Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hallo allemaal!!

Na enige tijd weg te zijn van het MF forum, nu weer terug!!

Een paar jaar geleden heb ik mijn GSX-R 750 verkocht en een tijdje niet meer gereden.

Omdat het iedere keer toch weer kriebelt als ik mooie bochten zie heb ik afgelopen week een Suzuki Bandit 1200S uit 1997 gekocht.

De motor heeft 53k gelopen en ziet er voor zijn leeftijd nog netjes uit.

Het is een S uitvoering die ik met de tijd wil aanpassen naar een N.
(hier zou ik wel wat advies bij kunnen gebruiken :] )[afbeelding]


Mooie motor hoor :Y net ingereden ! Je was nog langs geweest maar ik was zelf weg met de SRAD :+
 
Beste Bandieters, heeft iemand hier ervaring met Hurric Uitlaten(RAc1 SP etc? Zo ja,merkte je een verschil in vermogen verlies of winst? Beetje onduidelijk informatie op het internet. Lees op verschillende duitse websites dat er verlies is en andersom.
 
Hurric is een open sportuitlaat met of zonder db killer, en zal je voor de meeste motoren de carburateurs of injectie aan moeten (laten) passen. Het benzine/luchtmengsel zal in de meeste gevallen te arm worden vooral op de top. De Bandit 1200 echter is juist enorm geknepen op z`n uitlaat en het klink gek, zal beter presteren dan de originele pijp. Soms zomaar 10 PK winst. Bandits 400 en 650 zal je moeten afstellen om maximaal eruit te halen, doe je het niet heb je kans dat de motor op een te arm mengsel gaat lopen vooral op de top. Misschien ritje op de dynobank zodat men daar de motorfiets optimaal kunnen afstellen. De sportdemper is meer voor het racy geluid maar zal zonder aanpassing op de Bandit 1200 na, minder presteren. Heb zelf op de Bandit 1200 een dynokit 1 met K&H filter en ingekorte laserhotcam (met of zonder db killer). zal rond de 120 pk wezen.
 
Ah duidelijk info!! Geeft me toch weer een beetje hoop om het maximale uit te halen. In principe heb ik genoeg gereedschap om de bandit in de lage toeren af te stellen (colortune) Voor de top moet ik de ouderwetse manier maar toepassen door de bougie af te lezen en eventueel de naalden en sproeiers daarop aan te passen. Jammer alleen dat de naalden van me Carbs niet af te stellen zijn... Misschien toch maar zoeken naar een dynokitje.
 
Ah duidelijk info!! Geeft me toch weer een beetje hoop om het maximale uit te halen. In principe heb ik genoeg gereedschap om de bandit in de lage toeren af te stellen (colortune) Voor de top moet ik de ouderwetse manier maar toepassen door de bougie af te lezen en eventueel de naalden en sproeiers daarop aan te passen. Jammer alleen dat de naalden van me Carbs niet af te stellen zijn... Misschien toch maar zoeken naar een dynokitje.
Ik heb 110 main jets in mijn bandit 400 i.c.m. een open uitlaat. Werkt perfect. Misschien met 107.5 beginnen dat zou ik nu doen.

Wat voor een 400 heb jij ook alweer? duits model of zo? Mijn 400 heeft gewoon clipjes op de naald, net zoals elke mikuni carb die ik ondertussen gehad heb.

edit: of heb je toevallig een oud model 650 met carbs?
 
Laatst bewerkt:
Ah excuus had het erbij moeten vermelden maar het ging om me andere bandit de 650.(carbs van Keihin) De standaard uitlaat van de 400 vindt ik al luid genoeg. (de 650 is super stil) Maar voor de antwoord op je vraag: DE 400 is een 1993 P versie Europees model. De carbs zijn inderdaad hier wel af te stellen BST32 mikuni.

Ik heb 110 main jets in mijn bandit 400 i.c.m. een open uitlaat. Werkt perfect. Misschien met 107.5 beginnen dat zou ik nu doen.

Wat voor een 400 heb jij ook alweer? duits model of zo? Mijn 400 heeft gewoon clipjes op de naald, net zoals elke mikuni carb die ik ondertussen gehad heb.
 
Laatst bewerkt:
Ja dacht ik al :Y. Keihin heb ik ook gehad op mn GPZ, vergeet niet onder de schroefjes en het klepje te kijken in de gasnaaldbehuizing... lijkt net een geheel.

Oja dan heb je hoogst waarschijnlijk de 53 of zelfs 50pk versie (ipv 59pk) Ik heb BST33 van mikuni.
 
Laatst bewerkt:
Ja goeie zal ik doen! En inderdaad het is de 53 pk model. Volgens mij was de 59 pk de VV versie (duits model)
Ja dacht ik al :Y. Keihin heb ik ook gehad op mn GPZ, vergeet niet onder de schroefjes en het klepje te kijken in de gasnaaldbehuizing... lijkt net een geheel.

Oja dan heb je hoogst waarschijnlijk de 53 of zelfs 50pk versie (ipv 59pk) Ik heb BST33 van mikuni.
 
Beste Bandits!

Bij het reinigen van de carbs van de Bandit van mij vriendin kwam ik uit bij hetgene wat in onderstaand topic vermeld staat met foto's.

Carburateur vraagje Bandit 600N '99

Ik heb het idee dat er 25kw gasschuiven inzitten die zijn 'dicht gemaakt'. De dopjes wat erin zaten hebben losgelaten, sommige zaten nog vast. Klopt het dat dit 25kw gasschuiven zijn geweest? Heeft iemand nog originele gasschuiven liggen toevallig?

Zou dit ook een reden kunnen zijn dat motor met optrekken en rond de 90km/h een beetje inhoudt?

Alvast mijn dank!
 
Ja goeie zal ik doen! En inderdaad het is de 53 pk model. Volgens mij was de 59 pk de VV versie (duits model)
Nee alle modellen tot eind 1992 zijn 59pk, ongeacht VV of niet. VV = variable valve, die hebben vooral iets meer linear koppel.
Na 1992 zijn in japan door de 180km/h regel voor 400cc modellen naar 53hp teruggebracht. De duitse versie heeft in meerdere/alle jaren maar 50pk restricted, deze kan je dus de-restricten, kijk maar eens naar de binnenkant van je carb deksel! Met andere deksel heb je zo weer 59pk.

Beste Bandits!

Bij het reinigen van de carbs van de Bandit van mij vriendin kwam ik uit bij hetgene wat in onderstaand topic vermeld staat met foto's.

Carburateur vraagje Bandit 600N '99

Ik heb het idee dat er 25kw gasschuiven inzitten die zijn 'dicht gemaakt'. De dopjes wat erin zaten hebben losgelaten, sommige zaten nog vast. Klopt het dat dit 25kw gasschuiven zijn geweest? Heeft iemand nog originele gasschuiven liggen toevallig?

Zou dit ook een reden kunnen zijn dat motor met optrekken en rond de 90km/h een beetje inhoudt?

Alvast mijn dank!

Huuuh? Dat heb ik nog nooit gezien.
De slides worden meestal begrensd door in de deksel een plaatje te stoppen.
De vacuum wordt gedaan via de gaatjes aan de onderkant van de slide, daar kan je ook nog wel wat mee doen...maar zie niet waarom dat aan de zijkant zou kunnen zitten. De zijkant zit gewoon direct tegen je carb-body.

Maar ik weet het niet zeker want mijn GSX600F (bandit 600 blok, en zelfde carbs) had gewoon plastic slides.

edit: het lijkt wel op een zelf-gemaakte 25kW oplossing. Op een gegeven moment (als de gaatjes boven je carbbody uitkomen) zal hij gaan lekken door die gaatjes en gaat je slide niet verder omhoog. Ik denk dat die dopjes er daarna weer ingezet zijn voor vol vermogen. Ik zou ze er weer in zetten.
 
Laatst bewerkt:
Huuuh? Dat heb ik nog nooit gezien.
De slides worden meestal begrensd door in de deksel een plaatje te stoppen.
De vacuum wordt gedaan via de gaatjes aan de onderkant van de slide, daar kan je ook nog wel wat mee doen...maar zie niet waarom dat aan de zijkant zou kunnen zitten. De zijkant zit gewoon direct tegen je carb-body.

Maar ik weet het niet zeker want mijn GSX600F (bandit 600 blok, en zelfde carbs) had gewoon plastic slides.

edit: het lijkt wel op een zelf-gemaakte 25kW oplossing. Op een gegeven moment (als de gaatjes boven je carbbody uitkomen) zal hij gaan lekken door die gaatjes en gaat je slide niet verder omhoog. Ik denk dat die dopjes er daarna weer ingezet zijn voor vol vermogen. Ik zou ze er weer in zetten.

Het probleem is dat die dopjes niet mooi blijven zitten en er al per carb 2 eruit lagen. Ik wil het graag netjes oplossen en standaard, vol vermorgen, gasschuiven hebben. Weet je misschien waar ik deze (2e hands) kan krijgen?
 
Het probleem is dat die dopjes niet mooi blijven zitten en er al per carb 2 eruit lagen. Ik wil het graag netjes oplossen en standaard, vol vermorgen, gasschuiven hebben. Weet je misschien waar ik deze (2e hands) kan krijgen?
Los zal dat wel lastig zijn... zijn niet heel veel mensen die die los verkopen. Hopen dat hier iemand nog heeft / ebay / marktplaats / speuders

Trouwens, zie hier, zijn inderdaad 25kW schuiven, wordt blijkbaar dus wel vaker gedaan, alleen die dopjes zullen wel geimproviseerd zijn :+

25kw gasschuiven GSF600 Bandit

:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze er voor inzitten
En stuk beter. de oude orginele zijn vaak al doorgezakt.
 
Is de tank vol of bijna leeg?
Ik zou het benzine residu even aftappen uit de vlotterbakjes voor het starten en verse benzine in de tank.
Benzine kraan op pri en met een accu met genoeg prik starten.
Probeer je eerste startpoging (5 sec) even zonder choke, daarna rustig een beetje choke erbij geven.

Laat de motor wel even draaien of ga een stukje rijden nadat hij de 1e keer loopt
 
ik heb de tank toen bewust helemaal volgegooid, dan nog steeds benzine verwijderen?
Hmzz... beetje twijfelgeval. Afhankelijk van hoe vochtig de schuur was.
Ik heb meer twijfels over je carbs, daar zit wel lucht (en dus vocht) bij.
Ik zou op zn minst je carb bowls even aftappen.
Het beste is natuurlijk ook nieuwe olie..
 
Laatst bewerkt:
Helaas minder goed nieuws,

Vandaag mijn vriendin een rijles (proefles) cadeau gegeven.
Wij met z'n 2en op de motor erheen gereden. Motor daar netjes strak tegen de muur aan geparkeerd (voor je het weet rijdt er iemand tegen aan),
en wat gebeurd er: er rijdt GVD iemand vol er tegen aan (niet mijn vriendin gelukkig) :(

Resultaat, deuk in tank, blok beschadigd, stuur krom, voorpoot beschadigd, helm kapot, koppelingshendel kapot.
Ben er goed ziek van :(

Iemand een indicatie van de schade?

beeldmateriaal:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koppelingshendel ga ik straks ff kijken of ik die nog heb liggen.
Stuur kun je gelijk vervangen door een sbk stuurtje. Stuurt echt beter :Y :]
Kost ook maar een paar tientjes.
Blok is denk ik niet te repareren.
Tank zou ik een goeie gebruikte voor opzoeken als ik jou was.

Hoe kun je trouwens zo hard tegen een stilstaande fiets aanrijden?! :X |(
Diegene is in een dwangbuis afgevoerd neem ik aan? B|
 
Nooo.... gewoon doorgereden dus? geen briefje of wat?
Nee, een deelnemer van de rijles is er vol tegen aan gereden, nog steeds onbegrijpelijk hoe...
Als mijn motor daar niet stond was hij door de gevel heen gereden denk ik :S

Is allemaal verzekeringswerk gelukkig.
 
Kun je er niet een voordeeltje uit slaan door schade uit te laten betalen en zelf de boel te fixen?

Als je met een krasje op de vork en op het blok kunt leven dan is het inderdaad nog wel een keer op te lossen met het werk wat je beschrijft!

Maar wel balen inderdaad.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan