook nog met groene spaken.... :X

als het nou echt heel erg is wil ik wel mee op mijn xt600 hoor 8-) scheelt mij weer die aprillia kopen dus iets van 500 euro , neem ik wel een xxl pak gevulde koeken mee ;)
Natuurlijk komt het goed :Y

Ik denk wel dat sommige mensen even niet weten wat te doen, als de voorrijder als een ware Rossi door de bergpassen er ineens hard vandoor gaat. Ondanks dat je weet dat er wel gewacht wordt.

Het is al lastig genoeg om een voor iedereen comfortabel en prettig tempo te pakken, zeker in bergen met bochtjes (bochten kosten het meeste tijd, ZEKER in een groep).

En ook zal iedereen wel wat vrijheid moeten kunnen hebben.
In sommige samenstellingen waarin ik rijd, is het streng. Je mag niet inhalen, je wordt op een positie gezet, etc. Dat is dat wel strak rijden, maar ook weer erg relaxed, omdat je weet dat er geen rare fratsen gebeuren. En dan ook nog 2 aan 2.
Ik zal ff voorbeeld filmpje tussendoor doen.
Wij gaan baksteen rijden (wat bij 2 aan 2 ook gebeurt in bochten en smalle wegen btw),
HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qHf2j1Zy__c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dit is voor mij een normale bescheiden groep.
Grootste die ik heb gedaan is ong 80 motoren. Ook 2 aan 2. En met blockers O-)

Bij gewone plezierritjes rijden we gewoon baksteen, zonder blockers. Dat maakt de sliert 2 tot 3 x zo lang, en is er veel meer jo jo effect (hoe verder achterin, hoe groter snelheidswisselingen).

Ja ja, er is zelfs een opleidinkje bij ons voor de voorrijders :) en terecht. Verkeer is leuk en aardig, maar dat moet ook zo blijven. Denk maar eens aan inhalen op snelweg en er vanaf gaan, met zon grote groep....

Grootste waarin ik heb meegereden (niet voorop, maar als tussen vooroprijder) is een stoet van 800 motoren. Nah ja, 806, want die laatste 6 waren van politie :) Toch nog blockers :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha komt goed, maar een pasje is vrij gemakkelijk. Ge start boven of beneden en eindigd boven of beneden. Een ieder rijdt zn eigen tempo, dus wacht je boven of beneden, want de groep valt toch uit elkaar. En je gaat pas verder als de achterrijder in beeld is ;)
Das himmel waar :^

gewoon wachten op de bochtendweil, ff peukkie doen, broodje pakken. En zodra de groen spaken in beeld komen, kunnen we weer door.... })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O O O , kunnen we er niet een paar groene wasknijpers op de spaken zetten, dan hoor de de dweil alvast aankomen :)
maar martell, vertell, wat rij jij op het circuit ;)


Net klonk je een beetje als een barista die een snelcursus koffiezetten geeft terwijl ik alleen maar gewend ben om op het knopje te drukken :P

afslag van de snelweg lijkt me inderdaad wel een lastige met een hele langs sliert motoren :Y
 
Laatst bewerkt:
O O O , kunnen we er niet een paar groene wasknijpers op de spaken zetten, dan hoor de de dweil alvast aankomen :)
maar martell, vertell, wat rij jij op het circuit ;)
Net wat sneller dan de rest, hoezo :?
:+
Net klonk je een beetje als een barista die een snelcursus koffiezetten geeft terwijl ik alleen maar gewend ben om op het knopje te drukken :P

afslag van de snelweg lijkt me inderdaad wel een lastige met een hele langs sliert motoren :Y
Er af gaat wel, maar niet als de helft nog een vrachtwagen aan het inhalen is ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat voorrijden kan best pittig zijn ja. Bij de afgelopen motorvakantie zat de voorrijder op de snelweg even niet op te letten. Hij reed op de linker strook, net als ons allemaal om een serie vrachtwagens in te halen. Pas vlak voor het einde van de uitvoegstrook kreeg de voorrijder door dat wij die afslag moesten hebben...en hij heeft hem nog nét voor de vangrail en een vrachtwagen weten te halen. Het groepslid direct achter hem probeerde hetzelfde en reed met snelwegvaart de vluchtstrook/berm in in een poging om de afrit ook te halen, maar te laat. Ging allemaal gelukkig net goed.
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, er is zelfs een opleidinkje bij ons voor de voorrijders :) en terecht.

Ik dacht dat de blockers het snelste werk hadden...eerst op de laatste dweil wachten en dan de hele reutemeteut inhalen voor de volgende block. 8-)

Bij het baksteen principe meot de voorrijder een ijzeren dischipline hebben...de laatste rijden dan gedeeltelijk 2x zo hard ;)
Wat je zegt, jojo effekt.
 
Bij het baksteen principe meot de voorrijder een ijzeren dischipline hebben...de laatste rijden dan gedeeltelijk 2x zo hard ;)
Wat je zegt, jojo effekt.

Dat is ook een van de redenen dat we groep gaan splitsen, zodat voor een ieder het tempo een beetje te behappen is.
Een andere reden is om de voorrijder te ontlasten. Route in de gaten houden en in de gaten houden of de achterman er nog is, dat kan met een groep van een man of 15 best lastig zijn.

Voor wie ooit eens een tourritje van 100km heeft voorgereden die weet dat dit nogal wat vergt van je concentratie. En dan heb je het nog over een rondje wat je meestal van tevoren al eens hebt gereden. Met deze trip rij je ongeveer 3000km over onverkende routes.

Even aan de kant van de weg stoppen omdat er ergens een foutje in de kaart/route/wegomlegging zit is vaak niet veilig te doen met zoveel mensen. Met een man of 8 is het een stuk overzichtelijker/simpeler/minder vermoeiend om de hele dag mee rond te rijden.

Trouwens, ik heb ook een route in elkaar gezet voor de eerste rustdag in Vercors. Een rondje Gorges (en die zijn daar echt indrukwekkend nauw) en "Balcony Roads". Uuiteraard mag iedereen aanhaken, maar niks moet.

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
:^ en er zouden iets van uitdagingen of opdrachten komen voor extra punten ?
 
Laatst bewerkt:
mag van mij een verassing blijven hoor ;) maar had er al een tijdje niet meer over gehoord , überhaupt of het doorging :t
 
Dat is ook een van de redenen dat we groep gaan splitsen, zodat voor een ieder het tempo een beetje te behappen is.
Een andere reden is om de voorrijder te ontlasten. Route in de gaten houden en in de gaten houden of de achterman er nog is, dat kan met een groep van een man of 15 best lastig zijn.

Voor wie ooit eens een tourritje van 100km heeft voorgereden die weet dat dit nogal wat vergt van je concentratie. En dan heb je het nog over een rondje wat je meestal van tevoren al eens hebt gereden. Met deze trip rij je ongeveer 3000km over onverkende routes.

Even aan de kant van de weg stoppen omdat er ergens een foutje in de kaart/route/wegomlegging zit is vaak niet veilig te doen met zoveel mensen. Met een man of 8 is het een stuk overzichtelijker/simpeler/minder vermoeiend om de hele dag mee rond te rijden.

Trouwens, ik heb ook een route in elkaar gezet voor de eerste rustdag in Vercors. Een rondje Gorges (en die zijn daar echt indrukwekkend nauw) en "Balcony Roads". Uuiteraard mag iedereen aanhaken, maar niks moet.

Google Maps
:t en :t
 
Moest iemand anders het ook nog niet weten, ik bedacht mij vandaag "zeg, in BE hebben ze sinds kort E10 benzine (met 10% bio-ethanol) hoe zit dat in Frankrijk?". Blijkt dat ze daar al eerder waren, dus goed opletten of de 95 zonder bio-ethanol (of max 5% is), danwel 98 tanken die in Frankrijk ook nog gewoon zonder bio-ethanol is als het goed is :Y
 
Moest iemand anders het ook nog niet weten, ik bedacht mij vandaag "zeg, in BE hebben ze sinds kort E10 benzine (met 10% bio-ethanol) hoe zit dat in Frankrijk?". Blijkt dat ze daar al eerder waren, dus goed opletten of de 95 zonder bio-ethanol (of max 5% is), danwel 98 tanken die in Frankrijk ook nog gewoon zonder bio-ethanol is als het goed is :Y

weet je hoeveel ouwe (franse) zooi er daar rondrijd, dat loopt echt wel los hoor.
ja ook door ouderdom los, maar dat bedoel ik niet ;)
 
weet je hoeveel ouwe (franse) zooi er daar rondrijd, dat loopt echt wel los hoor.
ja ook door ouderdom los, maar dat bedoel ik niet ;)
Uiteraard, brandstofleidingen zijn nieuw, die gaan het probleem niet zijn. Ik denk vooral aan de membranen van de carburateurs, die zullen er minder blij mee zijn ;)
 
Uiteraard, brandstofleidingen zijn nieuw, die gaan het probleem niet zijn. Ik denk vooral aan de membranen van de carburateurs, die zullen er minder blij mee zijn ;)

Dat maakt het extra moeilijk om de challenge uit te rijden. 8-) beetje spanning is altijd goed
 
als je er mee zit, klinkt het eigenlijk meer als een mooie gelegenheid om er een set mooie flatslides te monteren :P
 
de overeenkomsten beginnen inmiddels een beetje eng te worden hoor ....
Heb jij ook een vriendin die Joke heet? :+ Maar inderdaad, van toeval kan bijna niet meer gesproken worden! Al een idee wat je met de vering gaat doen? Een setje veren vooraan heb je voor onder / rond de 100 euro. Alleen die achterschokdempers is wat meer uitdaging. Nu heb ik al wel Hagons er onder zitten en dat is op zich niet echt een probleem, ze lekken niet ofzo. Dus kan goed zijn dat ik met enkel een set veren vooraan al klaar ben :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan