Ein-de-lijk heb ik weer wat tijd kunnen vinden om aan de Bandit te spenderen

Het arme ding stond er al een paar weken zo bij:

De afgelopen tijd heb ik tussendoor de boutjes ontdaan van de oude schroefdraadborging, de velg schoongemaakt en nog wat dat soort kleine klusjes. Vanmorgen de nieuwe remschijven op de velgen gemonteerd, en vanmiddag het voorwiel er weer tussen gerold. Allemaal probleemloos verlopen, de zandzakken zijn weer van de buddy af en hij leunt weer vertrouwd op zijn voorwiel

Ja inderdaad, het voorwiel zit er dan wel weer tussen, nu missen er weer wat andere onderdelen. Nadat ik een paar weken terug het wiel eruit haalde, probeerde ik de zuigers van de remklauwen in te duwen. Dit ging echt voor geen (milli)meter. Na wat verdere inspectie zag ik dat de zuigers ook wel erg smerig waren. Nu liepen de remmen al wat aan zonder dat ik daar tijdens het rijden echt iets van merkte. Met de nieuwe schijven (die al gauw ruim een millimeter dikker zijn dan de oude) ben ik bang dat dit wel problemen op gaat leveren. Tijd voor een wat grondiger onderhoud aan de remklauwen dus!

En die liggen er klaar voor. Een hele revisiekit bestellen (á +/-50 euro per remklauw) leek me een beetje overdreven. Het enige wat ik echt nodig heb zijn de nieuwe stofkeringen en oliekeringen. Die heb ik dus voor $15,- op Ebay gevonden, wich is nice. Afgelopen week vielen ze in de brievenbus
Mijn handen jeuken om ze uit elkaar te halen, maar morgen eerst naar de Motorbeurs!