Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik moest ook gelijk denken aan de vlotterhoogte, of olieverbruik op de 2 cilinders? Compressiemeting gedaan?

Wat verstaat MWS onder opnieuw afgesteld? Als ze dit goed doen zou hij niet meer rijk mogen lopen, dan kan het olie zijn. Er zijn volgens mij een paar jaargangen van de B1200 die wel een slokje olie lusten, er was iets met smeergaatje in de zuigers geloof ik.

edit: dit bedoel ik, maar zie ook dat het om een ander bouwjaar gaat ;)
tsb-b12-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb sinds kort ook een Suzuki bandit 650sa uit 2006. Motor rijdt heerlijk moet ik zeggen. Hiervoor reed ik op een Yamaha tdm uit 1994 ik ben overgestapt omdat ik wel eens wat nieuwere motor wilde rijden. Ik moet zeggen er zit wel een heel verschil tussen 2 en 4 cilinder.
mkyqpmavsqjdb.jpg
 
Goedemorgen sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Suzuki Bandit 650 uit 2006.

Nu heb ik een klein vraagje, zie steeds staan van 650n of 650S etc. Hoe weet ik nu welke ik heb?

Het gaat om deze


Moet nog wel wat kleine dingetjes aan gebeuren maar dat is uiterlijk.
 
BTW ben op zoek naar een schade vrije tank.
Ik heb er nu een deuk inzitten die slecht gemaakt is.
Liefst zwart schade vrij. Als het een andere kleur is mag het ook met krassen, wordt dan toch gespoten.
 
even uitgaande van bovenstaande ebay linken.
Kan ik dus ook een tank nemen van een 1200?
Van welk bouwjaar en type past de tank op de mijne.
 
even uitgaande van bovenstaande ebay linken.
Kan ik dus ook een tank nemen van een 1200?
Van welk bouwjaar en type past de tank op de mijne.


Zolang het bouwjaar maar hetzelfde is.
Er zijn maar een paar verschillen tussen de 600 en 1200.
Het uitlaatsysteem, de cilinderinhoud en verder weet ik het eigenlijk niet.
Zolang je ze maar van hetzelfde bouwjaar hebt.
 
der zijn wel wat meer verschillen..maar tis allemaal miniem... remschijven van de 1200 die net tikkie groter zijn...wielbasis is iets anders ...dat soort dingen


de tank van beide motoren is gelijk...op 1 ding na. een 1200 tank heeft een opening onderin de tank voor de benzine meter, die de 600 niet heeft.
 
Ik heb mijn demper van mijn uitlaat af en wil hem nu weer monteren, maar hoe warm wordt het eigenlijk bij de collector, wantbik denk er aan om er wat vloeibare pakking tussen de collector en de grafietpakking te doen. Zou dit kunnen?
 
der zijn wel wat meer verschillen..maar tis allemaal miniem... remschijven van de 1200 die net tikkie groter zijn...wielbasis is iets anders ...dat soort dingen


de tank van beide motoren is gelijk...op 1 ding na. een 1200 tank heeft een opening onderin de tank voor de benzine meter, die de 600 niet heeft.


dus ik moet gewoon gaan voor een 600 tank?
 
@Gompieman Dat veertje zorgt ervoor dat het wormmechanisme weer in de goede stand terug komt, nadat je de koppelingshandel loslaat.
Een kant van de veer zit in een gaatje in de hevel, de andere kant van de veer gaat in een gaatje in het deksel.
 
Ik wil een andere uitlaat op mijn bandit 600 uit 1999. zetten.
Nu zat ik te denken om een linkpijp via ebay te kopen en hierna een demper via Marktplaats aan te schaffen.
Zoek je via ebay dan zie je er genoeg aangeboden worden.
Heeft iemand ervaring met een linkpijp via ebay, ik bedoel qua pasvorm. Of zit daar veel veschil in. En waar moet ik zoal op letten.
Ik neem aan dat andere bandit bezitters dit ook wel eens gedaan hebben.
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een hoge uitlaat, iemand hier voorbeelden van misschien?
 
Ik moest me hier ook maar eens melden, anders zakt dit topic veel te veel naar beneden.. :+ Ben sinds vorig jaar november eigenaar van deze Bandit uit 1997!

file


Mocht iemand 'm herkennen, heb m gekocht van Motorforummer Rick.

edit: hier stond ooit een foto..
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een andere uitlaat op mijn bandit 600 uit 1999. zetten.
Nu zat ik te denken om een linkpijp via ebay te kopen en hierna een demper via Marktplaats aan te schaffen.
Zoek je via ebay dan zie je er genoeg aangeboden worden.
Heeft iemand ervaring met een linkpijp via ebay, ik bedoel qua pasvorm. Of zit daar veel veschil in. En waar moet ik zoal op letten.
Ik neem aan dat andere bandit bezitters dit ook wel eens gedaan hebben.
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een hoge uitlaat, iemand hier voorbeelden van misschien?

Ik heb afgelopen weekend een linkpijp gekocht, maar ga hem wss toch niet gebruiken.
Je mag hem rustig komen passen.
Heb er trouwens ook een nette Termignoni bij mocht je belangstelling hebben.
 
Een mooi aanbod, maar om te passen is de afstand net te groot. Het gaat mij meer of een linkpijp via ebay gewoon een beetje past. En ervaring van mede Bandit eigenaren.
Ook is wel leuk om te zien welke vervangingsdempers er zoal gemonteerd worden ( misschien met foto's ).Heb jij misschien ook een foto van je demper met de prijs.
 
Een mooi aanbod, maar om te passen is de afstand net te groot. Het gaat mij meer of een linkpijp via ebay gewoon een beetje past. En ervaring van mede Bandit eigenaren.
Ook is wel leuk om te zien welke vervangingsdempers er zoal gemonteerd worden ( misschien met foto's ).Heb jij misschien ook een foto van je demper met de prijs.


Je hebt pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan