Carburateur vraagje Bandit 600N '99

RoelHe

MF'er
10 okt 2012
48
0
Beste,

De Bandit die ik onlangs heb gekocht reed niet geweldig... Af en toe inhouden ed. Tank volledig schoongemaakt en met Tankcure opgeknapt. Vervolgens alles weer samengebouwd en een heerlijke rit van 100km gemaakt. Gisteren wil ik'm weer starten... Gaat slecht wat met de benzinekraan gerommeld en voor ik het wist de luchtfilterbak en het blok vol benzine :(

Nu heb ik nieuwe olie en filter gehaald en toch beginnen met het schoonmaken van de carbs. Had ik na het tankeuvel niet gedaan overigens...

Bij het demonteren van de carbs kom ik iets raars tegen... (Zie foto's) aan de gasschuif zitten 4 'gaatjes' 2 ervan zaten dicht en twwe waren open waarvan de dopjes onder bij de veer lagen van het membraan. Nu is mijn vraag, moet deze teruggeplaatst worden of kan ik ze weglaten, ze voelen nl vrij poreus aan...?

Dank voor jullie reactie alvast!
full
 
Beste,

De Bandit die ik onlangs heb gekocht reed niet geweldig... Af en toe inhouden ed. Tank volledig schoongemaakt en met Tankcure opgeknapt. Vervolgens alles weer samengebouwd en een heerlijke rit van 100km gemaakt. Gisteren wil ik'm weer starten... Gaat slecht wat met de benzinekraan gerommeld en voor ik het wist de luchtfilterbak en het blok vol benzine :(

Nu heb ik nieuwe olie en filter gehaald en toch beginnen met het schoonmaken van de carbs. Had ik na het tankeuvel niet gedaan overigens...

Bij het demonteren van de carbs kom ik iets raars tegen... (Zie foto's) aan de gasschuif zitten 4 'gaatjes' 2 ervan zaten dicht en twwe waren open waarvan de dopjes onder bij de veer lagen van het membraan. Nu is mijn vraag, moet deze teruggeplaatst worden of kan ik ze weglaten, ze voelen nl vrij poreus aan...?

Dank voor jullie reactie alvast![afbeelding]
Dat overstromen komt door niet werkend vlottersysteem (naald/zitting) icm een lekkende benzinekraan (is toch vacuüm gestuurd?).

Die gasschuiven lijkt wel van een 25 kw setje, waarna later met iets de gaatjes zijn 'dichtgemaakt'. Maar daar ben ik niet zeker van.
 
Ow excuus! Forumvragen stellen via een smartphone schiet ook niet echt op. Zag ook dat ik de verkeerde foto had...[afbeelding]
Dat kan gebeuren.
Maar toch levert deze foto ook weinig meer op.

Je eerste foto, waarop de gasschuiven zelf zichtbaar zijn, is interessanter.

Sowieso horen dopen niet los te zijn of los te gaan. En om eerlijk te zijn: dopjes horen ook niet thuis in een gasschuif.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan