USB Lader op de motor

DaffieDaffie

MF'er
27 jul 2012
92
0
Beste MFers,

Ik heb een hele tijd geleden een motor USB lader gekocht van Optimate. Best fijn dingetje, zeker omdat ik de plug die op de + en - pool van de accu, direct kon aansluiten op de Optimate USB charger. Heb namelijk ook de druppellader van Optimate.
Alles netjes weggewerkt en de USB plug zit mooi bij m'n tellers weggewerkt.

Maar... Al snel kwam ik er achter dat bijvoorbeeld mijn telefoon niet lekker wilde laden. Soms deed hij het wel maar vaak ook niet. Toen kwam ik erachter dat het ding maar 1000 mA levert, en dat is voor hedendaagse smartphones gewoon te weinig. Zeker toen ik mijn iPhone 5s omwisselde voor een iPhone SE, wilde hij gewoon niet meer laden.

Nu ben ik dus op zoek naar een USB lader die meer ampere kan leveren op de USB poort, 3 ampere o.i.d.
Als ik ga google'n kom ik alleen op eBay en DealExtreme en AliExpress, maar ik heb in het verleden een paar keer zoiets geprobeerd maar ik heb het idee dat die dingen je telefoon keihard slopen. Heb ook wel gelezen over dat die goedkope meuk gewoon slecht is voor je apparatuur.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets van een degelijk merk. Of iemand die (goede) ervaring heeft met een oplossing.

Wat ik dan wil doen is het laatste 'stukje' van mijn huidige USB charger blijven gebruiken, gewoon de kabel doorknippen en aansluiten op een ander blokje.

Dus kijkend naar dit plaatje:
O107_1_imageslider.jpg


Wil ik het stuk VANAF het daadwerkelijke 'kastje' (geen idee hoe je zoiets noemt) houden. Heb het namelijk best mooi weggewerkt en ik vind die USB plug ook wel mooi, fijn en praktisch. Dus dat wil ik dan van het huidige systeem afknippen en en met solderen en krimpkous op een nieuw systeem aansluiten.


Kan iemand me een compact USB charge systeem aanbevelen?
 
Dus, dat wil zeggen dat ik voor de converter gewoon een made in china ding kan pakken (wel gezekerd natuurlijk), zolang de daadwerkelijke Lightning kabel maar origineel is?

Mooi, want ik gebruik al een originele :)
 
Je moet dus kijken dat het usb punt op twee polen spanning heeft staan. Zoek een usb converter waarbij staat dat hij geschikt is voor Apple op ebay of aliexpress en dan komt het wel goed.
 
Je moet dus kijken dat het usb punt op twee polen spanning heeft staan. Zoek een usb converter waarbij staat dat hij geschikt is voor Apple op ebay of aliexpress en dan komt het wel goed.
Op drie punten. je moet 5v 2.5v en 2v meten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan