Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Aardig stil hier. Probeer toch nog een andere vraag. Wellicht iemand wel ervaring mee gehad.

Wie heeft de progressieve achterveer mod uitgevoerd volgens Unruled zijn handleiding (op pagina 1) en tevens verhoogd doormiddel van kortere dogbones? Volgens moet dit technisch mogelijk zijn, of zie ik iets over het hoofd.

Beiden heb ik.
Daarbij zelfs geholpen door Unruled.
Het was even een gepruts maar hij stuurt er een stuk scherper door.
 
Beiden heb ik.
Daarbij zelfs geholpen door Unruled.
Het was even een gepruts maar hij stuurt er een stuk scherper door.

Mooi! Wellicht kan jij mij meer informatie geven. Situatie;

Bandit 1200 gekocht onlangs van forumlid met progressieve mod zoals beschreven door Unruled met gsxr1000 k5 veer. Daarin staat dat je langere dogbones moet maken van 20 a 21 cm. 20cm zit er bij mij op. Dit is te laag voor mij. Kan ik deze simpelweg vervangen voor kleinere/kortere?

Hoe lang zijn die van jou met welke veer?
 
Aardig stil hier. Probeer toch nog een andere vraag. Wellicht iemand wel ervaring mee gehad.

Wie heeft de progressieve achterveer mod uitgevoerd volgens Unruled zijn handleiding (op pagina 1) en tevens verhoogd doormiddel van kortere dogbones? Volgens mij moet dit technisch mogelijk zijn, of zie ik iets over het hoofd.
Ja ik op de 750r en uiteraard unruled zelf :+ wat wil je weten? (evt ff mailen kijk niet vaak meer op mf)
 
Iemand nog op zoek naar een Bandit 1200 of weet je nog iemand?

Ik verkoop de mijne Het is wel de gekuipte S uitvoering, maar voor degene die een naked willen heb ik er alvast een koplamp bij.

Het is een zilveren 1200S met 61.432 km.

De Bandit ziet er netjes uit en is goed onderhouden.

De technische staat:

De kleppen zijn gesteld bij 52.000 km.

Einde 2015 zijn de banden vernieuwd en achterremblokken, ketting en tandwielen vervangen.

In 2016 zijn vervangen: olie en oliefilter, k&n luchtfilter gereinigd en ingeoliëd, koppelings- en remvloeistof, voorremblokken.

De motor is voorzien van handvatverwarming, 12 voltaansluiting, scottoiler automatisch ketting smeersysteem, ingebouwde knipperlichten, led achterlicht, stalen remleidingen, progressieve voorvering van Wilbers, GSX-r 1000 achterveer, undertail, kentekenplaathouder, Termignoni einddemper, set bagagetassen(1 x gebruikt).

Originele demper en achterkant worden erbij geleverd.
full


EDIT: uiteraard stalen remleidingen. Ook zijn de bouten van de bochten vervangen omdat deze de neiging hebben zich helemaal vast te corroderen.
En een heleboel foto's als je een pb stuurt.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag mede bandit rijders.
ik zal me ff voorstellen
ben 40 jaar
woonachtig in de regio Eindhoven en rijd al ruim een jaar een
bandit 1200 uit 98

ik heb een vraag of er meer ervaring mee is maar ik heb laatst
een voorvork geplaatst van een hayabusa uit 2001.
Nu ben ik aan het klooien met het voorwiel
Aangezien de as veel dikker is dan de originele.
Heb al andere lagers gemonteerd dat was zo gepiept .
Nu zit ik met de km opnemer en de afstands bus die niet passen.
Kan ze wel uit laten draaien maar de nok van de km opnemer heeft geen borging meer .
De originele hayabusa opnemer heb ik er helaas niet bij
Alvast bedankt!
 
Goedendag mede bandit rijders.
ik zal me ff voorstellen
ben 40 jaar
woonachtig in de regio Eindhoven en rijd al ruim een jaar een
bandit 1200 uit 98

ik heb een vraag of er meer ervaring mee is maar ik heb laatst
een voorvork geplaatst van een hayabusa uit 2001.
Nu ben ik aan het klooien met het voorwiel
Aangezien de as veel dikker is dan de originele.
Heb al andere lagers gemonteerd dat was zo gepiept .
Nu zit ik met de km opnemer en de afstands bus die niet passen.
Kan ze wel uit laten draaien maar de nok van de km opnemer heeft geen borging meer .
De originele hayabusa opnemer heb ik er helaas niet bij
Alvast bedankt!

Eerst een foto :+
 
Voor mijn Bandit uit 1999 ben ik op zoek naar de koplamp beugels.
Toen ik mijn Bandit kocht ( gsf600n )was deze voorzien van een streetfighter kuipje.
Hierdoor mis is de orginele aluminium koplampbeugels.
Heeft iemand deze liggen of weet iemand een adres waar deze te koop zijn.
Of weet iemand ook wat de orginele kosten.
Je hebt uiteraard losse beugels voor om je voorpoten maar ik wil graag de orginele.
Ik hoor graag van jullie
 
Iemand interesse in de volgende delen?
Voorvorkpoten met wilbers veren.
Voorvelg met remschijven (band word er nog vanaf gehaald)
GSXR750 rempomp met bandit remklauwen en stalen remleidingen
Leovince einddemper met puup

Komt van een Bandit 600 bouwjaar 2001



 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in de volgende delen?
Voorvorkpoten met wilbers veren.
Voorvelg met remschijven (band word er nog vanaf gehaald)
GSXR750 rempomp met bandit remklauwen en stalen remleidingen
Leovince einddemper met puup

Geen interesse, maar misschien handig om bij te zetten waar het vanaf komt. ;)

:W
 
Voor mijn nieuwe Bandit waar nog de originele (zwakke) koppeling in zit zojuist vervangende koppeling binnen gekregen. Komt van een RF900R af.

000000107926-1.jpg
 
Iemand nog op zoek naar een Bandit 1200 of weet je nog iemand?

Ik verkoop de mijne Het is wel de gekuipte S uitvoering, maar voor degene die een naked willen heb ik er alvast een koplamp bij.

Het is een zilveren 1200S met 61.432 km.

De Bandit ziet er netjes uit en is goed onderhouden.

De technische staat:

De kleppen zijn gesteld bij 52.000 km.

Einde 2015 zijn de banden vernieuwd en achterremblokken, ketting en tandwielen vervangen.

In 2016 zijn vervangen: olie en oliefilter, k&n luchtfilter gereinigd en ingeoliëd, koppelings- en remvloeistof, voorremblokken.

De motor is voorzien van handvatverwarming, 12 voltaansluiting, scottoiler automatisch ketting smeersysteem, ingebouwde knipperlichten, led achterlicht, stalen remleidingen, progressieve voorvering van Wilbers, GSX-r 1000 achterveer, undertail, kentekenplaathouder, Termignoni einddemper, set bagagetassen(1 x gebruikt).

Originele demper en achterkant worden erbij geleverd.[afbeelding]

EDIT: uiteraard stalen remleidingen. Ook zijn de bouten van de bochten vervangen omdat deze de neiging hebben zich helemaal vast te corroderen.
En een heleboel foto's als je een pb stuurt.

Ik had er wel rekening mee gehouden, maar toch zijn er achterlijken die €1600,00 voor de Bandit bieden.
Terwijl hij helemaal klaar en af is.
Technisch dan.
Kuip er op of er af is een kwestie van smaak.
 
Dag Allen, Van de week weze toeren op de veluwe. Echt een aanrader! Helaas had ik op een paar plekken bij het wegrijden last van het niet willen starten van de motor. De startmotor draaide heel zwak. Soms deed hij het gewoon en anders moest ik de motor aanduwen,.

Nu ik weer thuis ben had ik besloten om het probleem uit te zoeken. De startrelais werkte. Deze klikte gewoon en de batterij nagemeten en die werkte naar behoren. Aansluitingen gecontroleerd op corrosie. Uiteindelijk niks gevonden. Daarna toch besloten de startmotor los te halen en uit elkaar te halen. Alles was zwart van binnen en vond allerlei kleine stukjes magneten. Uiteindelijk het probleem gevonden...

Een van de 4 grote magneten was losgekomen van de behuizing en bleek stuk te zijn.


full


Ik vroeg me af of iemand weet of de startmotor zal werken als ik maar een deel van de magneet erin teruglijm.. Of moet ik maar gewoon een nieuwe startmotor kopen..
 
Laatst bewerkt:
Hoi Walter hier,

Ik ben al wel eens kort actief geweest hier maar dacht ik haal het weer eens op.
Sinds een jaar rijd ik op een oudere bandit van '97
Ooit een sport maar kocht hem als naked.
Eenmaal in bezit meteen wat gaan "hakken en zagen"
- kortere dogbones
- kleine knippers
- racey streep erop
- sb stuur
- met plasti-dip de tellers, koplamp en zijkappen deels zwart gemaakt
- achterkant aangepast, tasbeugels eraf gezaagd, taartschep eraf en kontje met alu netjes gedicht en plaat weer bevestigd.
Helaas optisch niet de beste bandit maar daar was de prijs ook naar.
paar foto's van wat modificaties:

full

full

full

full

full


Morgen gaat de motor voor onderhoud naar een lokale zaak.
Er zit nu nog een 150 achterband op en vroeg mij af wat de maximaal mogelijke breedte is. 170?
Daarbij wil ik wanneer de beurt enigzins meevalt er een andere demper opzetten. Het is en blijft een budgetbandit dus om de helft van het aanschafbedrag uit te geven aan een demper... dat gaat 'm niet worden.
Nu kwam ik Danmoto tegen, geinge dempers voor een geinige prijs.
Iemand hier ervanring mee?
Nappertje, wat wil jij hebben voor de aangeboden demper, of al verkocht?
 
Hoi Walter hier,

Ik ben al wel eens kort actief geweest hier maar dacht ik haal het weer eens op.
Sinds een jaar rijd ik op een oudere bandit van '97
Ooit een sport maar kocht hem als naked.
Eenmaal in bezit meteen wat gaan "hakken en zagen"
- kortere dogbones
- kleine knippers
- racey streep erop
- sb stuur
- met plasti-dip de tellers, koplamp en zijkappen deels zwart gemaakt
- achterkant aangepast, tasbeugels eraf gezaagd, taartschep eraf en kontje met alu netjes gedicht en plaat weer bevestigd.
Helaas optisch niet de beste bandit maar daar was de prijs ook naar.
paar foto's van wat modificaties:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Morgen gaat de motor voor onderhoud naar een lokale zaak.
Er zit nu nog een 150 achterband op en vroeg mij af wat de maximaal mogelijke breedte is. 170?
Daarbij wil ik wanneer de beurt enigzins meevalt er een andere demper opzetten. Het is en blijft een budgetbandit dus om de helft van het aanschafbedrag uit te geven aan een demper... dat gaat 'm niet worden.
Nu kwam ik Danmoto tegen, geinge dempers voor een geinige prijs.
Iemand hier ervanring mee?
Nappertje, wat wil jij hebben voor de aangeboden demper, of al verkocht?

Lekker geknutseld zo te zien en goed geslaagd. Erg leuk die stripes. Plasti-dip al naar gekeken (filmpies) hoe is jouw ervaring hiermee? Kan ook weer makkelijk eraf gehaald worden?

170 kan maar ik vond het niet prettig rijden. 160 altijd gehad op mijn 1200.
 
Laatst bewerkt:
Heb het nog niet weer verwijderd maar het resultaat is mooi.
Je kan er zonder enige spuit ervaring echt een strak eind resultaat mee bereiken.
Helaas is het niet schuur/slijt bestendig, dit maakt de plaatsen waar je het kan gebruiken beperkt.
Ik had het op de behuizing van de tellers gespoten en in de zomer na een dagje broeien onder de hoes trok ik de hoes er wat onbehouden vanaf en schuurde zo de laag plasti van m'n tellers. Voordeel is dat het makkelijk weer te repareren, overspuiten is. En een busje kost je 14 euro...
 
Een vriend had 2 Danmoto dempers op zijn Monster900 en die dingen maakten echt een hels kabaal. Hij heeft ze er weer afgehaald, en ik kan je vertellen dat ik dat niet erg vond, als je dicht achter hem reed dan dreunde de helm van je kop bij sommige toerentallen!

Hoe het bij de B600 is met hun dempers weet ik niet maar er is weinig demping bij vrees ik.
Let er wel op, ze hebben geloof ik geen e-keur (vandaar ook de kleinere prijs) dus Duitsland mag je al niet meer in dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan