Racen op een Sp1

Was een mooi dagje gisteren! Goed vol kunnen houden met de hitte, maar de sp1 had het zwaar O-)

Leuk nog een paar mensen van hier gesproken te hebben! Ferry herkende mij niet eens meer na 5 jaar ofzo :+ Wel super bedankt dat ik nog even je borgpen kon lenen de laatste sessie :}

Hier nog een filmpje van een van de sessies 8-) :]


Ik stond naast die jongen met de 600RR, wij gingen er ook vlot vandoor.
Maar ik had in het racecrack topic al gelezen dat je er nog eentje had gevonden.

Toch wel heel knap dat je hem bent kwijtgeraakt :P
 
haha ja klopt! Ja kon een pen van Ferry lenen gelukkig ff :} Kon de laatste sessie nog ff vlammen daardoor.

Hij zal losgetrild zijn, de standaard pennen kan je ook niet lekker borgen. Ik zal een paar laten maken die wel te borgen zijn, misschien ook wat voor de mede SP1/2 rijders die racen?

Ik stond naast die jongen met de 600RR, wij gingen er ook vlot vandoor.
Maar ik had in het racecrack topic al gelezen dat je er nog eentje had gevonden.

Toch wel heel knap dat je hem bent kwijtgeraakt :P
 
Hoe staat de motor er nu bij Benjamin? Foto's?
Wel benieuwd hoe m'n oude racertje erbij staat en wat je er nadien nog aan gedaan hebt.

Groeten Martijn
 
He Hoi!,

Leuk evenement! Dit jaar gaat me niet meer lukken, maar ga voor komend seizoen zeker even polsen of ik hier mee kan rijden. Bedankt voor je bericht! Als ik vragen heb kom ik er zeker even bij je op terug :)

Hallo,

We racen al een aantal jaren de Superclasixx bij ARTMOTOR. De sp1 is daarin ook toegelaten. Leuk racen tegen zeg maar gelijkwaardige motoren. Dit jaar is er nog een weekend.

Art Motor - Racing with friends

Filmpje van de het Biktoberfest van vorig jaar.


Laat maar weten als je nog vragen hebt.
 
Hoe staat de motor er nu bij Benjamin? Foto's?
Wel benieuwd hoe m'n oude racertje erbij staat en wat je er nadien nog aan gedaan hebt.

Groeten Martijn

Hey Martijn! ik moet nog ff foto's maken :+ Kuipen zijn inmiddels matzwart geworden, heb er een Leovince uitlaatsysteem van voor tot achter opgezet en een quickshifter gemonteerd. Oja, ook de durbahn airbox zit erop nu. Hij moet eigenlijk nog even op de testbank. voelt redelijk goed aan, maar mist nog wat op top. Schrijf er liever zelf even een goede mapping voor.

Heb jij de sp2 nog? 8-)
 
Vandaag op Circuit Zolder gereden.
Was ook een Belgische SP rijder.
Veel positieve reacties gekregen.

Helaas maar een paar rondjes vrij kunnen rijden.
4e sessie (1e vrij rijden sessie) was binnen een ronde al klaar.
2 rijders gevallen en dus einde oefening.

5e sessie volgens mij maar een minuut of 10 kunnen rijden.
Lag in de 1e bocht een motor in de grindbak.
2 ronden gele vlag en toen rood.

Al met al wel leuk om weer een keer op het circuit te rijden.
Ben alleen wel benieuwd naar mijn tijd, maar de laatste sessie moet ergens online te vinden zijn.
 
Hey Martijn! ik moet nog ff foto's maken :+ Kuipen zijn inmiddels matzwart geworden, heb er een Leovince uitlaatsysteem van voor tot achter opgezet en een quickshifter gemonteerd. Oja, ook de durbahn airbox zit erop nu. Hij moet eigenlijk nog even op de testbank. voelt redelijk goed aan, maar mist nog wat op top. Schrijf er liever zelf even een goede mapping voor.

Heb jij de sp2 nog? 8-)

Klinkt goed! Ben benieuwd! Ah die airbox scheelt wel weer 5 kg.... ben ook nog zoekende...

Mn Sp2 ben ik weer aan het opbouwen, nu een compleet Akra systeem op de kop getikt, alle milieu zooi is eraf. Nu bezig met wat kleine aanpassingen, Accu weer onder het blok dat soort dingetjes, racekuipen monteren.
En nummer 1 op mn verlanglijstje is zijn toch wel de racekoelers aan de voorzijde....

Misschien volgend jaar wat circuit dagen doen, maar weet niet of ik dat dan wel aandurf met de Sp2...
 
Hier nog een filmpje met een GoPro Session gemaakt van een vriend. Hierbij is het geluid super! Ik vermoed dat zoals hier ook al gezegd werd dat het storende geluid van de behuizing/bevestiging van de Hero 3 komt. Zal even wat gaan experimenteren hiermee. Zo is het een stuk prettiger om de filmpjes te bekijken iig!

Ik vind trouwens de standaard vering op de sp1 verbazingwekkend goed! Begin van dit jaar de voorvorken geserviced en de achtershock is nog nooit uit elkaar geweest :+ Had perfecte slijtage met de banden en qua sturen kijk maar op het filmpje, hij moet nog wat meer op z'n kop omdat die niet z'n lijn houd als ik wat meer ga pushen (of toch een wat zwaardere veer achter monteren), maar kon redelijk makkelijk zelfs een s1000rr en een panigale voorbij *D Volgend jaar maar eens kijken tot hoe ver je kan met het standaard spul. Racen word wel voordelig zo 8-)


:]
 
Leuk filmpje, doet me denken aan 'vroeger' haha.

Hij komt wel op temperatuur zeg. 108 graden tijd voor een setje koelers aan de voorzijde, en laat ik die nou net besteld hebben.. ;)

Heb ook nog een aangepaste Sp2 schokbreker liggen, met een draadbus om veervoorspanning traploos te verstellen. En zit een Ohlins veertje om.
Denk dat ie 3 jaar geleden geserviced is, amper meer gereden.

Vond de Sp altijd het fijnst op de snelle stukken, Mandeveen richting Ramshoek, als op een rails!
 
Mag ik je vragen welke dikte voorvorkolie je erin gedaan hebt?
Standaard veren weer gebruikt?
Luchtkamer volgens WPHB?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vering laat ik altijd bij Rooske Ohlins doen.
Wat voor olie en welke luchtkamer,heb ik geen idee.

Meeste sport motoren met upsd zitten met luchtkamer op 120 tot 130 mm dacht ik.
 
Mag ik je vragen welke dikte voorvorkolie je erin gedaan hebt?
Standaard veren weer gebruikt?
Luchtkamer volgens WPHB?

Natuurlijk! Ik heb dikte 10 erin gedaan met de std veren en een luchtkamer van 120mm aangehouden. Zal de afstellingen van de compressie, rebound, veervoorspanning en rijhoogte hier ook even posten binnenkort. Dan kun je eens wat proberen. Alles is afhankelijk van je rijstijl en welke soort band/compound en baantemperatuur/bandenspanning enz.. maar dan heb je wel een richtlijn.
 
Leuk filmpje, doet me denken aan 'vroeger' haha.

Hij komt wel op temperatuur zeg. 108 graden tijd voor een setje koelers aan de voorzijde, en laat ik die nou net besteld hebben.. ;)

Heb ook nog een aangepaste Sp2 schokbreker liggen, met een draadbus om veervoorspanning traploos te verstellen. En zit een Ohlins veertje om.
Denk dat ie 3 jaar geleden geserviced is, amper meer gereden.

Vond de Sp altijd het fijnst op de snelle stukken, Mandeveen richting Ramshoek, als op een rails!


Haha thanks! Gewoon weer gaan rijden joh ;) ja die koelers lijkt wel een must... ding word echt warm en gewoon merkbaar vermogensverlies met die temperaturen.... moet ook maar ff sparen voor die race-koelers...

Wat vraag je voor die schokdemper? Krijg je een mooie van een SP1 er voor terug :+ Wel gegarandeerd goed werkend, Zonder dollen perfecte slijtage van de band :}
 
Natuurlijk! Ik heb dikte 10 erin gedaan met de std veren en een luchtkamer van 120mm aangehouden. Zal de afstellingen van de compressie, rebound, veervoorspanning en rijhoogte hier ook even posten binnenkort. Dan kun je eens wat proberen. Alles is afhankelijk van je rijstijl en welke soort band/compound en baantemperatuur/bandenspanning enz.. maar dan heb je wel een richtlijn.


als je dat wilt doen graag,
afgelopen winter zijn mij poten ook voor onderhoud uit elkaar geweest, ik twijfelde nog of ik Hyperpro veren zou monteren maar de STD veren waren nog binnen de limiet dus niet gedaan.
Ook heb ik de dikte 10 erin zitten, dit schijnt overeen te komen met de fabrieks olie.
Jouw luchtkamer is wel een stuk kleiner, Wilbers geeft op 130 en fabriek 135, ik ben daar tussenin gaan zitten.

Het probleem bij mij is dat mijn voorband nogal cupt op dit moment, de voorband is eerder versleten dan de achterband.

Nog een tip van mijn kant: ik heb de low Friction keerringen van SKF gemonteerd, dat is al een wereld van verschil. Set kost rond de €35,- inclusief stofringen.
Ik lees zo links en recht wel dat ze sneller gaan lekken maar ik heb nog geen last, of het gaat misschien met monteren niet voorzichtig genoeg.
 
*D
full
 
Haha thanks! Gewoon weer gaan rijden joh ;) ja die koelers lijkt wel een must... ding word echt warm en gewoon merkbaar vermogensverlies met die temperaturen.... moet ook maar ff sparen voor die race-koelers...

Wat vraag je voor die schokdemper? Krijg je een mooie van een SP1 er voor terug :+ Wel gegarandeerd goed werkend, Zonder dollen perfecte slijtage van de band :}

Ja die koeling is echt drama, en dat voel je direct na 2 rondjes
Heb geen behoeft aan nog meer SP spul haha. Probeer op te ruimen.
Prijs komen we wel uit. Als je eens in de buurt bent geef maar een belletje of appje.

Zal hem verder klaar maken dan voor het circuit. Kijken of ik het nog kan na 3 jaar.
Crossen blijft toch ook een leuke hobby.
 


Kunnen jullie wat "aflezen" aan deze band, dit is van een middagje Midland-circuit.
Helaas ben ik nogal een schijtlijster, als ik iet voel voel is het gedaan met de lef.
Het leek soms net of ik de achterkant wat voelde glijden, niet te verklaren want ik deed niks anders dan de voorgaande rondjes.
Banden zijn de dunlop sportsmart2, met de voorgeschreven straatspanning.(2,9)
Achterschokbreker werkt naar mijn idee, als ik in en uitgaande demping verstel merk je ook echt dat er wat gebeurt.

full
 
Ook straatbanden lager op het circuit. Maar wel minimaal 2.4 in de achterband en let op dit is per band verschillend. Even je bandenleverancier bellen want hij hoort dat te weten.
Kunnen jullie wat "aflezen" aan deze band, dit is van een middagje Midland-circuit.
Helaas ben ik nogal een schijtlijster, als ik iet voel voel is het gedaan met de lef.
Het leek soms net of ik de achterkant wat voelde glijden, niet te verklaren want ik deed niks anders dan de voorgaande rondjes.
Banden zijn de dunlop sportsmart2, met de voorgeschreven straatspanning.(2,9)
Achterschokbreker werkt naar mijn idee, als ik in en uitgaande demping verstel merk je ook echt dat er wat gebeurt.

[afbeelding]
 
Op het circuit hanteer ik met straatbanden altijd 1.9 achter en 2.1 voor.
Met Dunlop slicks rij je achter met 1.4 of 1.5 volgens de Dunlop man. (Bandenwarmers noodzakelijk)

In het begin had ik ook zo'n aftekening op de band, conclusie van Dunlop "u rijdt te langzaam".
En bedankt, maar idd hoe hoger het tempo des te mooier sleten de banden.

Bij jou zou het de te hoge bandenspanning zijn.
En krijg je ze ook niet lekker op temparatuur waardoor ie wat glijdt en spint.

Maar ben geen pro, denk ff hardop.
 
Dan zal het de bandenspanning wel zijn :+ ,
de instructeur, die ik persoonlijk ken, verteld me ook dat de spanning omlaag moest maar aangezien ik nog een ritje huiswaarts moest wilde ik dat niet.
De volgende keer toch eens proberen dan maar.

Hoewel ik deze winter toch een set nieuwe ga monteren, ze zijn bijna aan het eind en ik voel me niet happy met de Dunlops. Vorig jaar in Oostenrijk ook al geen lekker gevoel gehad met deze banden, vreemd genoeg dit jaar in Italië geen enkel raar dingetje gevoelt.
Ik twijfel nog tussen de Bridgestone S-20 en de Conti sport-attack 2, deze laatste bevielen me met de fireblade goed. De Bridgestone's heb ik geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan