Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Bij bon is de winkel meer bijzaak dan hoofdzaak geworden helaas, die man heeft ongelooflijk veel kennis van de blokken tot 2013.
Mijn moto volledig laten herbouwen na een exploderende versnellingsbak :+
Top kerel,

Sinds 2 jaar kom ik alleen nog maar bij smx, is bij mij 10mim vandaan en net zoveel kennis van de blokken als bon.
 
hoort dat zo? :+

ftjwwj.jpg
 
Ik wil van de zomer de pirelli supercorsa er weer onder leggen,
Dit is een gebruikte band van de vorige eigenaar.
Hoeveel km sportief straatgebruik ;) zou ik hier nog uithalen?

2rgl7c2.jpg
 
Munsters in Erp is ook een betrouwbare leverancier! Ook altijd dealer geweest van Husqvarna tot de KTm overname. Daar bestel ik mijn spul.
 
Jup, die heeft veel liggen.
Afgelopen jaar nog een brandstof tank besteld voor echt een schijt prijs.
heeft veel nieuw en gebruikt liggen.
 
Ola :W kennen jullie wellicht nog iemand die zo een fiets als jullie verkopen? In Zuid Holland? :+
 
Wat voor een motor heb je koen?
In m'n 2008(injectie) gooide ik later 102 merkte weldegelijk verschil bij het oppakken.
Weet niet of een carb model er iets mee kan. Anders gewoon tanken wat er te tanken valt, maar geen diesel :+
 
Ik gooi ook 102 in me 2004 TE450, loopt die super op :] blok revisie gaat al met al nog een aardig project worden :X volgens mij zijn straks alleen de carters gebruikt :) kost wat maar dan heb je ook wat
 
onder de 2000,- en niet te oud o en niet te ver weg als in groningen O-) :t :+

naar mijn mening ga je voor die prijzen niet veel soeps vinden.
maar dat is maar net wat je belangrijk vind.
husqvarna smr 450/510 zijn wel betrouwbare motoren die veel uren meekunnen.
zelf tot voorkort een 2008 model gehad. zat 400+uur op bij verkoop, maar dan wel serieus veel geld in onderhoud gestoken ivm races.
 
Wat voor een motor heb je koen?
In m'n 2008(injectie) gooide ik later 102 merkte weldegelijk verschil bij het oppakken.
Weet niet of een carb model er iets mee kan. Anders gewoon tanken wat er te tanken valt, maar geen diesel :+

Ik heb zelf een 510SMR uit 2006, dus nog met carb. Heb vandaag weer lekker wat uit mn tank gereden, zit nu nog 2 liter in schat ik in. Dus nog even paar km volgende week en dan volle tank 98 en kijken of ik verschil merk
 
Daar ben ik weer,
Weer met een domme beginnersvraag.
Je hebt als je olie verwisseld plus je filters, 1.7L olie nodig (zo staat dit in het WPHB, zonder filters 1.5)
Nu heb je aan de koppelingskant van het blok ook een boutje zitten, mij is verteld dat dit is om je olie niveau in je carter te meten. En is mij ook verteld dat als je de fiets rechtop zet, je de olie in het carter moet gooien tot dat er olie uit dat boutgaatje komt.
Dit gebeurde mij dus al bij 1.2 / 1.3L
Ik heb het boutje er maar terug in gedaan en opgevuld naar de 1.7L zoals voorgeschreven in het handboek.

Nu is mijn vraag,
Wat is juist?

Koen
 
Die volumes zijn richtwaardes. Dat overloopplugje (of peilglas) is altijd leidend. Misschien heb je hem niet helemaal afgelaten... Was de olie/motor een beetje warm toen je hem afgelaten hebt?
 
Daar ben ik weer,
Weer met een domme beginnersvraag.
Je hebt als je olie verwisseld plus je filters, 1.7L olie nodig (zo staat dit in het WPHB, zonder filters 1.5)
Nu heb je aan de koppelingskant van het blok ook een boutje zitten, mij is verteld dat dit is om je olie niveau in je carter te meten. En is mij ook verteld dat als je de fiets rechtop zet, je de olie in het carter moet gooien tot dat er olie uit dat boutgaatje komt.
Dit gebeurde mij dus al bij 1.2 / 1.3L
Ik heb het boutje er maar terug in gedaan en opgevuld naar de 1.7L zoals voorgeschreven in het handboek.

Nu is mijn vraag,
Wat is juist?

Koen

Er blijft gemiddeld zon 300ml achter in het blok. De richtwaarde in het WPHB is vanuit een geheel schoon blok. Dus al met al klopt de 1.2L wel aardig. Gaat er bij mij ook altijd in. En inderdaad boutje is leidend.
 
Daar ben ik weer,
Weer met een domme beginnersvraag.
Je hebt als je olie verwisseld plus je filters, 1.7L olie nodig (zo staat dit in het WPHB, zonder filters 1.5)
Nu heb je aan de koppelingskant van het blok ook een boutje zitten, mij is verteld dat dit is om je olie niveau in je carter te meten. En is mij ook verteld dat als je de fiets rechtop zet, je de olie in het carter moet gooien tot dat er olie uit dat boutgaatje komt.
Dit gebeurde mij dus al bij 1.2 / 1.3L
Ik heb het boutje er maar terug in gedaan en opgevuld naar de 1.7L zoals voorgeschreven in het handboek.

Nu is mijn vraag,
Wat is juist?

Koen


inderdaad het peilstokje/glas/boutje als referentie gebruiken.
zoals andere al zeggen, er blijft redelijk wat olie in het blok over ondanks dat "er niks meer uit komt"
 
Dus nu heb je veels te veel olie gevuld en kan nadelig uitpakken voor je blok[krukaskeerringen] Advies dus om het overschot aan olie weer af te tappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan