De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Om de 2 jaar is het plan heb ik begrepen, beter 1X goed, met tijd om voorbereidingen te treffen etc. Dan 2x half :Y
Eensch.
Toch...
Als een groepje een 500€ rit wil doen in 2018, wat let ze.

Daarnaast is er een delicate balans tussen voorbereiding en spontaniteit, als het gaat om een een vakantierit onder budget.

Toch?
 
Rijden jullie volgend jaar ook weer? Ben met belangstelling dit en de individuele topics aan het doorlopen. Dit lijkt me super vet om een keer te doen. Voor dit jaar zal het allemaal niet meer gaan lukken schat ik
Wat is het knelpunt?
Vrij krijgen, budget, motor, durf, zin? :)
 
OK. Dat wordt dus wachten met aanschaffen van een fiets tot na 01-01-2018 als ik goed redeneer (rit in 2017, fiets niet eerder dan 01-01-2016 in bezit).

@Martell, vooral tijd ligt me nu in de weg. Gebrek aan vrije dagen dan vooral, met alles wat al in de planning staat. En nog een motor te gaan zoeken om te prepareren.
Maar sluit het nog niet uit dat er nog wat gekeken gaat worden en wat geschoven gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
OK. Dat wordt dus wachten met aanschaffen van een fiets tot na 01-01-2018 als ik goed redeneer (rit in 2017, fiets niet eerder dan 01-01-2016 in bezit).

@Martell, vooral tijd ligt me nu in de weg. Gebrek aan vrije dagen dan vooral, met alles wat al in de planning staat. En nog een motor te gaan zoeken om te prepareren.
Maar sluit het nog niet uit dat er nog wat gekeken gaat worden en wat geschoven gaat worden.
Kijk maar wat kan.
Ik moet nog beginnen aan mn motor, en heb al zat kandidaatmoto's langs zien komen...
 
OK. Dat wordt dus wachten met aanschaffen van een fiets tot na 01-01-2018 als ik goed redeneer (rit in 2017, fiets niet eerder dan 01-01-2016 in bezit).

@Martell, vooral tijd ligt me nu in de weg. Gebrek aan vrije dagen dan vooral, met alles wat al in de planning staat. En nog een motor te gaan zoeken om te prepareren.
Maar sluit het nog niet uit dat er nog wat gekeken gaat worden en wat geschoven gaat worden.

Met een beetje geluk is er helemaal niet veel nodig om te doen :Y
 
Een beetje goed uitkijken wat je koopt en je kan echt voor een minimaal aan sleutelwerk mee. Deelnemer Sjors uit 2014 kocht een perfect onderhouden en 30 jaar oude Honda CB400T. Hoefde niks aan te gebeuren en heeft de Challenge daarmee probleemloos uitgereden.

Het feit dat ik zo bezig ben met mijn oude barrel komt puur voort uit het feit dat ik eens iets aparts wou hebben. Dat is niet echt een goede insteek voor een budget trip maar ik kan zo'n motor dan niet laten staan.

Zo heeft een ieder z'n afwijking zeg maar!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ook al een tijd niks meer van hem vernomen. Zal hem eens een PB sturen.
 
Voor wie nog mee wil en maar geen motor kan vinden. Er staat nu nog een "Goliath" te koop hier op MF.
In rijdende staat nog wel, voorbandje vervangen en gaan voor €450,-!!!

full
 
Afgelopen zondag heb ik de eerste tank leeg gereden.
Na 185 km begon de motor te sputteren. Een paar km later moest de kraan op reserve. Bij 191 km getankt. Er ging 13,44 liter in de tank. Er zat dan nog 3,5 liter in.

Kortom de Soes rijdt 1:14
Na 180 km is er een tankstop nodig.

Theoretisch zou er 240 km op één tank gereden kunnen worden. Dan zit er geen druppel meer in de tank. Theoretisch dus.
Tankstation.jpg
 
Afgelopen zondag heb ik de eerste tank leeg gereden.
Na 185 km begon de motor te sputteren. Een paar km later moest de kraan op reserve. Bij 191 km getankt. Er ging 13,44 liter in de tank. Er zat dan nog 3,5 liter in.

Kortom de Soes rijdt 1:14
Na 180 km is er een tankstop nodig.

Theoretisch zou er 240 km op één tank gereden kunnen worden. Dan zit er geen druppel meer in de tank. Theoretisch dus.
[afbeelding]
Ik wil graag 3x een tank leeg rijden, om missers er uit te halen.

Maar die paar km tussen on en res is wel krap
 
Ik wil graag 3x een tank leeg rijden, om missers er uit te halen.

Maar die paar km tussen on en res is wel krap

Ik hou ook de eerste paar tankbeurten nog bij. Ik verwacht niet dat er veel verschil in zal zitten. Binnenkort heb ik een hamburgerrit. Eens kijken hoe een hele dag rijden mij bevalt, qua zadel en verbruik.
 
Ik hou ook de eerste paar tankbeurten nog bij. Ik verwacht niet dat er veel verschil in zal zitten. Binnenkort heb ik een hamburgerrit. Eens kijken hoe een hele dag rijden mij bevalt, qua zadel en verbruik.

Die hamburgerrit is inderdaad een mooie testcase voor je zithouding. Die rit zal voor jou al gauw een 400km zijn met een mix van snelweg en binnendoor.
 
Toppie! Ik ga etappe 3 en 4 op één tank misschien net niet redden...

De etappes eindigen bij een benzinestation. De laatste etappe eindigt op de camping.

Dan passen we dat aan of we nemen een jerrycan (een volle dit keer :+ ) mee. Maar het zal me niet verbazen dat het verbruik na een langere gebruiksperiode wel wat mee gaat vallen.
 
Laatst bewerkt:
De etappes eindigen bij een benzinestation. De laatste etappe eindigt op de camping.

Dan passen we dat aan of we nemen een jerrycan (een volle dit keer :+ ) mee. Maar het zal me niet verbazen dat het verbruik na een langere gebruiksperiode wel wat mee gaat vallen.

En we rijden in een groep dus slipstream scheelt echt ook een boel.
 
Verbruik zal wel wat gunstiger worden. Het tempo waarin de tank is leeggereden zat aardig tegen de rijbewijsgrens aan. In een groep wordt wel wat rustiger gereden met lagere toeren.
 
Verbruik zal wel wat gunstiger worden. Het tempo waarin de tank is leeggereden zat aardig tegen de rijbewijsgrens aan. In een groep wordt wel wat rustiger gereden met lagere toeren.
Geeoon in de groep met die kle. Max 90 km u op de grote weg is voor jouw motor weer gunstig, verwacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan