GP Red Bull Ring Oostenrijk

Wie wint het Ducati-gevecht?

  • Hector "top Ducati" Barbera

    Stemmen: 0 0,0%
  • Andrea "bullseye" Dovizioso

    Stemmen: 10 34,5%
  • Andrea "sloopkogel" Iannone

    Stemmen: 16 55,2%
  • Danilo "de Clown" Petrucci

    Stemmen: 0 0,0%
  • Scott "needs more tattoos" Redding

    Stemmen: 2 6,9%
  • Eugene "WSBK" Laverty

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michele "wildcard" Pirro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yonny "tandpastareclame" Hernandez

    Stemmen: 1 3,4%
  • Loris "too tall for GP" Baz

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    29

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
elms-spielberg-2013-the-red-bull-ring-statues.jpg


Het paddock keert terug van de korte zomerstop voor de GP van Oostenrijk (Austria, niet Australia), de eerste keer dat men daar is sinds 1997. Valentino Rossi is ook hier "de man met ervaring", aangezien hij er indertijd ook al bij was! Op basis van de recente testen is die ervaring relatief weinig waard, omdat de lange rechte stukken bij uitstek voor Ducati ontworpen lijken te zijn. Dat geldt helaas niet voor de Michelin banden, die die snelheid niet een hele wedstrijd lang aan zullen kunnen.

Zo wordt het dit weekend dus tóch weer spannend: gaan de Hondas en Yamahas de strijd aan kunnen met de mannen van Bologna?

Opmerkelijke nieuwtjes van vandaag:
Smith rijdt een endurance race
Aprilia doet ook nog mee
Michelin brengt nieuwe banden mee
Damage control voor Tech3
 
Laatst bewerkt:
Dovio...

als dit jaar de regen niet de belangrijke factor is in 'n wedstrijd, dan zijn de bndn 't wel...

zo ook hier in Austria
 
Laatst bewerkt:
. Denk dat Michelin een hele harde band gaat meenemen en de Ducati s de positieve test niet kunnen waar maken met een lange race. Go Valentino....
 
Zit je in Zeltweg in een lokaal restaurantje, loopt je het halve Yamaha factory team voorbij, zit Stefan Bradl een paar tafels verder en ik zou zweren dat die enge kerel van de Dorna (van de persconferenties) hier ook zit!

Small world. Morgen maar eens naar de Pitwalk!
 
Zit je in Zeltweg in een lokaal restaurantje, loopt je het halve Yamaha factory team voorbij, zit Stefan Bradl een paar tafels verder en ik zou zweren dat die enge kerel van de Dorna (van de persconferenties) hier ook zit!

Small world. Morgen maar eens naar de Pitwalk!
Wat gaaf zeg! :}

Gekke gewaarwording is dat, he? _O- Zo liep ik in januari Sandro Cortese en Jonas Folger tegen het lijf op het vliegveld in Italie. Ik op weg naar huis na een een week voor mijn werk, zij op weg naar Rossi's ranch las ik achteraf op Twitter... Livin' the good life. :P

Geniet ervan! 8-)
 
Heel gaaf, tis echt zo'n opdonder die Bradl, komt amper boven de tafel uit 😉

Ik werd met een wildvreemde oostenrijker aan tafel gezet (prima gezellige kerel) komen er een paar jappen in YFR kleren binnen, ik zeg die zijn niet voor het eten thuis!
 
Zit je in Zeltweg in een lokaal restaurantje, loopt je het halve Yamaha factory team voorbij, zit Stefan Bradl een paar tafels verder en ik zou zweren dat die enge kerel van de Dorna (van de persconferenties) hier ook zit!

Small world. Morgen maar eens naar de Pitwalk!

O-) , zie je misschien ook kans om die wat arsenicum over zn eten te sprenkelen......... Misschien houdt ie wel van amandel. :+
 
Leuke OP Twonha. :)
Jammer dat hetzelfde niet kan gezegd worden van het circuit B| . Maar hé de zomerstop is voorbij, laat ze maar komen. *O*
 
Zit je in Zeltweg in een lokaal restaurantje, loopt je het halve Yamaha factory team voorbij, zit Stefan Bradl een paar tafels verder en ik zou zweren dat die enge kerel van de Dorna (van de persconferenties) hier ook zit!

Small world. Morgen maar eens naar de Pitwalk!
Die enge kerel.
Is eigenlijk een hartstikke aardige vent (heb hem gesproken )
Met een K baan.
Ik dacht ook altijd dat het een eikel was.

Je kunt je vergissen he.
 
O-) , zie je misschien ook kans om die wat arsenicum over zn eten te sprenkelen......... Misschien houdt ie wel van amandel. :+

Uhm, volgens mij was het cyaankali dat een bittere smaak had zoals amandelen, maar dat geheel terzijde :+
 
Jammer dat hetzelfde niet kan gezegd worden van het circuit B| .

Gek genoeg vind ik het circuit in MotoGP46 eigenlijk best wel vet. Ik moest heel erg wennen aan de gigantisch lange rechte stukken en blinde bochten. Maar het aanremmen onder lichte hellingshoek is erg spannend, de blinde downhill bocht naar links en het krappe stuk naar start/finish zijn best gaaf. Ik hoop dat dat zich ook naar het echte werk / op televisie laat vertalen!

En anders... Een weekje later is de parel van Tjechië. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Petrucci laat weer eens zien waarom ik koos voor zijn bijnaam:

"Other riders had highlighted the lack of run-off at turn three, at the end of the longest straight, with fellow Italian Danilo Petrucci saying:

"Corner 3, the second braking area, is maybe most dangerous. The F1 cars brake later, when they are still straight. We have to brake while turning left and some riders had the front locking, so it is quite scary with the wall and there is not enough space. If someone crashes the bike will arrive in Vienna!”
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd hoe het testvoordeel van Bo uitpakt op deze baan. Ondanks de lange rechte stukken moet het in de eerste training zeker een verschil maken. En dan vandaar uit kijken hoe dat zich houdt
 
Benieuwd hoe het testvoordeel van Bo uitpakt op deze baan. Ondanks de lange rechte stukken moet het in de eerste training zeker een verschil maken. En dan vandaar uit kijken hoe dat zich houdt

5e, Netjes. 1.1 achter Brad lijkt dan wel wat veel. Alle trainingen in top 10 lijkt me een mooie doelstelling
 
Laatst bewerkt:
Ignacio heet ie toch?? Die enge man, die overigens gerust aardig kan zijn tegelijkertijd!

Koud is het hier, heb twee dagen terug nog in de sneeuw gestaan op de Alpenhochstrasse bij 1,5 graad ofzo. Maar men beloofd beter in het weekend.

uitzicht Vanaf T7 is prima, goed overzicht over turn 1 en een videowall voor je neus. Je mag helaas niet op andere tribunes komen tijdens de trainingsdagen maar dat mag de pret niet drukken.

Gisteren tijdens de pitwalk ook al David Emmett gespot die recht voor mijn neus een foto maakte van de tribune, back at ya!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan