Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Tot zo ver
full
 
Ik heb nu wat voorvorken in het vizier. Vroeg mij alleen af of er merkbaar verschil is bij USD die (vaak) lager zijn als de standaard voorvork qua rijgedrag??

Waar ik nu naar kijk zou namelijk 35mm lager zijn! Zover mij bekend is is de standaard voorvork hoogte namelijk 770mm. Haal ik hiermee de geometrie niet weg waardoor ik enorm slecht rijgedrag ga krijgen op hoge snelheden?

Ben benieuwd naar ervaringen!
 
Laatst bewerkt:
Hoe korter de vork, hoe stijler de ze gaat worden. Het beïnvloedt de geometrie. Wielbasis word korter maar ook je naloop word kleiner. Hierdoor gaat de fiets scherper sturen wat bij hogere snelheden soms minder aangenaam kan zijn. Hangt er dus allemaal van af hoeveel korter de poten zijn.
Ga je achter ook nog een andere schokdemper monteren?
 
Hoe korter de vork, hoe stijler de ze gaat worden. Het beïnvloedt de geometrie. Wielbasis word korter maar ook je naloop word kleiner. Hierdoor gaat de fiets scherper sturen wat bij hogere snelheden soms minder aangenaam kan zijn. Hangt er dus allemaal van af hoeveel korter de poten zijn.
Ga je achter ook nog een andere schokdemper monteren?

Achter is de welbekende progressieve mod uitgevoerd. Volgens mij wel daardoor iets verhoogd.
 
Ik heb nu wat voorvorken in het vizier. Vroeg mij alleen af of er merkbaar verschil is bij USD die (vaak) lager zijn als de standaard voorvork qua rijgedrag??

Waar ik nu naar kijk zou namelijk 35mm lager zijn! Zover mij bekend is is de standaard voorvork hoogte namelijk 770mm. Haal ik hiermee de geometrie niet weg waardoor ik enorm slecht rijgedrag ga krijgen op hoge snelheden?

Ben benieuwd naar ervaringen!
35mm lager en dan in combinatie met achter hoger is gegarandeerd een klote rijgedrag. zal vast wel vooruit komen maar zeer listig op de snelweg en niet stabiel in de bochten...
 

Ja, deze zijn erg handig en had ik al gevonden inderdaad. Ik heb zojuist een GSXR1100 USD gekocht in zeer nette staat wat volgens verkopen uit een '91 model komt. Als ik vanaf midden as tot bovenstuk meet kom ik uit op 750mm. Die kan ik nergens terug vinden op de lijst hierboven. Diameter bovenkant is 52mm.

Aankomende dagen maar eens keerringen vernieuwen en olie verversen.
 
Zondag klus dag en wil dan tevens 2 beugels onder zitje weg halen. Deze ga ik weg dremelen. Dan heb ik 4 kale plekjes op de frame straks. Smeren jullie hier iets op voor tegen de roest???
 
Iemand interesse in een onderkuip ?
Icm met mijn andere voorvork heb ik te weinig grond speling.
net nieuw gespoten 75€ [afbeelding]

Das balen! Ik heb er ook nog een en moet mijn USD voorvork nog plaatsen. Ben benieuwd of ik er ook last van krijg! Wel een andere voorvork.

Vandaag andere koppelinghuis geplaatst. Juiste gereedschap prima te doen. Speciale tool te leen eventueel voor gene die in buurt woont. Van diafragmaveren naar spring veren! :]

full
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel. In windows verkenner ga je naar de map waar je foto in staat, rechtsklikt op de foto en selecteert linksom of rechtsom draaien. Ook de standaard applicatie in windows 10 heeft de functie voor het draaien gewoon bovenin de balk staan.
 
Heeft er iemand een tank in de kleur rood voor een Bandit 600 bj 1999?
Mijn bandit heeft zo'n 2 jaar stil gestaan (wegens operaties)
en nu is de tank helemaal verroest van binnen.
 
Nee, geen tank helaas.
Werl bij de grote opruiming een tandwiel-/kettingset tegengekomen. +/- 8000km gebruikt. En een gloednieuw achtertandwiel.
Allemaal voor de 1200 aangeschaft.
Iemand interesse?
En ook nog een geperforeerd koppelingsdeksel. Mag ook weg.
Ook nog twee maal achterlicht compleet en heel. voor de 2002/2005 serie.
Bij interesse laat maar weten.
 
....
Allemaal voor de 1200 aangeschaft.
Iemand interesse?
En ook nog een geperforeerd koppelingsdeksel. Mag ook weg...

Even proberen te googelen maar kan niets vinden behalve een advertentie van jou uit maart 2015 twente forum ;) alleen zonder foto. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
 
Poosje geleden alweer maar hier weer even een updatje :)

Hij loopt op 4 cilinders!!!!

Gisteren en vandaag de carbs helemaal uit elkaar gehad, goed gereinigd en weer in elkaar gezet volgens de specificaties van het werkplaatshandboek.

Alleen tussen de 4000 en 8000 toeren loopt hij nog niet soepel, volgende week dit even aanpassen door de E-ring op de jet needle te verplaatsen van standje 3 naar 4.

Als hij dan lekker loopt maar een dyna uitdraai laten maken!

Ik houd jullie wel op de hoogte. *O* *O* *O*

full

full

full
 
Nouja, volgens het boekje....
Volgens het boekje hebben we hem afgesteld (stationair mengselschoef op 1,25 uit)
Maar hij liep nog niet lekker, dus hebben we hem lopen per carb met een bitje de mengselschroef bijgedraaid.

Maar DAMN wat is dat een hels karwei!
per 1/10 draaien en je kan al teveel gedraaid hebben!

Op het middengebied wat Leutje_LS zegt houdt hij in bij meer dan half gas, wanneer je gas iets terug laat zakken trekt hij harder op, waardoor ik verwacht dat het middengebied te arm staat.

Als hij te arm staat, kan het inderdaad helpen om de E-clip op de naald een standje te verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan