gs750 1977

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Ik heb een vraagje.
Ik kan nu een gs750 uit 1977 overnemen voor 250 euro. De motor loopt en heeft nog maar 30.000 km op de teller.
Motor is wel echt een opknapper want z ziet er niet meer uit. Is een schuurvonst van een man waar ik nu voor a het werk ben. Hij zag mijn gs500 en bood mij dus de gs750 aan. I vind het weinig geld maar weet niet echt wat ze waard zijn. In mijn ogen veel want vind het een prachtige motor.

Ben nieuwsgierig naar jullie mening
 
heb net vorige week een gs750 uit 78 gekregen van een boer die al 10 jaar had stil gestaan.
na een uurtje reed hij weer en ben erg druk met opknappen.
erg leuke motor en onderdelen zijn nog zat te vinden en te krijgen.
photo.php

Aanmelden of registreren om te bekijken
 
Doen, maar ga er wel vanuit dat je er nog veel werk en kosten aan moet besteden.

heb net vorige week een gs750 uit 78 gekregen van een boer die al 10 jaar had stil gestaan.
na een uurtje reed hij weer en ben erg druk met opknappen.
erg leuke motor en onderdelen zijn nog zat te vinden en te krijgen.
[afbeelding]
Aanmelden of registreren om te bekijken


Foto is helaas niet openbaar zichtbaar, ben wel benieuwd.

Onderdelen zijn nog zat te krijgen inderdaad, ook tweedehands. En de GS'jes zijn heerlijk makkelijke motoren om aan te sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de staat van de ketting en de banden?
Als je die moet vervangen zit je al op drie keer de aankoop.
Ik zou eens kijken voor b.v. een gsx550es.
Die is 50% zuiniger, stuurt stukken beter en is zeker zo snel.
 
Hoe is de staat van de ketting en de banden?
Als je die moet vervangen zit je al op drie keer de aankoop.
Ik zou eens kijken voor b.v. een gsx550es.
Die is 50% zuiniger, stuurt stukken beter en is zeker zo snel.
Dit is net wel een stukje leuker natuurlijk. Maar dat hangt af van wat je wil. Een goedkope motor, of een leuke klassieker. Ik zou het wel weten als ik wat handiger was.
 
Ik had een rat GS750. Met stalen remleidingen en sinterblokken waren de remmen ok en niet zo dramatisch als de verhalen doen geloven. Wegligging was prima met een paar Koni's en 20W/15W in de voorvork en een setje BT45's.

Blok was sterk genoeg om prima mee te komen en het is nog steeds de best schakelende motor die ik heb gehad, waarschijnlijk geholpen door de flinke draaiende massa in het blok.

Ik had er snelgas opzitten ivm de lange slag van het gas. Veel plezier mee gehad in de buurt en bij een paar brikkentochten.

Tipje: hij loopt en start het beste met een origineel luchtfilter en huis. De gasschuifcarbs van een GSzijn lastig goed te krijgen op K&N's en imitatieluchtfilters.
 
Hoe is de staat van de ketting en de banden?
Als je die moet vervangen zit je al op drie keer de aankoop.
Ik zou eens kijken voor b.v. een gsx550es.
Die is 50% zuiniger, stuurt stukken beter en is zeker zo snel.

Ik heb al een gs500 waar ik op rij dit word idd gewoon een nieuw project wat dus ook geld mag kosten banden nog goed profiel en niet leeg.
 
Ik zeg doen mits in complete staat, voor mij zou het wel een voorwaarde zijn dat hij redelijk origineel is.
Aftermarked uitlaat of veren geen probleem maar niet verzaagd of vertjoppert.
Maar das persoonlijk natuurlijk ;)

Buiten banden, kettingset denk ook aan remleidingen, keerringen,remmen allemaal klein spul wat in de papieren gaat lopen.

Evengoed, ophalen dat ding :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan