Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hoi Walter hier,

Ik ben al wel eens kort actief geweest hier maar dacht ik haal het weer eens op.
Sinds een jaar rijd ik op een oudere bandit van '97
Ooit een sport maar kocht hem als naked.
Eenmaal in bezit meteen wat gaan "hakken en zagen"
- kortere dogbones
- kleine knippers
- racey streep erop
- sb stuur
- met plasti-dip de tellers, koplamp en zijkappen deels zwart gemaakt
- achterkant aangepast, tasbeugels eraf gezaagd, taartschep eraf en kontje met alu netjes gedicht en plaat weer bevestigd.
Helaas optisch niet de beste bandit maar daar was de prijs ook naar.
paar foto's van wat modificaties:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Morgen gaat de motor voor onderhoud naar een lokale zaak.
Er zit nu nog een 150 achterband op en vroeg mij af wat de maximaal mogelijke breedte is. 170?
Daarbij wil ik wanneer de beurt enigzins meevalt er een andere demper opzetten. Het is en blijft een budgetbandit dus om de helft van het aanschafbedrag uit te geven aan een demper... dat gaat 'm niet worden.
Nu kwam ik Danmoto tegen, geinge dempers voor een geinige prijs.
Iemand hier ervanring mee?
Nappertje, wat wil jij hebben voor de aangeboden demper, of al verkocht?

Leuke fiets geworden. Vooral die belijning.
 
Dank, altijd goed o0m te horen.

De beurt viel tegen, kleine 500 euro maar wel met 2x nieuw rubber.
Banden waarop ik ze kocht bleken uit 2001 en ze vroegen mij of ik echt het afgelopen jaar op dat voorbandje had gereden. Hobbels en bobbels en snoeihard. En ik dat moeizame bochtengedrag maar wijten aan de "oude fiets" Wat een werled van verschil, nu al. Moet het vet er nog afrijden dus word alleen nog maar beter :)
Zojuist dragbar besteld en morgen de uitlaat van danmoto. Ga het toch proberen... Als het me lukt zal ik eerdaags een filmpje van de herriepijp plaatsen.
Ook wilde ik eigenlijk mijn hele dashboard/teller toestand verwijderen. Hiervoor in de plaats enkel een klein tellertje met snelheid, km en paar lampjes voor neutraal, knippers enz.
In hoeverre ga je de toerenteller missen denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Heeft iemand nog interesse in een achter schokdemper met veer van GSXR-1000 K8?

Bandit is verkocht en heb nooit de tijd gehad om dat ding te monteren.

Maak straks wel even een foto.

:W
 
Ik zit met een 2006 650 dus ik denk niet dat die gaat passen. Toch bedankt

Lengte van de orginele shock is hetzelfde.

full
 
Hallo,
Ik heb sinds kort een Bandit 600 uit 1995 in mijn bezit die last heeft van hopelijk kleine problemen zijn, zo heeft hij volgens mij last van bevroren carburateurs waarvan ik benieuwd was of iemand daar al een handige oplossing voor heeft gevonden? En nu ruik ik de afgelopen dagen al een opvallende benzine geur als de motor even stil heeft gestaan en bij de eerste keer starten is een harde knal te horen, iemand hier verstand van :+ ?
 
Van de Engelse Bandit site getrokken ;


As we all know, bandits suffer from carb icing even with carb heaters. Many of us use Silkolene FST or Wynns dry fuel, which are both expensive and can be hard to come by... Undecided

Did you know that the main active ingredient that disolves water in the fuel and stops the venturi effect icing the carbs is Isopropanol (With Dry Fuel or FST being the IPA with compounds similar to Redex mixed in)?

All you need to do is get some pure isopropanol, and mix that at a 1% ratio with the fuel (ie. 15l of fuel mix with 150ml of isopropanol. (Heres a link to a guy ive bought some off on ebay: ISOPROPANOL IPA Isopropyl Alcohol 99.9% Pure (1 Litre) | eBay)

Ive been using it for a little while, and has completely stopped the problem i was having (which was severe...) sad4

Hope this helps you save a lil bit of money Grin
Josh icon_thumright
 
Ik had er al iets over gelezen maar ik dacht meer dat het vocht uit de lucht het probleem was en niet het vocht in de benzine?
 
Klopt ook, het vocht uit de lucht vriest aan aan de binnenkant van je carb en kan ook je sproeiers (deels) dichtvriezen.
De grap van isopropanol is dat dit een veel lager vriespunt heeft als water. zodra dus je brandstof in aanraking komt met dit ijs zal het niet 'warmer' worden, maar het vriespunt van het mengsel daalt waardoor het weer gaat smelten ;)

Ik vind persoonlijk Isopropanol een beetje eng in een oude bandit met alle rubbers.
Na E10 tanken wilde hij een paar weken later niet meer starten. Het kan toeval zijn maar zo zag de vacuümslang van mijn benzine kraan er uit.
U6BpkrOBi8pxsxgoEeEOgSb6DzNMIwfgC-0ovQxuuzNNSGEqU8OQ6CW1iuWhi9qHT0XsIu31KZDE-Zts33ufDk3FKjIXN6n8ocV1UBpBM0tjDIU7wDOaPe9ytx7yysECpsuKyZACLzZVDix-6HcsoLMKU0_6q7K4uTrz7FwQg66gpB7wr84viGhO2mYuwbW7okWzmtZ9ZtaiI1-qjYCkFgXKt1wx8QIa6zlhMi3CxA7sxHFRyA5W-ub8iKggvFq3LBVCeGQzWomHfjIZgDT2LAKMgeuiuLnJUzp6DYQXA9IjfmdA3hCziusHCUrmkxqe6s-heUmbWthYVPOhU6937KT8VRPf4mBLse6oq8XqD4ZTTEspxwuEi7YZ0VSmvuBPAD2eWg_ZUsE-TE4NpCwigGUl5w5r0yxxbWqmPPAMRjP_AL36zwnJdy2lSZdu1wvwpxtlBUkYSCDtyyWIESMiCttZ1UoonXbXZ1dK2pLNcfnW3XnTzmWYE5gDbRX_eU_NyBntJEEiiZd1O7bNbr8Kc1PvDNNEQIOYypu30ayVtzbs8riKGoI4kQElLubUXRy-3oXl_oP6bPzpTxKL-mWhSl3CE5vokfEgDP1uZBF0NIhFpbQF=w598-h800-no
 
Laatst bewerkt:
Klopt ook, het vocht uit de lucht vriest aan aan de binnenkant van je carb en kan ook je sproeiers (deels) dichtvriezen.
De grap van isopropanol is dat dit een veel lager vriespunt heeft als water. zodra dus je brandstof in aanraking komt met dit ijs zal het niet 'warmer' worden, maar het vriespunt van het mengsel daalt waardoor het weer gaat smelten ;)

Ik vind persoonlijk Isopropanol een beetje eng in een oude bandit met alle rubbers.
Na E10 tanken wilde hij een paar weken later niet meer starten. Het kan toeval zijn maar zo zag de vacuümslang van mijn benzine kraan er uit.
[afbeelding]

Je vacuümslang komt niet in aanraking met benzine, lijkt me dus sterk dat er een verband is.
 
Gisteren heeft de nieuwe eigenaar de Bandit meegenomen naar Drachten.
Kreeg een laaiend enthousiaste mail van hem toen hij over was.
Met name over de vering en stabiliteit.
Hij heeft er een goede fiets aan die helemaal af is en geen onderhoud op slijtagedelen nodig heeft.

Dat doet me er aan denken dat ik nog onderdelen over heb.
Een gloednieuw achtertandwiel, standaard vertanding.
Set voor- en achtertandwiel met ketting, +/-3800km gelopen.
Achterlicht compleet.

Liefhebbers?
 
Gisteren heeft de nieuwe eigenaar de Bandit meegenomen naar Drachten.
Kreeg een laaiend enthousiaste mail van hem toen hij over was.
Met name over de vering en stabiliteit.
Hij heeft er een goede fiets aan die helemaal af is en geen onderhoud op slijtagedelen nodig heeft.

Dat doet me er aan denken dat ik nog onderdelen over heb.
Een gloednieuw achtertandwiel, standaard vertanding.
Set voor- en achtertandwiel met ketting, +/-3800km gelopen.
Achterlicht compleet.

Liefhebbers?

Ga je voor een andere Bandit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan