Verdiept logo op karterdeksel dichtplamuren?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

op mijn projectfiets (zie handtekening) zitten uiteraard kapjes op de zijkanten van de motor, en daarop zit in reliëf Het Suzuki logo. Als het reliëf nou uitstak kon ik het erf vijlen, maar het is naar binnen verdiept. Dus denk ik aan plamuren. Of zo. Het is uiteraard een Zamac-achtige, durf ik dat aan met aluminiumplamuur of weten jullie iets beters?

Dank,

Hugo
 
hangt natuurlijk een beetje af van hoe het er later uit moet gaan zien. als je het gaat spuiten dan is plamuur een prima optie. maar wil je het verchromen dan werkt plamuur niet. en ik weet niet of een poedercoat goed aan een dikke laag plamuur blijft zitten omdat dat opgebracht wordt met statische lading. als het plamuur dus niet geleid blijft er geen poeder hangen.
 
Ik heb mijn V-Max scoops ook dicht geplamuurd met filler die je ook voor plaatwerk voor auto's gebruikt,daarna gladgeschuurd en gespoten.(Dichtlassen ging niet omdat het giet alu is met veel vervuiling erin). En bij mijn scoops komt geen er hitte bij.
Filler kan wel wat hebben en jouw zijkapjes worden niet echt heet.
Misschien filler gebruiken en met gaas wat ze voor gipswanden gebruiken versterken door het in laagjes op te bouwen.Zorg dat ondergrond ruw is, voor betere hechting.

full

full
 
Doe eens plaatje van dat dekseltje.
Is het dik genoeg om vlak te frezen, of eenvoudig even een nieuwe te maken

Die plaatjes/deksels zijn bijna niet te frezen, het gietwerk achter de oppervlakte is van zo'n slechte kwaliteit dat onder de oppervlakte al gelijk dietgagen en gaten zichtbaar zijn, ooit de deksels van een goldwing laten zandstralen, konden gelijk naar de stort
 
Verrassing!

temporary_zpsswupbmy5.jpg


Het blijkt een soort sticker met reliëf. Op zich fijn want hij was er zo af, maar nou zit er een gat in het kapje. En dit materiaal lassen kan ik echt niet...

Hmmmm... Ik sta open voor suggesties...

Dank,

Hugo
 
Ik heb heel vroeger de schuif plekken van een dynamo deksel dicht geplamuurd.
Gewoon met polyester plamuur voor auto carrosserie.
Mooi te bewerken, prima te spuiten en hield zich uitstekend!
Kost max 15 euro, gewoon doen.
Als het dan toch niet naar je zin is dan doe je gewoon wat anders
 
... Als het dan toch niet naar je zin is dan doe je gewoon wat anders

En met die gedachte ben ik maar gewoon aan de slag gegaan. Achterkant dicht met alu tape en glasvezeltape:

WP_20160819_20_47_48_Pro_zpsg4j9tett.jpg


Aan de voorkant ook een glasvezeltaperondje en veel te veel metaalplamuur:

WP_20160819_20_56_03_Pro_zpsswwvbyfs.jpg


En dan schuren tot je een ons weegt (ik kan niet plamuren) en filler / primer erover:

WP_20160819_21_47_11_Pro_zpsg0tezbtv.jpg


Nu de primer aan het drogen is zie ik toch nog wat oneffenheden, dus morgen verder schuren en een tweede laag primer ter controle. En dan kleur en blank en zo.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan