GSXR 600 2011 loopt slecht onder 5000tpm

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.588
36.101
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... vaag probleempje.

Het gaat om mijn circuit motor, 3 dagen mee op Brno gereden zonder problemen.

Thuis gekomen de accu gewisseld (moest in Brno telkens aan de lader) en de quickshifter van Dynojet push naar Dynojet pull vervangen (voor race patroon schakelen). De motor even gestart alleen was ik vergeten dat de tank leeg was dus afgeslagen door benzine gebrek.
Vuil is onwaarschijnlijk want ik tap na elke sessie de tank af en er is nog nooit vuil uit gekomen (aftappunt is lager als de brandstofpomp).
QS ook losgekoppeld maar dat maakt geen verschil.

Nu loopt de motor onder de 5000 toeren heel rommelig daarboven perfect :?

Iemand een geniale inval?



To do/gedaan:
Vlinderkleppen in inlaat checken op werking (Bovenste: Open/dicht bij contact aan en zodra ik iets gas geef gaan ze open. Onderste gaan open bij veel gas.)
Probleem ook in hoge versnelling bij 5000tpm? (Ja)
Bougies checken / temp uitlaatbochten even hoog? (2 rechter bochten graad of 10-20 kouder. Bougies en bobines uit goed werkende motoren, probleem blijft.)
Spanning meten op toeren (14.7 stationair en 14.8 als ik meer toeren maak)
Zonder Dynamo/SR starten (Geen verschil)
 
Laatst bewerkt:
Spanning al eens gemeten op battery tot 5000tr?
Misschien spanningsregelaar die niet goed meer werkt

OP wel helemaal gelezen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Met verrotte accu die ik telkens tussen de sessies moest laden op Brno geen probleem, met andere (goede) accu niet meer laden en dit probleem.
 
Het is een van de random dingen die me te binnen schoot omdat ik denk dat ze vooral bij lagere toerentallen en kleinere gasklepopeningen hun invloed hebben.

Bij dit soort storingen loont het om gestructureerd de basisdingen te controleren.
 
Het is een van de random dingen die me te binnen schoot omdat ik denk dat ze vooral bij lagere toerentallen en kleinere gasklepopeningen hun invloed hebben.

Bij dit soort storingen loont het om gestructureerd de basisdingen te controleren.

Klopt, maar ik ga er meer vanuit dat er iets "out of whack" is door de accu wissel ofzo.
Anyhoe, staat op de checklist.
 
Ik zie je van heel veel dingen uitgaan en alle tips wegtheoretiseren. Niet echt de manier om storing te zoeken.

Nee, ik zeg wat ik denk en zet hem op de to do lijst.

Bougies al gecheckt? Dat zorgt ook vaak voor problemen met lage toeren. Zou zomaar zijn dat hij voortijdig de geest heeft gegeven.

Dan kan een bougie in de hogere toeren wel goed genoeg vonken, maar op lage toeren niet?
Kan ik checken door de temp van de uitlaatbochten neem ik aan?
 
Nee, ik zeg wat ik denk en zet hem op de to do lijst.Dan kan een bougie in de hogere toeren wel goed genoeg vonken, maar op lage toeren niet?
Kan ik checken door de temp van de uitlaatbochten neem ik aan?
Denk niet dat je dat snel merkt aan de temp van je uitlaatbochten omdat hij boven 5000 toeren wel goed loopt. Daarvoor moet hij echt op 3 poten lopen lijkt me.

Nou weet ik ff niet hoe ik dit precies moet verwoorden maar dit heb ik zelf meerdere malen meegemaakt.
Een bougie kan dus slecht vonken waardoor je geen volledige verbranding krijgt. Dit is een gevolg van slijtage. Met lage toeren is dit eerder merkbaar omdat er koppel wordt opgebouwd en er opeens een cilinder niet meedoet. Dan loopt hij rommelig. Als je eenmaal op hoge toeren zit dan valt het minder snel op als 1 cilinder een misfire heeft gehad.

Ik heb met mn R6 en ook met mn GSX-R gehad dat als ik ongeveer 10k kms heb gereden met bougies dat er 1 begint met ophouden. Dus bij de stoplichten ofzo optrek dat hij soms rommelig loopt. Uiteindelijk werd dit erger en ging hij hele slagen overslaan. Net als bij jou reed hij gewoon goed met hoge toeren. Ik leg dit nu wel vaag uit maar you get the point.

Aangezien het toch tijd was voor de bougies heb ik ze alle 4 vervangen. Probleem was verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je dat snel merkt aan de temp van je uitlaatbochten omdat hij boven 5000 toeren wel goed loopt. Daarvoor moet hij echt op 3 poten lopen lijkt me.

Nou weet ik ff niet hoe ik dit precies moet verwoorden maar dit heb ik zelf meerdere malen meegemaakt.
Een bougie kan dus slecht vonken waardoor je geen volledige verbranding krijgt. Dit is een gevolg van slijtage. Met lage toeren is dit eerder merkbaar omdat er koppel wordt opgebouwd en er opeens een cilinder niet meedoet. Dan loopt hij rommelig. Als je eenmaal op hoge toeren zit dan valt het minder snel op als 1 cilinder een misfire heeft gehad.

Ik heb met mn R6 en ook met mn GSX-R gehad dat als ik ongeveer 10k kms heb gereden met bougies dat er 1 begint met ophouden. Dus bij de stoplichten ofzo optrek dat hij soms rommelig loopt. Uiteindelijk werd dit erger en ging hij hele slagen overslaan. Net als bij jou reed hij gewoon goed met hoge toeren. Ik leg dit nu wel vaag uit maar you get the point.

Aangezien het toch tijd was voor de bougies heb ik ze alle 4 vervangen. Probleem was verholpen.

Ja ik snap je.
Zitten wel "net" nieuwe irridium bougies in dus zou niet mogen, maar zal eens kijken of ik hier het probleem in kan vinden.
 
Ja helemaal gelezen
Gelijkaardig probleem gehad met vfr en was spanningsregelaar
Nieuwe batterij er en duurt wat langer maar probleem komt terug en nieuwe batterij zal ook snel OP zijn dan
😉
OP wel helemaal gelezen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Met verrotte accu die ik telkens tussen de sessies moest laden op Brno geen probleem, met andere (goede) accu niet meer laden en dit probleem.
 
To do:
Vlinderkleppen in inlaat checken op werking (Bovenste: Open/dicht bij contact aan en zodra ik iets gas geef gaan ze open. Onderste gaan open bij veel gas.)
Probleem ook in hoge versnelling bij 5000tpm? (Ja)
Bougies checken / temp uitlaatbochten even hoog? (2 rechter bochten graad of 10-20 kouder.)
Spanning meten op toeren (14.7 stationair en 14.8 als ik meer toeren maak)
Zonder Dynamo/SR starten (Geen verschil)

Ga nu alleen nog ff bougies uit mijn "oude" racer draaien en in deze steken. Dan ben ik weer door de opties heen.
 
Goed... vaag probleempje.

Het gaat om mijn circuit motor, 3 dagen mee op Brno gereden zonder problemen.

Thuis gekomen de accu gewisseld (moest in Brno telkens aan de lader) en de quickshifter van Dynojet push naar Dynojet pull vervangen (voor race patroon schakelen). De motor even gestart alleen was ik vergeten dat de tank leeg was dus afgeslagen door benzine gebrek.
Vuil is onwaarschijnlijk want ik tap na elke sessie de tank af en er is nog nooit vuil uit gekomen (aftappunt is lager als de brandstofpomp).
QS ook losgekoppeld maar dat maakt geen verschil.

Nu loopt de motor onder de 5000 toeren heel rommelig daarboven perfect :?

Iemand een geniale inval?



To do/gedaan:
Vlinderkleppen in inlaat checken op werking (Bovenste: Open/dicht bij contact aan en zodra ik iets gas geef gaan ze open. Onderste gaan open bij veel gas.)
Probleem ook in hoge versnelling bij 5000tpm? (Ja)
Bougies checken / temp uitlaatbochten even hoog? (2 rechter bochten graad of 10-20 kouder. Bougies en bobines uit goed werkende motoren, probleem blijft.)
Spanning meten op toeren (14.7 stationair en 14.8 als ik meer toeren maak)
Zonder Dynamo/SR starten (Geen verschil)

Alle voorstellen gecheckt en nog geen oplossing.

Zou het ook goed kunnen dat de computer (is Yoshimura kit) gewoon even van slag is en dus door een Hoegee oid even goed gezet moet worden?
Hoegee staat sowieso op de planning, maar maandag eerst ff 4u endurance op Assen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan