Motor-Forum

Select Forum

Racen op een Sp1

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Zijn er hier nog mensen die trackdays rijden op een sp1 of aan een competitie meedoen?

Ik heb in 2011 voor het laatst serieus geraced, maar wil het nu wel weer oppakken met een sp1. Lijkt me wel dikke lol op een (na huidige standaard) log zwaar ding te racen. Wil geen ONK meer rijden, maar voor de leuk en gezelligheid wat circuitdagen en een BOTT als er nog zoiets is?

Op wat sp1/2s na tijdens circuitdagen zie ik alleen nog een enkele rsv-mille eens voorbijkomen en de nodige duc's. Toch zonde om niet te gaan racen met deze "oer" superbike?

Dus sp1 rijders laat je horen en deel je mening hier *D

Reg. datum:
06 mrt. 2008
Yep, af en toe circuit dagje.mms_img-8697266121.jpg

Reg. datum:
06 mrt. 2008
Vorige maand mijn vering aangepast op mijn gewicht en een quickshifter erop gezet.mms_img5706542861.jpg

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
Ik heb de 13e van september een circuitdag geboekt, maar ik probeer eerder niet om te vallen in de bochten dan dat ik er hard doorheen ga :P
SPeentjuuhhhhhh

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Mooie kleurstelling zo! Die van mij net matzwart gespoten. Was een racekuip met al wat schade dus hoe die in de lak staat maakt me niet zoveel uit :P technisch is die dik in orde.

Vering is nog standaard bij mij. Paar jaar geleden eens op Hockenheim gereden omdat mn stock600 stuk was en dat ging bovenverwachting netjes met de Sp1, dus eerst maar zo gelaten. Tandwielverhouding is nu 15/43 de 13e maar ff testen of dat wat uitkomt op Assen. Welke verhouding heb jij voor Assen erop?

quote:
brandhieris brandaris schreef op 08 augustus 2016 @ 15:09:
Vorige maand mijn vering aangepast op mijn gewicht en een quickshifter erop gezet.[afbeelding]

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Tof! Ik heb ook net geboekt voor de 13e via racecracks.nl Als je maar lol hebt toch! Welke groep zit je?

quote:
JB1 schreef op 08 augustus 2016 @ 15:13:
Ik heb de 13e van september een circuitdag geboekt, maar ik probeer eerder niet om te vallen in de bochten dan dat ik er hard doorheen ga :P

Nou moe?!

Reg. datum:
22 jun. 2010
Je kan ook meerijden in de BOTT revival, maar ZAC is ook geen probleem. :)

En je bedoeld dat een SP-1 een logge fiets is? Ik denk dat daar makkelijker een fijne stuurfiets van te maken is dan een huidige 1000 4-cilinder.... allemaal 180pk+ maar ook rijklaar +/- 180 kilo -O- -O- Dat zullen nooit echte racers worden....

Zo'n SP-1 is tenminste speciaal ontwikkeld om het sbk/twin kampioensschap naar Honda te brengen. Genoeg pk's aan boord waar ook nog fatsoenlijk mee te racen/sturen valt. :Y ;)
KTM RFS 450 sm / 600 SRAD '98 / KTMito supermono en KTM 990 lc8 supertwin projecten.

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
quote:
Benjamin_Sp1 schreef op 10 augustus 2016 @ 19:25:
Tof! Ik heb ook net geboekt voor de 13e via racecracks.nl Als je maar lol hebt toch! Welke groep zit je?

[...]

1+ :Y
SPeentjuuhhhhhh

Reg. datum:
26 mei. 2002
Mooie motor! Hopelijk ga je er veel plezier mee krijgen!

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Tof, eerste keer op Assen?

quote:

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Thnx! We gaan het zien, kijken of ik de weg nog weet op Assen :+

quote:
Fast Forward schreef op 11 augustus 2016 @ 12:52:
Mooie motor! Hopelijk ga je er veel plezier mee krijgen!

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
quote:
Benjamin_Sp1 schreef op 15 augustus 2016 @ 22:39:
Tof, eerste keer op Assen?

[...]

Haha, nee, de 5e keer met de Sp nu oid, alleen ben ik na een crash paar jaar terug langzaam gaan rijden, dus wil weer gevoel voor bochtentechniek gaan opdoen daar :)
SPeentjuuhhhhhh

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Ga wel ff kijken of het wat wil de 13e en dan eens zien voor komend jaar :) Endurance racen trek me heel erg...

ik heb de SP nu flink aangepast en hij moet nog op de weegschaal, maar vergeleken met m'n oude superstock 600 Honda voelt die nog "log" :+ Eerst maar wat testen straks en dan eens zien hoe het uitpakt met sturen, grip, tandwielverhouding enz...

Het is wel een heerlijk smeuïge fiets en hij past mij precies :]

quote:
g-flater schreef op 10 augustus 2016 @ 19:51:

En je bedoeld dat een SP-1 een logge fiets is? Ik denk dat daar makkelijker een fijne stuurfiets van te maken is dan een huidige 1000 4-cilinder.... allemaal 180pk+ maar ook rijklaar +/- 180 kilo -O- -O- Dat zullen nooit echte racers worden....

Zo'n SP-1 is tenminste speciaal ontwikkeld om het sbk/twin kampioensschap naar Honda te brengen. Genoeg pk's aan boord waar ook nog fatsoenlijk mee te racen/sturen valt. :Y ;)

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Aha oke, goed bezig :) Geen verkeerde plek daarvoor om weer gevoel op te doen :] :9 Kom je vast wel ff tegen die dindsdag!

quote:
JB1 schreef op 15 augustus 2016 @ 22:41:

[...]

Haha, nee, de 5e keer met de Sp nu oid, alleen ben ik na een crash paar jaar terug langzaam gaan rijden, dus wil weer gevoel voor bochtentechniek gaan opdoen daar :)

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
quote:
Benjamin_Sp1 schreef op 15 augustus 2016 @ 22:53:
Aha oke, goed bezig :) Geen verkeerde plek daarvoor om weer gevoel op te doen :] :9 Kom je vast wel ff tegen die dindsdag!

[...]

Yes, rood/zwarte SP1, staat in de buurt van een metallic paarse golf 3, ik loop dan ook wel ergens rond :Y
SPeentjuuhhhhhh

SP-1

Reg. datum:
11 mrt. 2009
Ook hier een paar keer een circuitdag gedaan op de SP1.
2x Lelystad en 1x Assen.
Zou graag nog een keer op Zolder willen rijden, vooral omdat dat voor mij redelijk dicht bij is.
Maar ja, dat eeuwige tijdgebrek... 8-)

Mijn tijden zijn niet snel, maar ik rij zo hard als ik durf.
Dus voor mijn gevoel, ga ik ontiegelijk snel (totdat de instructeur weer eens rustig achterom kijkt of ik het tempo kan volgen, of door iemand even buitenom ingehaald word alsof ik stil sta, terwijl ik het licht uit mijn ogen rijd... _O- )

Maar ik vind het geweldig om te doen en tank er zelfvertrouwen mee en daar gaat het mij om.
Yahaha XJ750Seca - Yamaha XT250 - Kawasaki ZXR750 - Kawasaki GPZ1000RX - Suzuki GSXR1100 SF - Suzuki GSXR750 - Kawasaki ZX9R - Honda VTR1000SP1

De drie G's Gas, Grip en

Reg. datum:
08 sep. 2012
Afgelopen CRT dag 11 aug in Assen waren er zeker 2 x SP1 en 2 x SP2.
Alleen jammer van de vele regen die er viel en daardoor was het erg glad.
En dat is niet iets voor mij, veel glijden tijdens het aanremmen en uitbreken tijdens het gas geven.
clubtrainer wijzigde dit bericht op dinsdag 16 augustus 2016 11:08 (1%)
Denk aan de drie G's Gas, Grip en Geluk *** Rond Sachs, KTM, CR250, XL250, XL500, XR600L, Shadow 750, KTM 640 LC4, CBR 600, CRB 900, VTR SP1, CBR 1000, Kawasaki Z1000, Transalp XL650V, VTR SP1, VTR SP2, HD V-Rod & CBR 600 FS (sport)

Reg. datum:
27 apr. 2007
quote:
g-flater schreef op 10 augustus 2016 @ 19:51:

BotT revival gaat 'm denk ik niet worden, dat is voor motoren gebouwd tot 2000. Super leuk initiatief wel. Ik heb vroeger BotT gereden, één van de redenen om te stoppen voor mij was de komst van de Firestorm, met standaard al 110pk in de showroom... had ik zoiets van: daarmee kan elke idioot me zoek rijden, laat maar.
Ciao! Robert Yamaha SR500 Special - Laverda 500 (572cc) - Laverda 1200 - Laverda 750 (860cc) - Laverda OR600 Atlas - Yamaha SZR660 - Yamaha SZR660 - Suzuki SV650S - Honda VTR1000 SP1 - Honda VTR1000 SP2

Nou moe?!

Reg. datum:
22 jun. 2010
quote:
SZRobert660 schreef op 16 augustus 2016 @ 09:27:

[...]

BotT revival gaat 'm denk ik niet worden, dat is voor motoren gebouwd tot 2000. Super leuk initiatief wel. Ik heb vroeger BotT gereden, één van de redenen om te stoppen voor mij was de komst van de Firestorm, met standaard al 110pk in de showroom... had ik zoiets van: daarmee kan elke idioot me zoek rijden, laat maar.

Bott revival heeft een beetje moeite om aan een vol startveld te komen. Er worden op dit moment ook bijv 1098's toegelaten en met een 999 zijn ze ook erg blij. Alleen de leeftijdsgrens van de coureur houden ze wel strak aan.
Ik heb het altijd een geweldige klasse gevonden de Bott, alleen toen ik er aan toe was werd de klasse opgeheven. Ik heb toen nog ff in de supermono rond gereden, maar met een Bott machine heb je veel meer mogelijkheden om tussen bijv supersports en sbk's te trainen. Maar ik krijg dus nu alsnog mijn kans. *O*
Maar voor de Firestorm hoefde je niet bang te zijn. Want die scheurde vanzelf binnen een jaar uitelkaar, en het frame qua sturen was ook al niet geschikt voor racegebruik. O-)
KTM RFS 450 sm / 600 SRAD '98 / KTMito supermono en KTM 990 lc8 supertwin projecten.

een 400 waarom geen 600

Reg. datum:
25 sep. 2014
Hey,
Ik lees toevallig mee, maar nog iemand die (clubtrainer) 11 aug op Assen was. Het weer was inderdaad knap waardeloos. Ik reed op een cbr400rr. Er reden inderdaad diverse sp's mee.

Reg. datum:
27 apr. 2007
quote:
g-flater schreef op 17 augustus 2016 @ 19:32:

[...]

Bott revival heeft een beetje moeite om aan een vol startveld te komen. Er worden op dit moment ook bijv 1098's toegelaten en met een 999 zijn ze ook erg blij. Alleen de leeftijdsgrens van de coureur houden ze wel strak aan.
Ik heb het altijd een geweldige klasse gevonden de Bott, alleen toen ik er aan toe was werd de klasse opgeheven. Ik heb toen nog ff in de supermono rond gereden, maar met een Bott machine heb je veel meer mogelijkheden om tussen bijv supersports en sbk's te trainen. Maar ik krijg dus nu alsnog mijn kans. *O*
Maar voor de Firestorm hoefde je niet bang te zijn. Want die scheurde vanzelf binnen een jaar uitelkaar, en het frame qua sturen was ook al niet geschikt voor racegebruik. O-)

Inderdaad een geweldige klasse, super veel plezier gehad, erg gezellig ook. Maar supermono heb ik ook altijd erg gaaf gevonden.
Ciao! Robert Yamaha SR500 Special - Laverda 500 (572cc) - Laverda 1200 - Laverda 750 (860cc) - Laverda OR600 Atlas - Yamaha SZR660 - Yamaha SZR660 - Suzuki SV650S - Honda VTR1000 SP1 - Honda VTR1000 SP2

De drie G's Gas, Grip en

Reg. datum:
08 sep. 2012
quote:
Soldierdog schreef op 17 augustus 2016 @ 20:55:
Hey,
Ik lees toevallig mee, maar nog iemand die (clubtrainer) 11 aug op Assen was. Het weer was inderdaad knap waardeloos. Ik reed op een cbr400rr. Er reden inderdaad diverse sp's mee.

Dus we gaan voor een herkansing :] . . . wanneer zal wel 2017 worden.
Denk aan de drie G's Gas, Grip en Geluk *** Rond Sachs, KTM, CR250, XL250, XL500, XR600L, Shadow 750, KTM 640 LC4, CBR 600, CRB 900, VTR SP1, CBR 1000, Kawasaki Z1000, Transalp XL650V, VTR SP1, VTR SP2, HD V-Rod & CBR 600 FS (sport)

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
Hoe ging de circuitdag?
Waren nog best een zooi SP's te vinden he :)
SPeentjuuhhhhhh

een 400 waarom geen 600

Reg. datum:
25 sep. 2014
11 aug was nat... vooral er voor zorgen dat het gas voorzichtig beroerd werd. 3 sept heb ik mijn herkansing gehad en weer mijn rondetijd aangescherpt :)

Reg. datum:
25 mrt. 2005
Was een mooi dagje gisteren! Goed vol kunnen houden met de hitte, maar de sp1 had het zwaar O-)

Leuk nog een paar mensen van hier gesproken te hebben! Ferry herkende mij niet eens meer na 5 jaar ofzo :+ Wel super bedankt dat ik nog even je borgpen kon lenen de laatste sessie :}

Hier nog een filmpje van een van de sessies 8-) :]

https://www.youtube.com/watch?v=DWh48eY3wBA

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.