Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

De velgbreete is het probleem niet. Het is meer dat het tandwiel te diep in de velg ligt en daardoor tegen de band aan loopt. Vind het zonde om nu ook weer een andere band te moeten kopen. Maar denk dat er niks anders op zit dan dat toch maar te doen. Pfffft word toch wel een duur grapje zo da ombouwen van een te naar een sm.


Vreemd. Een maat van me heeft een 5" velg met een 160 Metzeler slick in een TC450 uit 2004. Past prima. Maar wel Talon (ofzo) naven. Al moet dat niet uitmaken, want het achtertandwiel staat natuurlijk uitgelijnd op het voortandwiel, dit kan je niet zomaar even breder zetten.

Wat voor band is het? De zelfde maat kan bij verschillende fabrikanten nog fors verschillend zijn. Een bandmaat is namelijk geen harde definitie.

Wat je sowieso wel kan doen, is de velg een paar milimeter verder naar rechts spaken. Dat is een fluitje van een cent.
 
Wat je sowieso wel kan doen, is de velg een paar milimeter verder naar rechts spaken. Dat is een fluitje van een cent.

Dat is idd de oplossing. "Vroeger" stopte bijna iedereen een 5" wiel in zijn 450 of 570. Die spaakte je dan uit het midden. Op de plek waar ooit het kunstof kettingkastje zat monteerde wij een alu plaatje zodat je ketting niet in de band kon happen. Dat alu is zo zacht dat je ketting er niet van slijt.
 
Ik heb volgende week tijd om twee ecu's uit te lezen en de kenvelden te bekijken. Lars88 en Youp waren de eerste kandidaten zag ik. Dus heren, roept maar ff als jullie tijd hebben.
 
Heeft iemand hier een owner manual van de 2008-2009 serie huskies?

Heb lopen zoeken maar vind alleen maar workshop manual en die heb ik al. Wil de owner manual ook graag hebben :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier een owner manual van de 2008-2009 serie huskies?

Heb lopen zoeken maar vind alleen maar workshop manual en die heb ik al. Wil de owner manual ook graag hebben :)

Staat die hier niet bij?

XXXXXXXXXXXXXXX
nee dus :N

:(

|(
 
Laatst bewerkt:
Niemand een radiateur liggen? Zou graag de 29ste rijden, lassen wordt lastig ivm heel weinig ruimte.
 
De velgbreete is het probleem niet. Het is meer dat het tandwiel te diep in de velg ligt en daardoor tegen de band aan loopt. Vind het zonde om nu ook weer een andere band te moeten kopen. Maar denk dat er niks anders op zit dan dat toch maar te doen. Pfffft word toch wel een duur grapje zo da ombouwen van een te naar een sm.

op het circuit zie je vaak zo'n alu plaatje die de ketting van de band af duwt of een teflon geleider blok waar de ketting doorheen loopt die hetzelfde doet. dan zit er zeg maar een heel klein knikje in de ketting vanaf bovenaf gezien. hier is prima mee te rijden.
ik zou de volgende keer een 150 band proberen.
 
Niemand een radiateur liggen? Zou graag de 29ste rijden, lassen wordt lastig ivm heel weinig ruimte.

Het is een gewone alu radiateur met een scheurtje bij de hals/aansluiting van de slang begreep ik ? Kan je een foto maken van de schade ?
 
Dat klopt, vanavond gaan we een poging wagen tot lassen. Tenzij iemand iets beters weet.

15622373_1198746480216663_8562781941330746034_n.jpg

15590638_1198746476883330_4600646716708305487_n.jpg
 
op het circuit zie je vaak zo'n alu plaatje die de ketting van de band af duwt of een teflon geleider blok waar de ketting doorheen loopt die hetzelfde doet. dan zit er zeg maar een heel klein knikje in de ketting vanaf bovenaf gezien. hier is prima mee te rijden.
ik zou de volgende keer een 150 band proberen.

Als je het goed doet, knikt dat steuntje de ketting helemaal niet. Dit vinden je ketting en de tandwielen namelijk bepaald niet prettig. Het steuntje is enkel om er voor te zorgen dat deze niet tegen de velg/band aan zwabbert.
Mijn TM kwam af fabriek met een rolletje op die positie, om deze reden. Maar handgespaakte velgen zijn nooit 100% gecentreerd, zo ook de velgen in mijn TM. Het rolletje werd als peperkoek opgevreten (dat is vrij standaard) en m'n velg was binnen de kortste keren beschadigd. De velg 1 a 2mm verder naar rechts spaken was de oplossing.
Het contactvlak bij rechtuit rijden is (afhankelijk van heel wat factoren en over de duim) een centimeter of 5 breed. Als dit een millimeter of twee opschuift is deze invloed dusdanig insignificant, dat het qua rijden geen zak uitmaakt. En aangezien de toleranties op (hand)gespaakte velgen, kan je er van uit gaan dat de boel af fabriek al niet netjes is uitgelijnd...
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee waarom, staat geen spanning op de slang, op de radiateur zelf ook niet.
Misschien zat het er al langer.
 
Top👍Moet dus wel een knmv jaar lidmaatschap roggelen :? En iets bij SOWB denk ik, zal ook wel een lidmaatschap of licentie zijn :?
 
Laatst bewerkt:
Wel lekker veel datums👍Weet je ook de prijs voor een dagje gummen op junior track?
Moet je ook nog een licentie hebben voor junior track?straks moet ik nog met me oude vel naar een sportarts _O-
Dat abbo is 100 per jaar. Maat dan puur alleen voor junior track assen
 
Terug
Bovenaan Onderaan