De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
en terechte opmerking , punten :P

iemand anders mag de eer hebben ze op te tellen, maar met deze kan je wel een dag overslaan :P
 

En dan te bedenken dat deze nog meer olie gaat gebruiken van de CX van 2015 :+

Ik hoop van harte dat je met deze fiets meer geluk gaat hebben dan met je CX.

En je voornemen wat je in een ander topic aangeeft kan ik alleen maar onderschrijven. Voordat je afreist voor de challenge eerst de brommert eerst flink wat kilometers maken zodat je weet wat je aan het "beest" hebt. En als er dan problemen zijn kan die eruit sleutelen ;)
Liever thuis sleutelen dan je tijdens de vakantie...
 
2016 was t dus niet...mooi..dacht al dat ik het gemist had...altijd leuk te volgen dit
 
Heb thuis al even de challenge uitgelegd, en de chef heeft me niet meteen voor gek verklaard - meevaller dus _O-

Heb echter al 20 jaar geen tentje meer opgezet en mijn enige 3 motorvakanties waren Luxemburg, Moezel en Sauerland. Bepakking was slechts voor 3-4 dagen hotel en zelfs dát lag in de bagage-auto ;) . Wordt er trouwens elke dag van de trip met volle bagage gereden?
 
Heb thuis al even de challenge uitgelegd, en de chef heeft me niet meteen voor gek verklaard - meevaller dus _O-

Heb echter al 20 jaar geen tentje meer opgezet en mijn enige 3 motorvakanties waren Luxemburg, Moezel en Sauerland. Bepakking was slechts voor 3-4 dagen hotel en zelfs dát lag in de bagage-auto ;) . Wordt er trouwens elke dag van de trip met volle bagage gereden?

Bovenstaande is ruim voldoende, hoe minder ervaring hoe meer genieten ;)

Vorig jaar kon je op de rustdagen zelf kiezen of je ging rijden.
Waren doorgaans de mooiste plekken dus jammer als je het niet deed :P

dan wil ik je support member wel zijn, neem ik jouw tent mee :+

full
 
Laatst bewerkt:
Heb echter al 20 jaar geen tentje meer opgezet en mijn enige 3 motorvakanties waren Luxemburg, Moezel en Sauerland. Bepakking was slechts voor 3-4 dagen hotel en zelfs dát lag in de bagage-auto ;) . Wordt er trouwens elke dag van de trip met volle bagage gereden?

Als je veel tijd hebt kan je hier De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips" het verhaal van 2015 lezen. Als ex deelnemer kan ik alleen maar zeggen, heb je tijd, Euro's beschikbaar voor de reis en mag je van de directie thuis :+ dan kan ik maar één ding adviseren doen !! :Y

En voor het kamperen met de motor hebben ze hier op MF een mooi topic lopen Het grote motorkamperen Topic Deel 3, kan je echt wel informatie vinden. En als een goed luchtmatras uitzoekt (mijn Expedmat/bed kostte zowat net zoveel als de aanschaf van mijn brik) hoef je echt geen last te krijgen van je rug... :P

En hierbij nogmaals de bevestiging wat LePensZeur al heeft aangegeven, beperkt je je bagage afdoende, dan merk je met rijden daar niet veel van. Je hoeft namelijk echt geen 16 onderbroeken en shirts mee te nemen. Een camping heeft namelijk meestal een wasmachine })
 
Nee , eigenlijk helemaal niet, ik probeerde de openingspost te citeren maar dat lukt niet.
het staat er inderdaad een beetje op een bevelende manier, dat was niet de bedoeling ;)

wat bedoel je nu met een wrijfding ?

zoals iedereen met een motorische storing heb ik er ook wel eens over zitten denken een Jawa te kopen, maar ik heb op het moment genoeg eeeeeh klassiekers :)
 
Zit ook wel een beetje te wachten op je topic :P


Anders gezegd ik ben gewoon zeer nieuwsgierig, want ik wil foto's zien en wat weten over je "very special challenge bike". Want oud en nog eens een tweetakt met trommelremmen ;)

En wat ik van de foto's gezien heb ook nog eens in een acceptabele visuele staat (al zou dat jouw kennende niet de doorslag hebben gegeven :+ ).
 
Als je veel tijd hebt kan je hier De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips" het verhaal van 2015 lezen. Als ex deelnemer kan ik alleen maar zeggen, heb je tijd, Euro's beschikbaar voor de reis en mag je van de directie thuis :+ dan kan ik maar één ding adviseren doen !! :Y

En voor het kamperen met de motor hebben ze hier op MF een mooi topic lopen Het grote motorkamperen Topic Deel 3, kan je echt wel informatie vinden. En als een goed luchtmatras uitzoekt (mijn Expedmat/bed kostte zowat net zoveel als de aanschaf van mijn brik) hoef je echt geen last te krijgen van je rug... :P

En hierbij nogmaals de bevestiging wat LePensZeur al heeft aangegeven, beperkt je je bagage afdoende, dan merk je met rijden daar niet veel van. Je hoeft namelijk echt geen 16 onderbroeken en shirts mee te nemen. Een camping heeft namelijk meestal een wasmachine })
16?? :o zoveel heb ik er niet eens _O-

Heb de voorgaande topics al gelezen, al was een deel daarvan al ruime tijd geleden. Hoeveel deelnemers zijn er normaal gesproken? Zie van de vorige jaren 2-3 deelnemers maar op de foto's staan vaak 10+ motoren. Allemaal support?

De GSX is ideaal om voor mij eindelijk eens mijn sleutelkunsten uit te breiden. Kettingset vervangen en elektra zijn geen issue, maar ik wil hier ook eens een rem- en voorveringrevisie gaan doen en de koppeling nakijken. Er staat al een complete beraming in Excel - en qua challenge regels in kosten is het te halen (400 aanschaf = 250 sleutelbudget).
 
Mocht men nog op zoek zijn voor een challenge motor..

Deze 1986 Honda heb ik ooit gekocht als project...maar eenmaal de roze bril afgezet heb ik er totaal niets meer mee. Staat al een paar jaar netjes opgeborgen.
 
Laatst bewerkt:
Ah, daar hebben we de digibeet alweer, tijd om Chantal erbij te halen!

strak (plan)

d46c3f90378075aa24a9ad9ed62185d6.jpg


En... hoe bevalt íe? :+


als het net lekker gaat begint die te roken, dus ik heb een andere viscositeit smeermiddel nodig :/


@ Kiwi, die cb ziet er mooi uit hoor.

ALs je op het werk die roze bril nou weer opzet vinden ze die filmpjes misschien ook minder eigenaardig ;) :P


ZEG kan het nou weer een BEETJE serieus zeg B|
 
Laatst bewerkt:
Ik lees verschillende topics altijd met veel plezier, het blijft toch kriebelen...
Maar eens goed over nadenken. Motoreis lijkt me geweldig, de camping wat minder maar is er vast iemand die mij kans assisteren met een tentje :).

Even op de zaken vooruit lopen, wat kost een dagje rijden gemiddeld ?
Dus met camping, eten, drinken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan