Toerental omhoog na gebruik remmenreiniger. Oorzaak?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Beste sleutelaar.
Ik merk dat als ik remmen reiniger op mijn carb of rubbers spuit dat het toerental stijgt en ploft.
Nou weet ik niet of dat de carb lekt , Of dat ik het ergens spuit waar je niet moet wezen...
Je heb 2 rubbers als het goed is.
Dit plaatje is even van internet.
Inlet8.jpg

Als ik daar op spuit lekt er niks blijft gewoon lekker rommelen die motor.
Ga ik een beetje richting boven carb gaat die naar 4000 toeren toe en slaat die af.
De motor rijd volgens mij gewoon prima.
De vraag is ? Wat zal ik als eerst bekijken alvorens ik mijn sleutelkunsten uit de kast ga halen ? *D
Het lijkt me niet dat een motor omhoog moet knallen in toeren als je er remmenreiniger op spuit ? Of is dit op bepaalde plekken wel ?
 
Laatst bewerkt:
Het zou erg fijn zijn als je hier even laat weten wat nu precies het probleem was en hoe het is opgelost. misschien hebben andere daar nog iets aan die ook dat probleem hebben.

Wij denken zelf dat ik veel te hoog heb gespoten waardoor het in het luchtfilter kwam.
Ik heb namelijk verder geen lek of iets.
 
Laatst bewerkt:
Waarom was je met remreiniger aan het spuiten?

Eerlijk gezegd had ik geen deo , Maar de motor liep wat arm (gs500) kennende lopen ze al zeer arm , Dus dacht misschien een lek . Heb nu de naalden up gezet en dan maar kijken of de bougies niet lijk wit zijn.
Helaas veertje in de carb weg gesprongen dus helaas even op een nieuw veertje wachten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan