GPZ 750 erg dorstig

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Mijn onlangs aangeschafte Kawasaki GPZ750 Unitrac van 1987 is nogal dorstig. Bij normaal rijden zit ik qua verbruik op de 1:13 a 1:14, nogal veel voor deze motor lijkt mij. Ik rijd wel veel op de snelweg en het apparaat heeft maar 5 versnellingen. De motor is origineel op een 4-1 laser uitlaat na.

2mo36vp.jpg


2lihk6o.jpg


Wat heb ik al gedaan:

- Kleppen gesteld
- Carburateurs ultrasoon gereinigd, sproeiers 2 slagen uit en gesynchroniseerd
- Nieuwe bogies
- Vacuumslangen en dopjes op de carbs nagekeken
- Rubber hoezen tussen carbs en blok zijn door de vorige eigenaar al vernieuwd, er gebeurd ook niets als je er met remmenreiniger op spuit.

Iemand verder nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilter controleren.

En slijtage bekijken in naalden/mengbuizen.

wat zou eigenlijk een acceptabel verbruik zijn voor deze motor?
 
@Duke.

Je zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar voor zover ik me kan herinneren stonden die dingen eigenlijk al meteen bekend vanwege het hoge brandstofverbruik.
 
Niet om een topic te kapen hoor, maar nu we het over verbruik hebben.
Ik was echt verbaasd over mijn africa twin met 73k op de teller op vakantie, door de dorstige motor van mijn zwager tankte we in Noorwegen om de 200 km en bij mij ging er dan minder dan 4 liter in, dat wil dus zeggen ongeveer 1 op 25. Ik was erg verbaasd terwijl ik toch zo'n 60 kilo bepakking mee sleepte.

Dus reed je veel snelweg dan kan ik het me voorstellen of reed je binnendoor 1 op 13, dat is wel veel namelijk. Op de snelweg rijd je dan al gauw hoog in toeren zonder een 6e versnelling.
 
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het verbruik zo rond de 1:18 zou moeten zijn, maar misschien ging dat ook wel over een gpz550 :+. Ik weet dus niet of dit normaal is, maar als het hoort dan kan ik er weinig aan veranderen he 8-).

Slijtage van de naalden en mengbuizen was volgens mij normaal.

Mijn RSV Verbruikt zo rond de 1:15, maar ik heb dan ook wel een ouwelullen rijstijl.
 
Als je de testen uit die tijd erop naleest komt het verbruik zo'n beetje uit op 1 op 17 a 1 op 18.

als de fiets al veel gelopen heeft toch maar doen wat al is aangegeven, naalden enz. controleren.
 
@Duke.


Ik lees net een test die in Amerika uitgevoerd is. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp maar daarin staat het volgende te lezen:
Compared with the rest of the class, then, the Kawasaki is geared tall, which hurts dragstrip and roadrace performance (at least until the sprockets are changed by the owner) but helps mileage. On our mileage test loop, the Kawasaki returned 52 mpg.

In mijn beperkte kennis van het Engels betekent mpg zoiets als Miles Per Gallon. Dus dan kom je inderdaad op 1 op 13-14 uit.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...CwDG1jw74fnygh0HQ&sig2=x0f0Kb79y7FvY-BVnRtP6w


Nu betreft het hier wel een test die(blijkbaar)in 1984 uitgevoerd is, maar ik denk dat dat zoveel niet uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:
@Duke.


Ik lees net een test die in Amerika uitgevoerd is. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp maar daarin staat het volgende te lezen:
Compared with the rest of the class, then, the Kawasaki is geared tall, which hurts dragstrip and roadrace performance (at least until the sprockets are changed by the owner) but helps mileage. On our mileage test loop, the Kawasaki returned 52 mpg.

In mijn beperkte kennis van het Engels betekent mpg zoiets als Miles Per Gallon. Dus dan kom je inderdaad op 1 op 13-14 uit.
Je kennis van het Engels is dan i.i.g. beter dan je rekenvaardigheid.

52 Mls/ (US)Gallon = 52*1.609344/3.7854 => 22 Km/L
 
Terug
Bovenaan Onderaan