Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Dat is niet nodig Frank, ik heb zojuist Han gesproken van Ultimate suspensions. Hij heeft mij uitgelegd hoe ik de boel moet afstellen en hoe ik het moet nameten. Mocht het blijken dat de demper echt te zwaar is kan ik bij hem een andere krijgen :)

Top service dus!

2007 TE zit geen balans as in.

@dropkikker: ik heb nog een goede schokbreker liggen met een originele veer erop. Je mag 'm omruilen als je dat wilt.
 
Ik dacht pas na 2008 alleen de smr en daarvoor (2005-2007) de tc en te wel.

Hier een 2005 en dan wat naar onder scrollen. Heeft hij het over een "balance shaft"

BIKES - Adventure Bike Rider Forum

Heb een maand geleden een heel 2007 blok in mijn handen gehad, elk onderdeel en die zit er toch echt niet in *D Misschien in de 2005 wel, dat weet ik niet.

@Dropkikker: top! Han is een superkerel! Heb vandaag net de schokbreker van mijn andere motor terug gekregen!
 
Heb een maand geleden een heel 2007 blok in mijn handen gehad, elk onderdeel en die zit er toch echt niet in *D Misschien in de 2005 wel, dat weet ik niet.

@Dropkikker: top! Han is een superkerel! Heb vandaag net de schokbreker van mijn andere motor terug gekregen!

Nja fuck it, zit er niet in mooi, zit die er wel in dan gaat die eruit. Open gaat het blok toch :+
 
Het was ff hard werken -of eigenlijk helemaal niet, ik heb gewoon weinig tijd- maar ik heb de volledig programmeerbare chip + mapping voor de 510 af. Met dank aan Youp voor de donor ecu ;)

@ Youri, laten we de agenda's even naast elkaar leggen voor een paar uurtjes op de testbank.
 
Hey guys,
Ik heb na lang wikken en wegen besloten te stoppen met offroad-rijden.
Hier liggen diverse redenen aan ten grondslag...

Dus de Husky staat te koop, of hij is te ruil tegen een VFR, VTR, RSV, R1100R of wat er voor leuks op m'n pad komt.
Dus, als iemand iets/iemand weet?
Bj. 2002, details via PB..

11390073_940229466015147_4654088242608226407_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier nog even een update voor juniortrack Assen.
Wat je nodig hebt om te kunnen rijden daar is basis licentie(60euro) en abonnement juniortrack (100 euro)
Hiervoor Kun je 42 dagen rijden :) :]
Dagje Lelystad kost 75 euro voor zover ik weet en middagje Emmen 35 euro.
Ik ga voor juniortrack👍
 
Hey guys,
Ik heb na lang wikken en wegen besloten te stoppen met offroad-rijden.
Hier liggen diverse redenen aan ten grondslag...

Dus de Husky staat te koop, of hij is te ruil tegen een VFR, VTR, RSV, R1100R of wat er voor leuks op m'n pad komt.
Dus, als iemand iets/iemand weet?
Bj. 2002, details via PB..

[afbeelding]

Wat is je richtprijs?
 
Hier nog even een update voor juniortrack Assen.
Wat je nodig hebt om te kunnen rijden daar is basis licentie(60euro) en abonnement juniortrack (100 euro)
Hiervoor Kun je 42 dagen rijden :) :]
Dagje Lelystad kost 75 euro voor zover ik weet en middagje Emmen 35 euro.
Ik ga voor juniortrack👍

Off-road?
 
Nee, ik weet dat er geen off-road is op het junior track. Maar er was sprake van dat het misschien wel zou komen, in de toekomst.

Lelystad met off-road kost ongeveer 70 euro. Zonder iets van 40. De vergelijking moet wel juist gemaakt worden. :)
 
Nee, ik weet dat er geen off-road is op het junior track. Maar er was sprake van dat het misschien wel zou komen, in de toekomst.

Lelystad met off-road kost ongeveer 70 euro. Zonder iets van 40. De vergelijking moet wel juist gemaakt worden. :)

de plannen zijn nogsteeds niet 100% klaar.
wel is het zeker dat er een ONK wedstrijd gaat komen dit jaar, datum volgt
 
Ik blijf uiteraard wel motorrijden...
Ik rijd al 25 jaar motor, dus dat krijg je er niet uit...
Maar ik ga weer over op de weg. Ik miste het rijden an sich, effe een ijsje halen, af en toe met de motor naar het werk. Dat soort dingen.
En er zijn de laatste tijd nogal wat ongelukken gebeurd in m'n omgeving die me aan het denken hebben gezet.
Ik kan me geen blessures permitteren. (ik weet het, ik kan ook van m'n fiets vallen, maar we weten allemaal welke risico's offroadrijden met zich mee brengt). Ik ben op m'n werk redelijk 'onmisbaar' ;) , speel in 2 bands en heb een gezin. Een blessure zou hier vervelende gevolgen voor hebben.
Kortom een eental redenen.

Allemaal veel succes met jullie fantastische sport!

Gr, Jan, alias SoeF!
 
Ik ben juist dat op de openbare weg rijden zat.
Kan er geen lol meer in vinden, overal 60km zones of 30 in de woonwijk . Is met een Ducati gewoon niet te doen 30 rijden en nee ik hoef er echt geen 80 te rijden in een wijk.
60 km zone in buiten gebied hier op de Veluwe is ook gewoon zoiets wat gewoon nergens op slaat , fietsers mogen schijnbaar alles tot wel 3 dubbel naast elkaar .
Maar goed me klassieke Duc blijft en ga me lekker bezig houden met de Supermoto 😎
 
Even een vraagje tussendoor wat waarschijnlijk al wel veel vaker gesteld is hier :)

Ik heb dus sinds kort een Husky 510 uit 2007, maar wat voor olie moet hier nu in? Ik kan namelijk van een kennis aardig wat liters Elf 15W50 overnemen welke zijn zoontje altijd gebruikt heeft in zijn crossmotor.
Ik wil natuurlijk niet dat er de verkeerde olie in gaat :+ Maar wil als het even kan geen 15 tot 20 euro voor een liter uitgeven O-)
 
hoeveel liter gaat er nou eigenlijk in?
(In mijn 310 ging 0.7 ltr ZONDER olifilter en 0.95 ltr met dat filter)
Dus om de kosten zou ik het niet laten

IK persoonlijk vind 15 w te dik voor een dikke eencylinder competitie motor
en gebruikte minimaal 10w , maar als je echt rustig warm rijd dan zou je
best die voorraad over kunnen nemen. Desnoods om in je auto te flikkeren hahahaha
 
Er gaat dacht ik 1.7 liter in.. Mijn kameraad schrok daar vandaag ook van, aangezien er in zijn 350 KTM maar 0.7 in gaat :X

Ik had ondertussen al een beetje lopen kijken op internet maar ze raden voor de Husky 10W60 aan van Agip/Eni en die kan ik nog goedkoper krijgen dan de olie van mijn maat.. Dus dan is de keuze toch wel makkelijk, we blijven dus gewoon bij de voorgeschreven olie :+
 
Vandaag de 450SM weer ff aan de praat gemaakt en ff warm laten draaien,begint die van zich af te pissen via overloop slangetje van de radiateur }) Kan dit duiden op dat de fan van koelsysteem niet goed draait?of vast zit.
Gaat om een 2004 450
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan