Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Die ja de huidige eigenaar was vroeger erg actief hier op dit forum.

Met 3500km per jaar zou ik niet eens denken aan een 630 etc.

+1.

Een 630 of 701 is leuk als je 10k per jaar rijdt en er woon-werk mee wil doen. Anders gewoon een hardcore machine nemen.

Bij 3500km per jaar ben je 2 a 3x olie aan het verversen per jaar. That's it.
 
Voor het stellen van de kleppen kijk ik nooit naar de markeringen. Als de nok op tuimelen staat (dus omhoog wijst), kan je de speling meten. :)

-edit-

Markeringen zijn alleen voor het op tijd zetten van de boel als de distributie los is geweest. En dat is niet nodig bij het kleppen stellen van een Husky.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp kijk je gewoon wanneer de nok op het hoogste punt staat? zodra je dat heb gedaan draai je verder voor de andere kant?
 
@Geldermalsen, ja. Zolang je "ronde zijde" van de nok naar de klep staat, kun je de speling van de shim in kwestie bepalen. Volgens mij is het wel zo dat bij de markering van je foto alle vier de nokken omhoog wijzen, en je dus alle vier in 1x kan meten (en bijstellen indien nodig). Maar je kunt altijd nagaan of dat klopt door de nokstand dubbel te checken alvorens te meten. Als je er geen voeler van onder de .05mm tussen krijgt is het vanzelfsprekend om even te kijken of de nok wel goed staat :)
 
@Geldermalsen, ja. Zolang je "ronde zijde" van de nok naar de klep staat, kun je de speling van de shim in kwestie bepalen. Volgens mij is het wel zo dat bij de markering van je foto alle vier de nokken omhoog wijzen, en je dus alle vier in 1x kan meten (en bijstellen indien nodig). Maar je kunt altijd nagaan of dat klopt door de nokstand dubbel te checken alvorens te meten. Als je er geen voeler van onder de .05mm tussen krijgt is het vanzelfsprekend om even te kijken of de nok wel goed staat :)

Youp Tommy g bedankt voor jullie reactie
full
 
Mannen wat is het stil Hiero, foto van mijn husqvarna let niet op de zooi ben aan het verbouwen.

full
 
Laatst bewerkt:
Caravan lijkt me ook relaxed, ik denk dat ik er ook maar aan moet gaan geloven.
Laatste keer assen had ik maar 3 uur geslapen, daarna in totaal 6 uur gereden en 1,5 op het circuit lopen prutsen.

Is toch iets te XD

Wanneer ga je weer knallen?
 
Laatst bewerkt:
ik ga alleen nog naar assen als het voor 2 dagen is.
voor een dag vind ik het gewoon veel te ver rijden vanaf waalwijk.
je bent meer onderweg dan aan het rijden
 
12 en 13 Aug is Supermoto weekend op Assen :] ik kom denk ik de 13e ff rijden :) heb wel een camper maar nog geen trekhaak om me kar achter te hangen, dus blijf nog ff met auto en kar knoeien :/
 
Gisteren met smpowah aan het sleutelen geweest, ofja ik was meer mentale ondersteuning. Keerringen in de voorvork vervangen.

full
 
Ik heb nog een achterspatbord liggen van een TE-TC 450-510 bj 2005 (andere jaren waarop die kan passen.
kleur: wit
schade/ staat: gebruikt, gewoon zeer nette staat, NIET NIEUW
Betreft volgens mij een origineel Husqvarna spatbord. Staat namelijk "H" husqvarna logo ingegoten.

Voorzien van 3 gaatjes om led kentekenplaat/achterlicht te monteren.

prijs: Weinig (dacht aan €10,-)
versturen: (kan, maar uiteraard kosten koper)
locatie om op te halen: Arnhem

reactie liefst via PB (kijk hier niet meer zo vaak aangezien ik geen husky meer heb)
 
Terug
Bovenaan Onderaan