Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ding op een aanhanger douwen en ff een uurtje rijden is geen optie?
Woon in zuid-oost Zeeuws-Vlaanderen. Voor de hollanders onders ons, dat is dat stukje land tegen België wat bijna elke keer vergeten wordt _O- :P

Zou niet 1,2,3 een baan weten te liggen die op acceptable afstand ligt.
 
Woon in zuid-oost Zeeuws-Vlaanderen. Voor de hollanders onders ons, dat is dat stukje land tegen België wat bijna elke keer vergeten wordt _O- :P

Zou niet 1,2,3 een baan weten te liggen die op acceptable afstand ligt.

er is daar helemaal niks inderdaad. maar dan ook echt helemaal niks
 
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hierzo en heb een paar vragen over een husqvarna 610 sm uit 2000
Is dit echt een fun motor voor in de stad vergelijkbaar met een ktm 640.
Kan namelijk niet heel veel vinden over een 610 sm over de top snelheid en of die pittig genoeg is om bijvoorbeeld in je 2 nog makkelijk op het achterwiel te krijgen.
En hoe zit het met de onderhoud van de motor en waar moet ik opletten met het kopen van de motor.
En als laatste vraag wat moet ik nog betalen voor zo n motor ?
 
Iemand ervaringen met JD tuners?
Het zou voor een SM630 zijn, '11, valt soms stil, moeilijk te starten (vooral nu bij koud weer). Dealer heeft hem al wat meer benzine gegeven op hogere belasting maar het zit toch niet helemaal goed denk ik zo.
 
Iemand ervaringen met JD tuners?
Het zou voor een SM630 zijn, '11, valt soms stil, moeilijk te starten (vooral nu bij koud weer). Dealer heeft hem al wat meer benzine gegeven op hogere belasting maar het zit toch niet helemaal goed denk ik zo.

welke dealer?
qua onderhoud / prijs heb ik geen flauw idee. ben niet zo thuis in die bouwjaren
JD jetting kit kun je halen via bonmotoren dacht ik. contact hem even zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt:
het industrie is een circuit volgensmij, heb dat van meerdere mensen gehoord dat daar voorheen flink geraced werd.

@elcapitan. dat is toch minder geworden toen er steeds meer zand op de weg kwam daar?

Ah zo, het klopt inderdaad vroeger werd daar heel hard gereden . Maar zou daar persoonlijk nooit rijden op de motor. Veel te veel vrachtverkeer en de typische ' belgische' wegen. Ligt daar echt slecht :+ :')

Misschien dan toch maar eens de Landsard overwegen :]
 
Laatst bewerkt:
Ah zo, het klopt inderdaad vroeger heel hard gereden werd daar. Maar zou daar persoonlijk nooit rijden op de motor. Veel te veel vrachtverkeer en de typische ' belgische' wegen. Ligt daar echt slecht :+ :')

Misschien dan toch maar eens de Landsard overwegen :]

slechte wegen.. gast je heb een supermoto! _O-
dan is belgie eigenlijk het walhalla :P
 
het industrie is een circuit volgensmij, heb dat van meerdere mensen gehoord dat daar voorheen flink geraced werd.

@elcapitan. dat is toch minder geworden toen er steeds meer zand op de weg kwam daar?

Zo druk als tussen 2003-2009 zal het nooit meer worden. Maar het baantje bestaat nog en vorig jaar hebben een aantal quad rijders de struiken en wildernis nog eens weg gehaald van het zand stukje.
Ik kom er vrijdag middag weer langs en zal eens kijken hoe het er bij ligt.
 
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hierzo en heb een paar vragen over een husqvarna 610 sm uit 2000
Is dit echt een fun motor voor in de stad vergelijkbaar met een ktm 640.
Kan namelijk niet heel veel vinden over een 610 sm over de top snelheid en of die pittig genoeg is om bijvoorbeeld in je 2 nog makkelijk op het achterwiel te krijgen.
En hoe zit het met de onderhoud van de motor en waar moet ik opletten met het kopen van de motor.
En als laatste vraag wat moet ik nog betalen voor zo n motor ?

Een oude 610 is nog zonder oliepomp en volgens mij ook zonder balans-as. Daar word je niet heel blij van. Onderdelen zijn lastig verkrijgbaar. Ik zou even verder kijken/sparen.
 
Maar gaten in de weg en losliggende kiezels e.d. zijn op een sm toch ook gevaarlijk of is jullie ervaring anders?

Boeie?

Voor gaten in de weg heb je een lange veerweg en sterke spaakwielen. En als je af en toe off-road rijdt met de SM kom je er snel achter dat je niet meteen op je bek gaat als je kiezels tegen komt.

Het is doorgaans de schrikreactie waardoor een motorrijder gaat liggen als er om wat voor reden dan ook ineens minder grip is. Tenzij je MotoGP style een blinde bocht door hoekt waarin ineens een hoop kiezels op je pad komt. Maar dan ben je een debiel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan