tandwiel achterwiel onwrikbaar vast

Kluut

MF'er
21 jun 2012
36
0
Hallo


Ik ben bezig een nieuwe tandwielen- en kettingset op mijn motootje (transalp xl700va) te installeren maar zit nu met een probleem:

Het tandwiel achteraan zit met 6 inbusbouten en 6 bouten vastgedraaid. Ik krijg deze gewoon niet los.
Ik heb nu een nachtje in kruipolie laten weken maar krijg er nog geen beweging in. Ik durf er niet met mijn gasbrandertje op gaan.

Iemand tips?

Grts
Frederik
 
Hoi

Hier 2 foto's:

Dropbox - motowiel1 (1).jpg
Dropbox - motowiel1 (2).jpg

In mijn repair manual wordt nochtans niet gesproken over loctite op die bouten.
De tandwieldrager kan helaas niet los.
Platte ringsleutel op de moeren zetten, die past daar makkelijk tussen. En dan ff wat kracht zetten en het komt echt wel los.

~[edit]
die tandwieldrager moet je er zo uit kunnen trekken, wat meer spek eten!!
CE_21039_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn oude Blade heb ik de tandwieldrager heet gestookt met een gasbrander, de compressor opgevoerd naar 9 bar, de slagmoersleutel vol gegoten met olie en daarna net zo lang ratelen tot het los komt. Het kwam niet de eerste keer los. Wat een hoerenklus.
Ik heb het nieuwe tandwiel zonder loctite gemonteerd. Het blijft gewoon zitten.
 
Hoi

Hier 2 foto's:

Dropbox - motowiel1 (1).jpg
Dropbox - motowiel1 (2).jpg

In mijn repair manual wordt nochtans niet gesproken over loctite op die bouten.
De tandwieldrager kan helaas niet los.

die tandwiel drager kan wel degelijk los. hij zit nu waarschijnlijk gekleefd aan de transmissie dempers. probeer het eens met een stuk hout van een meter ofzo onder de tandwiel en op de rand van je velg, volgens mijn druk je hem er zo uit.
 
De tandwieldrager kan idd toch los!

Dat maakt het zaakje stuk eenvoudiger. Als alles goed gaat kan ik morgen weer lekker rijden. :] 8-)

Bedankt voor de hulp!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan