De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
ik ga voor de van mij (weer) Hagon nemen, in NL kan je aangeven dat je een langere en/of zwaardere veer/veren wil wat ik gedaan heb voor mijn reis naar Portugal.
2 cm langer en geschikt voor 2 personen met bagage, heb er geen kg/nm cijfers van ofzo :P
stuurt erg fijn alleen raakt de achterband nog de grond zodra de motor op de middenbok staat.

als ze bij jou nog goed zijn zou ik idd alleen de voorvork veren vervangen.
bij Hagon zit er een bus olie bij, bol dor albert gaf aan dat je er wel w30 in kan doen, maar dat zal in combinatie met de standaard veren zijn, ik heb ze nog niet van hagon maar dan zou ik de bijgeleverde (viscositeit) olie aanhouden.
tenzij iemand dit leest en andere ervaringen heeft :)

ik moet elke keer kijken in welk topic ik ook al weer zit :$
laten we maar verder beppen/kletsen over de mooiste en beste type motorfietsen van deze challenge in jouw topic ;)
 
Hey mensen, ErikE is ook los met het verherbouwen van zijn Challengebike:
€500 challenge: -ErikE- verherbouwt een FJ1200

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met Miriam zo langzaamaan onze gear aan het nalopen.

Tent compleet en ok.
2x china helinox stoeltje
Kook en eetzooi bijna compleet
En toen kwam ik een tarp tegen. Handig als centraal punt, maar onzin als iedereen er 1 meeneemt.

Is het handig om voor sommige dingen wat af te spreken?

Zo zal een venture royale wel een compresdor aansluiting hebben, voor luchtbedje en bandjes?
 
Volgens mij heeft auke ook altijd een pompje mee. En zijn GoldWing heeft volgens mij wel een bandenpomp aan boord, de Ventures hebben dat niet.
Dat zijn dus al 2 tarps, laat ik de mijne thuis!
 
Volgens mij heeft auke ook altijd een pompje mee. En zijn GoldWing heeft volgens mij wel een bandenpomp aan boord, de Ventures hebben dat niet.
Dat zijn dus al 2 tarps, laat ik de mijne thuis!
Juist.
Dat bedoelde ik.
Handige dingen hoeft niet iedereen mee te slepen.

Ik neem ook een noodreparatiesetje mee. Los van wat gereedschapjes zit er bijv ook een verstelbare binnenkabel bij. Dat soort spul.

Als er nou ook 2 pers een bandenreparatie setje hebben...


En er zijn nog wel wat dingen die ons te binnen zullen schieten.


Goldwing heeft idd compressor met externe aansluiting.
Venture heeft ook compressor, voor de vering, toch? Geen idee of er een externe aansluiting op zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bandenreparatiesetje zit onder m'n gat. Ik hoop altijd maar dat de patronen heel blijven...

Daarnaast heb ik nog wat gereedschap mee. Heb vorige week bij de A.C. Tion een bitsteje gekocht, neemt minder ruimte in dan een set schroevendraaiers en inbussleutels (voor de kuip). Verder in ieder geval een sleutel 19 voor de wielmoeren. Ik zie mezelf dat niet zo makkelijk doen met wat er in het standaard gereedschapsetje zit.

Ook neem ik altijd wat elektriciteitsdraad mee en kroonsteentjes. En het gereedschap der gereedschappen: Duct tape!

Oh, ja natuurlijk ook mijn hamer voor als er een niet-elektrisch probleem is!
37390899.jpg
 
bandenreparatie set gaat standaard mee hier en wat jottum zei wat ducttape en tierips plus electra setje spanningsregelaar olie en nog wat zaken oja boutjes en moertjes
 
Ik heb bij de voorgaande motorvakanties altijd het medische deel (standaard med-kit) en kettingvet voor de hele crew meegenomen. Nou weet ik niet of ik voldoende heb voor 10-15 motoren voor de duur van de trip..
 
Laatst bewerkt:
ik heb het koffertje van de huisleverancier van MF wat in de reklame is/was ontvangen.
als iemand er ruimte voor heeft mag die mee :P :+
 
Bandenreparatiesetje zit onder m'n gat. Ik hoop altijd maar dat de patronen heel blijven...

Daarnaast heb ik nog wat gereedschap mee. Heb vorige week bij de A.C. Tion een bitsteje gekocht, neemt minder ruimte in dan een set schroevendraaiers en inbussleutels (voor de kuip). Verder in ieder geval een sleutel 19 voor de wielmoeren. Ik zie mezelf dat niet zo makkelijk doen met wat er in het standaard gereedschapsetje zit.

Ook neem ik altijd wat elektriciteitsdraad mee en kroonsteentjes. En het gereedschap der gereedschappen: Duct tape!

Oh, ja natuurlijk ook mijn hamer voor als er een niet-elektrisch probleem is!
[afbeelding]
Verstelbare steeksleutel. Veel maten, kleine pakmaat ;)
 
Mensen met ehbo diploma?

Ik heb alleen horeca ervaring.
 
Rijden jullie volgend jaar ook weer? Ben met belangstelling dit en de individuele topics aan het doorlopen. Dit lijkt me super vet om een keer te doen. Voor dit jaar zal het allemaal niet meer gaan lukken schat ik
 
Rijden jullie volgend jaar ook weer? Ben met belangstelling dit en de individuele topics aan het doorlopen. Dit lijkt me super vet om een keer te doen. Voor dit jaar zal het allemaal niet meer gaan lukken schat ik
Om de 2 jaar is het plan heb ik begrepen, beter 1X goed, met tijd om voorbereidingen te treffen etc. Dan 2x half :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan