Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Iemand nog belang bij setje zwarte enduro/cross velgen met banden voor Husky,asmaat 25mm voor en achter.
Zijn originele Husky naven gespaakt in zwarte Takasago velgen.
Voor velg 21" achter 18"
 
Laatst bewerkt:
:)
full
 
Mooi werk Joost. :Y

De afgelopen tijd kriebelde mijn vingers al te vaak. Ik heb eigenlijk niet genoeg te sleutelen voor deze winter. :+

Alles kan verbeterd worden *D

Mijn SMR450 krijgt na een jaar pauze ook een opknapbeurt. Zwarte swingarm met verse lagers ligt klaar en daarna nog een setje vers plastic erop. En misschien wat PZ5 Cobra pimpspulletjes *O*

Wat is de prijs van die crossvelgen? :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn nokkenastiming af moet stellen of in elkaar moet bouwen van mijn husky te 450 uit 2007? Ik heb een nieuwe zuiger er in gezet maar krijg nergens iets gevonden op internet hoe ik die timing goed krijg. Of als iemand mij aan een werkplaatshandboek kan helpen ben ik ook blij. Via de site van bon motoren lukt me niet want daar vind ik alleen maar onderdelen lijsten. Alvast bedankt !
 
Na de wielen handel :) maar eens aan het sleutelen gegaan,sm wieltjes hangen erin :)
Enige uitdaging was de voorremschijf want ik had M6 verzonken imbus boutjes en in me nieuwe wielen zat M8 draad.
full
 
sorry dat de foto's omvallen :+ maar om een of andere reden gaat vanzelf :? ben ook niet de grootste digi willy wortel helaas.
Voor rempomp vervangen voor een iets zwaardere :) komt van een CBR600 af
Wil eerst eens proberen of dit werkt voor ik een 320 schijf ga monteren.
full
 
het is trouwens mogelijk om meerdere foto's in 1 post te plaatsen. mn mailbox spaced hem soms met al die meldingen zo achter elkaar :+
 
sorry dat de foto's omvallen :+ maar om een of andere reden gaat vanzelf :? ben ook niet de grootste digi willy wortel helaas.
Voor rempomp vervangen voor een iets zwaardere :) komt van een CBR600 af
Wil eerst eens proberen of dit werkt voor ik een 320 schijf ga monteren. [afbeelding]

en wat probeer je ermee te bereiken om een te grote rempomp op de klauw te zetten?
 
Ik zou dat niet doen persoonlijk, als je van dde originele naar een grotere 4 of 6 zuiger gaat zou ik er een andere op zetten.
Brembo/IRC/beringer
 
Oude pomp was lek en dacht met een iets grote pomp die wat meer doorlaat heeft iets meer remdruk te krijgen
 
Oude pomp was lek en dacht met een iets grote pomp die wat meer doorlaat heeft iets meer remdruk te krijgen

Het zuigeroppervlak van de nieuwe pomp is (hoogst waarschijnlijk) groter, maar het zuigeroppervlak van de remklauw blijft het zelfde. Je verplaatst dus meer vloeistof met de zelfde slag van de remhendel en de netto knijpkracht van de klauw is lager bij de zelfde knijpkracht in de hendel. De overbrengingsverhouding wordt simpelweg minder gunstig...

Doe jezelf een lol en koop voor een paar tientjes een 2e hands 4 zuiger klauw. :Y Een oudere Brembo P4 34/34 (op veel oudere Ducatis te vinden) is prima en er is voldoende aanbod. Adaptertje maken en voor nog een paar tientjes een 2e hands 320mm schijf tevoorschijn toveren. Dat werkt waarschijnlijk prima met de pomp van de CBR.

brembosattel.jpg


Ik kan je niet adviseren om een Goldspeed (of ander merk) 320mm kit te kopen die bestaat uit een schijf (meestal slechts 4mm dik) en een adapter voor de standaard remklauw. Dat is echt niks.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan