De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
En nog over de routes:

Er is ook nog een variant van de Westroute die ten oosten van de Rohne blijft.
In 2 dagen naar Grenoble daarna via de route Napoleon naar de Middellandse zee
dan de RDGA en weer terug naar huis. In totaal 10 reisdagen.
 
En nog over de routes:

Er is ook nog een variant van de Westroute die ten oosten van de Rohne blijft.
In 2 dagen naar Grenoble daarna via de route Napoleon naar de Middellandse zee
dan de RDGA en weer terug naar huis. In totaal 10 reisdagen.
Gaat dat niet te veel worden voor eventuele 250 cc motoren :?
 
Gaat dat niet te veel worden voor eventuele 250 cc motoren :?


Denk dat het wel gaat lukken hoor. Regels is dat de motor 100km/h moet kunnen. De snelheid op de snelwegen hoeft niet perse 120/130 te zijn. 100 a 110 gaat ook lukken. En als je eenmaal van de snelweg af gaat dan maakt het allemaal niet zo heel veel meer uit.
 
ik ben met mijn 270 cc scooter met 27 pk naar Oostenrijk over allerlei passen geweest en dat ging meer dan prima.een scooter zit een beetje als een pleepot dus misschien zit een 'gewone' motor nog wel lekkerderdur voor lange afstanden.

De 'langste' rit van de vorige challenge was de rij = rustdag in Zwitserland.
slechts 200 km maar alleen maar passen, was tevens ook de leukste en mooiste dag in iedergeval qua rijden en uitzicht.
zolang je maar met 50 km/hr of meer de berg opgaat is dat prima.
 
Vooralsnog lees ik mee. Komen er nog, net als bij de C15, nog topics van de deelnemers mbt het sleutelen aan hun nieuwe ouwe brik?
 
Moet zeggen dat de avond waarbij wij de puntentelling hebben zitten doen, er veel gelachen is. Het is een aspect dat op de achtergrond aanwezig is en op sommige momenten opduikt en vaak levert het dan juist een hoop lol op.

Ik kijk er alvast met veel plezier op terug.

Overigens kan enige optisch opknapwerk juist zorgen dat de motor er weer knap origineel uitziet, dus zie hier een kans op punten...
 
full
 
Heb al vaker deze challenges meegelezen incl de individuele opbouwtopics...en besef me net dat mijn motor ook in aanmerking zou komen hiervoor :o

Geen spannende motor qua punten (GSX400e), maar wel onder de 500euro aangeschaft een maandje geleden en hij is 29 jaar oud. Enige wat roet in het eten kan gooien is dat ik het plan had om hem grondig aan te pakken (en daarmee dus ruim over het budget gaat).
 
Laatst bewerkt:
Heb al vaker deze challenges meegelezen incl de individuele opbouwtopics...en besef me net dat mijn motor ook in aanmerking zou komen hiervoor :o

Geen spannende motor qua punten (GSX400e), maar wel onder de 500euro aangeschaft een maandje geleden en hij is 29 jaar oud. Enige wat roet in het eten kan gooien is dat ik het plan had om hem grondig aan te pakken (en daarmee dus ruim over het budget gaat).
Nou, ik zou zeggen welkom! Pb'tje naar Borisz en je komt op de lijst. Om binnen je budget te blijven stel je toch gewoon de restauratie uit tot volgend jaar?
 
of als je geen tijd hebt is het ook een leuke challenge om helemaal alleen te gaan, deed ik dit jaar ook naar zweden op/neer, met een challenge bike die niet met de challenge mee heeft gedaan maar wel in aanmerking kwam hihi
 
:^ Als iemand nog interesse heeft in de plaatjes van onderstaande avond en omliggende dagen :+

500 euro in 1 week challenge Franse passen RDGA

Goedenavond allen,
Ik ben alvast aan het oefenen voor komend jaar.al wat leuke en goedkope campings gevonden.
Voor slechts 9 euro sta ik in de kinderspeelplaats omdat de camping ' vol' is.
Foto is veelste nieuwerwets dus bedenk er maar iets bij.
Ik zit overigens in Jausiers.
Voor de deelnemers van vorig jaar,ik ben weer met de droogtrommel.

Groeten,sander
 
Terug
Bovenaan Onderaan